277 înscrieri din România la Golden Drum, dupa o prima strigare
Miercuri, 13 Septembrie 2006

( AdPlayers.ro , Iulian Toma, iulian.toma@adplayers.ro )

277 de lucrari înscrise de catre agentiile de publicitate din România, par sa fie înregistrate, dupa o prima numaratoare, la Golden Drum 2006, au dezvaluit pentru AdPlayers surse apropiate festivalului de publicitate.

1 - 6 octombrie 2006

Editia din acest an va avea loc în perioada 1 - 6 octombrie 2006, la Portoroz, Slovenia, în juriul festivalului fiind cooptati si românii Mihail Coliban (Lowe & Partners Romania) si Adrian Botan (McCann Erickson Romania). Anul trecut, din juriul festivalului a mai facut parte si Bogdan Naumovici, Creative Director, Leo Burnett, Romania.

Adrian Botan, Creative Director McCann Erickson CEE a fost cooptat în juriul de Campanii de Publicitate, Golden Drum 2006. Presedintele juriului, la sectiunea de campanii este Tibor Barci, de la Jung von matt AG, Central & Eastern Europe,Vienna, Austria.

Mihail Coliban, Creative Director, Lowe & Partners face parte din juriul TV, Print, Poster, Advertising Design si Audio Golden Drum 2006, pentru lucrarile înregistrate în competitia “Noii Europe”, (Golden Drum New Europe ) prezidat de catre John Pallant, Executive CD Europe, Saatchi & Saatchi Worldwide (Marea Britanie).

Golden Drum, versus Ad’Or

Chiar daca gurile rele spun ca Ad’Or, festivalul de publicitate autohton, nu are nicio legatura cu cel regional din Slovenia, nu putem sa trecem cu vederea ca ar putea avea totusi una, chiar foarte dureroasa. Mentinând ritmul de crestere al celor doua festivaluri, Golden Drum 2007 ar putea sa bata Ad’Or-ul 2007 la Portoroz, festivalul local românesc înregistrând în acest an doar cu putin peste 300 de lucrari.

Anul trecut, la Golden Drum, au fost înregistrate 268 lucrari din România, dintr-un total de 2.483, agentiile românesti clasându-se la înscrieri pe locul doi, lasând tarii gazda locul 1 si un avantaj usor de 30 de lucrari.

La editia precedenta, marele trofeu al competitiei de la Golden Drum a fost adjudecat unei echipe românesti, Leo Burnett Romania fiind numita Agentia Anului la Golden Drum 2005. Pe lânga Leo Burnett si McCann Erickson Romania‚ agentie care a ocupat anul trecut locul 4, în clasamentul agentiilor, singura echipa româneasca care a mai fost premiata în prestigioasa competitie publicitara a fost GMP. O figura interesanta a mai facut-o, tot atunci, si regizorul Alexandru Maftei care a impresionat festivalul câstigând premiul Studio Drum.

Cel mai bun Tour Operator din Slovenia

În 2005, turismul din România si Bulgaria a primit o grea lovitura , cu 1500 de participanti la Golden Drum, care au revigorat turismul din Slovenia la editia cu numarul 12, de anul trecut. Dar cine poate spune ce poate aduce editia cu numarul 13 pentru  Golden Drum?

Sprijinit de câtiva parteneri români care vad în Portoroz o adevarata Mecca a publicitatii românesti, festivalul Golden Drum a devenit aproape un fenomen social, turismul publicitar lasând probabil si fanii fotbalului cu gura cascata. Adevaratele meciuri cu deplasari peste granita se pare ca sunt cele ale publicitatii românesti.

Meciul publicitatii în deplasare

Ar putea sa se uite mai cu aplecare la fenomenul publicitar Gigi Becali, care tocmai si-a angajat un nou marketing la club? Poate  latifundiarul din Pipera  sa constate ca fotbalul face din deplasarile în strainatate  cam cât face echipa Portoroz-ului umblând cu Golden Steaua prin publicitatea româneasca? Îl invitam sa ne spuna si noua.

Verosimil sau nu, cifrele publicitatii românesti în deplasare la Golden Drum ar putea fi si cea mai buna dovada ca meciurile din advertising sunt, uneori, la fel de spectaculoase ca cele ale echipei din Ghencea sau ale Echipei Nationale!


PUBLICITATE: