(Adplayers, info) Designerii Flavia Yoshiura, ARD Design Elvetia si Alin Patru, AMPRO Design Romania au facut schimb de locuri timp de 3 saptamani.
Colaborarea intre cele doua companii de design a avut loc in cadrul unui program pilot de exchange initiat de EPDA (European Packaging Design Association) ce presupune un schimb de experienta intre angajatii apartinand agentiilor de branding afiliate. ARD Design (Vevey, Elvetia) si AMPRO Design Consultants (Bucuresti, Romania) au fost primele agentii care au luat parte la acest program.
Proiectele
Alin Patru, AMPRO Design, Romania: „Am participat la generarea unor lucrari de creatie, dezvoltarea de idei conform unui brief, crearea unui logo, modificari de text, chiar si modificari in 3D. Am inceput si proiecte de la zero, insa majoritatea erau modificari pe proiecte aflate in derulare. Dintre clientii pentru care am lucrat mentionez Nestle, Winiary sau Maggi".
Flavia Yoshiura, ARD Design, Elvetia: „De cum am ajuns in Romania am fost primita calduros de cei de la AMPRO. Inca din prima zi am fost integrata in echipa si am inceput sa lucrez pe proiecte precum Amicii, Penny Romania si Macromex”
Diferentele?
Alin Patru, Romania: „Diferentele nu au fost atat de mari pe cat m-as fi asteptat. Comparam doua agentii cu varste diferite, ARD Design e o agentie cu o experienta de 25 de ani si Ampro Design cu sapte ani de activitate, aflate la un nivel comparabil de performanta. Structurile organizationale sunt diferite, acolo existand mai multe echipe de designeri conduse de un singur Art Director, pe cand in Ampro echipele sunt construite in jurul Clientului si nu in jurul specializarii interne; adica noi nu avem echipa de designeri, echipa de DTP etc, fiecare echipa are un designer, un dtp si un Project Manager.Ce au ei diferit e un workflow organizat mai clar, sustinut de multi angajati foarte specializati pe procese organizationale. La noi atributiile se mai si cumuleaza” spune Alin Patru.
Flavia Yoshiura, Elvetia: „Procedura de lucru (la AMPRO Romania) e putin diferita fata de cum eram obisnuita la ARD, pentru ca la AMPRO graficienii se ocupa de proiecte cap-coada, accentul fiind pus pe creativitate si viteza. Cu toate acestea un lucru ramane comun celor doua agentii: echipa este motivata si entuziasmul lor risipeste orice urma de indoiala care ar putea aparea referitor la succesul muncii pe care o depun. De asemenea am descoperit si diferentele culturale, Bucurestiul fiind un oras pe care il recomand oricui designer strain sa il viziteze; m-au impresionat cladirile istorice, numeroasele muzee si biserici si parcurile mari. Viata de noapte e intensa, iar cafenelele si barurile sunt deschise pana tarziu”.
Formata din designeri nu in calitatea lor de competitori, ci de colegi si prieteni, European Packaging Design Association (EPDA) a fost infiintata in 1990 la initiativa celor mai importanti designeri europeni. In acest cadrul asociatiei, membrii impartasesc informatii, idei si opinii – uneori controversate- despre packaging, identitate, modalitati de expunere la raft sau media electronica.
Mai mult in Branding