(adplayers, Iulian Toma ) UAPR ofera membrilor sai primul program de certificare online a profesionistilor in advertising, program dezvoltat de catre Asociatia Europeana a Agentiilor de Comunicare (EACA) in parteneriat cu asociatiile agentiilor de publicitate europene.
Imbinand studiul online cu discutiile virtuale in grup cu colegi din alte tari europene, programul se adreseaza in special noilor angajati sau angajatilor cu experienta de cel mult 2 ani in industria de publicitate. Studiul este derulat gratuit si include 6 module, pe parcursul a 25-30 de ore de studiu, acoperind toate aspectele procesului de comunicare de brand. Certificarea este conditionata de plata unei taxe de 220 euro si o sesiune de examinare offline de 3 ore.
“Pentru ca este un studiu online, programul de certificare nu este legat de un numar minim sau maxim de participanti”, a declarat pentru adplayers Eleonore Af Schaumburg-Lippe, (foto) director executiv al UAPR. „Este vorba despre un studiu adresat tuturor asociatiilor de publicitate membre EACA, in cadrul caruia vor se vor inscrie inclusiv cursantii din Romania".
Participarea la cursurile online este gratuita. Doar examenul pentru obtinerea certificatului este conditionat de o taxa de 220 de euro. „Daca promovezi examenul, atunci obtii certificatul. Daca nu treci, atunci nu iei nici certificatul”, explica oficialul UAPR, care precizeaza ca doar sustinerea examenului este conditionata de taxa.
Executivul UAPR este de parere ca importanta cursurilor de certificare in randul juniorilor in publicitate ar putea fi ridicata in contextul accentului pus de catre managerii din publicitate pe profesionalizarea angajatilor. „Este de asteptat ca un numar de cateva zeci de angajati din comunicare sa participe pentru a obtine Eaca European Advertising Certificate”, conchide reprezentanta UAPR.
Adaptate si testate conform standardelor europene, cele 6 module ale cursului de pregatire online sunt: Publicitate si Comunicare Contextuala, Brief-urile de la client, de creatie si de media, Creativitatea si procesul creativ, Canalele media, Implementarea ideilor creative. Inscrierile la examene au loc intre 3 ianuarie si 31 martie 2012. Examinarea va avea loc in data de 19 aprilie 2012. Detalii despre inscrieri, pe eleonore.schaumburg.lippe[at]uapr.ro , pagina facebook UAPR si The European Advertising Certificate
Detalii module de studiu
Program online UAPR pentru obtinerea certificarii europene in advertising, detalii module de studiu:
Publicitate si Comunicare Contextuala: O introducere in industria de publicitate si a rolului agentiilor. Modulul acopera teorii ale publicitatii, diferitele tipuri de agentii de publicitate si reglementarile din agentii.
Business-ul clientului. Modulul explica importanta cunoasterii indeaproape a afacerii clientului si include prezentarea principiilor fundamentale de marketing.
Brief-urile de la client, de creatie si de media: O analiza a celor trei tipuri de brief care ghideaza orice proiect publicitar. Modulul explica de ce brief-ul clientului este fundamental si ce ar trebui sa contina un brief corect realizat.
Creativitatea si procesul creativ: Modulul parcurge 8 pasi care permit imbunatatirea capacitatii de concepere a ideilor creative si de evaluare a acestora.
Canalele media: O examinare a rolurilor deferitelor canale media si prezentarea beneficiilor, costurilor si timing-ului acestora.
Implementarea ideilor creative: Gasirea unei balante intre ideile creative si practicabilitatea acestora in implementare. O analiza a factorilor si jucatorilor implicati in dezvoltarea unei campanii de publicitate.