2 impotriva 70: Adrian Botan si Razvan Matasel contesta EFFIE Awards 2008
Marti, 20 Mai 2008

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

 

Intr-o Scrisoare Deschisa Comitetului de Organizare EFFIE 2008, Adrian Botan – McCann Erickson si Razvan Matasel – Leo Burnett aproape ca recomanda rejucarea festivalului, din al carui juriu au facut parte mai mult de 70 de membri.

 

Mai jos continutul Scrisorii Deschise inaintate Comitetului de Organizare Effie 2008

 

 

„Stimati membri ai comitetului,

 

 

        Prin prezenta dorim sa contestam o eroare de procedura, care a condus la obtinerea de merite de catre o alta entitate decat cea care a lucrat la dezvoltarea campaniilor premiate, si, prin urmare, consideram ca premiile acordate Timisoreana in categoriile Alcoholic Drinks si Sustained Success trebuie reatribuite clientului Ursus Breweries, si nu agentiei GMP.

      

        Conform regulamentului, in cazul in care exista mai multi coautori, ar trebui sa existe o intrare mixta si in niciun caz lucrarea nu ar trebui submisa din partea unei singure agentii: "Space has been provided for a second and a third agency name and a second client name. Campaigns that are produced by multiple parties (advertising agencies, media companies, etc.) can only be submitted once for consideration – parties must submit a joint entry.”

     

        Conform acestei reglementari, consideram ca premiile acordate Timisoreana in categoria Alcoholic Drinks merita sa fie atribuite clientului Ursus Breweries si nu agentiei GMP, care a castigat pitch-ul abia in 14 martie 2007. Este de notorietate publica faptul ca strategia si spoturile de imagine Timisoreana au fost concepute de catre agentia Lowe, sub directoratul creativ al lui Mihai Coliban.

 

        GMP a conceput si dezvoltat integral un singur spot dintre cele rulate in 2007 de Timisoreana. Spotul “Fotbal adevarat” a fost lansat pe 31 Mai 2007 pentru o campanie tactica de sustinere a Cupei Romaniei, pe o alta strategie decat cea de mainstream. In plus, materialul creativ care insoteste Gold Effie-ul chiar in catalogul Effie este realizat de Lowe & Partners, si nu de catre GMP.

     

        De asemenea, cerem reatribuirea premiului castigat de Timisoreana la categoria Sustained Success clientului Ursus Breweries si nu agentiei GMP. Daca aceasta procedura a fost urmata de clientul Unilever pentru lucrarea “99 de pete”, care a fost conceputa intr-o alta agentie decat cea de implementare, nu intelegem de ce nu a fost respectata si pentru toate intrarile Timisoreana.

     

        Mentionam ca prin aceasta nu contestam premiile castigate de brandul Timisoreana, ci dorim doar atribuirea acestora celor care le merita. Credem ca este periculos sa se creeze un precedent prin care munca unei agentii poate fi insusita de catre o alta in competitii de creatie sau eficienta, in urma unei schimbari a agentiei care gestioneaza contul.

     

        In plus, pentru a inlatura orice discutie legata de modul de introducere a notelor juratilor in computer, am dori o recalculare a punctajelor finale ale lucrarilor finaliste, in toate categoriile, in conformitate cu borderourile semnate de jurati, in prezenta membrilor din comitet si a autorilor acestui document.

      

     

     

Cu stima si consideratie,

      

Adrian Botan – McCann Erickson

Razvan Matasel – Leo Burnett

PUBLICITATE: