(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
Despre ADOR, cu Sorin Psatta & Ema Prisca, Graffiti BBDO, Agentia Anului la ADOR 2009.
Sorin Psatta (foto), Integrated Communication Director al Grupului BBDO Romania:
„Asteptam cu mare nerabdare acest festival, macar si pentru faptul ca dupa un an in care nu s-a organizat – toata lumea astepta o competitie relansata. Premisele au fost foarte bune - de la juriu, criterii de selectie pana la bugetele de media obligatorii - care scadeau sansele de introducere a ghosturilor. Cu toate aceste conditii favorabile desfasurarii festivalului, neparticiparea unor agentii nu este explicabila, mai ales ca organizatorul a impins si termenul limita de inscriere a lucrarilor.
Despre ADOR-ul din acest an poti spune orice, mai putin ca poate fi contestat. S-ar putea ca unii sa nu fi avut cu ce lurari sa vina, si ma gandesc la o mare agentie de publicitate, insa ma indoiesc ca acest lucru se intampla cu adevarat, atunci cand te lauzi cu shortlist la cel mai recent Cannes. Nici lipsa banilor nu este o scuza pentru inscrierea unor lucrari la ADOR, iar aici ma gandesc la o alta mare agentie de publicitate organizatoare al unui mare eveniment sportiv in aceasta toamna.
Pentru viitor? „Imi imaginez, sper asta, ca va fi mult mai prizat in piata, si mai popular, asa cum il dorim cu totii. Revin la conditii: Juriul care nu poate fi contestat, organizarea si criteriile corecte - toate la un loc nu justifica neparticiparea unor agentii – mai ales cand, aprobat de toata lumea, se poate spune ca intreaga industrie s-a hotarat ca acest festival sa renasca. Este frumos ca aces copil s-a nascut, insa ar fi nefiresc sa-l abandonezi in strada".
Ema Prisca, Creative Director, Graffiti BBDO:
„E un lucru bun ca s-a intamplat (n.r festivalul ADOR ), ca sa vedem unde este nivelul industriei. A fost un festival curat, nu foarte infestat de scam-uri. Suntem pe un trend clar ce vizeaza igienizarea inscrierilor, u numai in festivalul autohton de publicitate. Insa eu, cel putin, asta imi doresc de la ADOR: un festival de creativitate cu campanii pe care le vedem la televizor sau in outdoor, lucrari pe care le vedem nu numai noi, ci si publicul.
Despre neparticiparea unor agentii? „Poate ca n-au avut cu ce. Insa daca aceleasi agentii le vom vedea la Golden Drum, asta este probabil pentru ca nu au vrut sa se stie ca povestea ghost-urilor continua: A expune in propria piata lucrari si campanii pe care nu le-a vazut nimeni, insemna un risc, pe cand la Golden Drum competitie e mult mai departe si nu va fi o dezbatere, iar zvonurile nu se aud asa repede.
Poate ca au fost si cazuri de agentii care s-au uitat la banii de inscriere, insa atunci cand aceeasi agentie inscrie in alte festivaluri in acelasi an, aceasta ipoteza cade”.
Mai multe articole si opinii legate de editia din acest an a festivalului de publicitate, puteti citi pe seria de articole sub eticheta ADOR 2009.
Alte opinii legate de competitie sunt asteptate pe adresa de e-mail: