Olimpiadele Comunicarii "recolteaza"
Luni, 20 Martie 2006

Olimpiadele Comunicarii recolteaza( AdPlayers.ro ) Astazi a pornit campania nationala de recoltare de “sange proaspat” pentru comunicare. Organizatorii Olimpiadelor Comunicarii, seria anuala de competitii practice adresate tinerilor care isi doresc o cariera in industria de comunicare, anunta ca in perioada 20 martie – 07 aprilie au loc inscrierile celei de-a sasea editii. Campania de comunicare este realizata de catre agentia de publicitate Gavrila si Asociatii.

Miza  - un loc de munca in comunicare

Competitiile din cadrul Olimpiadelor Comunicarii urmaresc sa ii descopere in fiecare an pe cei mai performanti tineri care aspira la un loc de munca in domeniul comunicarii.

Premiile puse in joc pentru cele mai bune echipe totalizeaza 4.000 de Euro. Insa cel mai important beneficiu pentru tinerii participanti il reprezinta afirmarea in cadrul unei competitii care, dupa cum afirma Dumitru Bortun, Presedintele Asociatiei Romane a Profesionistilor in Relatii Publice (ARRP), “reprezinta unul cele mai spectaculoase evenimente ale pietei”

Potrivit organizatorilor, in ultimii ani piata locurilor de munca din domeniile care tin de comunicare (Marketing, Publicitate / PR, Media / Cultura / Publicatii, Internet/New Media) a evoluat in mod spectaculos, ajungand ca mai mult de 1 din 5 oferte de recrutare din totalul cererilor din orice domeniu sa apartina comunicarii.

Marketing si comunicare: 2 din 9 oferte de angajare

Conform unor cifre citate de catre organizatori de la BestJobs, unul dintre cele mai importante site-uri de recrutare din Romania, angajatorii au inscris in ultimii doi ani un numar de 20.177 de cereri de angajare in comunicare. Cifra reprezinta aproximativ 22,5% din cererile de angajare din orice domeniu depuse in aceeasi perioada, procent care arata ca 2 din 9 oferte de angajare au apartinut marketingului si comunicarii. Ofertele au totalizat aproximativ 80% din numarul de cereri de angajare in comunicare depuse in ultimii cinci ani, precizeaza sursa citata. Tot in ultimii doi ani, numarul de astfel de locuri de munca a crescut anual cu 75% (de la 7.338 in 2004 la 12.779 in 2005).

Gilda Lazar, Director Corporate Affairs, JT International Romania afirma ca “moda anilor ’90, in care companiile angajau oameni tineri si talentati, dar fara experienta a trecut”. Ea spune ca odata cu evolutia concurentei pe piata fortei de munca in comunicare, companiile cauta oameni cu experienta, care sa faca fata unui volum de munca si unor responsabilitati crescute, si in plus, care sa dovedeasca o preocupare constanta pentru auto-dezvoltare.”

Olimpiadele Comunicarii recolteaza“Problema cea mai mare a industriei de publicitate in acest moment e legata de nivelul de profesionalizare al oamenilor din interiorul ei” , este de parere Felix Tataru, Presedintele International Advertising Association (IAA), filiala din Romania. Executivul IAA sustine ca “economia creste si, odata cu ea, creste si business-ul, dar intr-un ritm mult mai alert decat viteza de formare a oamenilor”.

Competitia

Inscrierile participantilor la editia din acest an au loc pana pe 7 aprilie, iar evenimentele din cadrul Olimpiadelor Comunicarii se vor desfasura intre 17 aprilie si 19 mai. Tinerii care vor sa se inscrie in competitie, pot gasi informatiile necesare pe site-ul: http://www.olimpiadelecomunicarii.ro.

In cele patru probe de concurs participa echipe formate din cate cinci studenti, care se califica in urma unei faze de preselectie. Ei  vor construi timp de o luna strategiile de imagine ale unor clienti reali: companii, ministere sau oameni politici.

Juriile care le vor analiza prestatia sunt formate in asa fel incat sa reprezinte intreaga industrie de comunicare din Romania: lideri ai unora dintre cele mai importante companii, agentii de advertising sau de PR, analisti si jurnalisti de top.

Parteneri

Evenimentul este organizat cu sprijinul Unilever – Sponsor principal, Autoritatea nationala pentru Tineret – Finatator, printre sponsori aflandu-se deasemena BRD, Tuborg, JTI, Leo Burnett.

Alaturi de AdPlayers, printre partenerii media ai Olimpiadelor Comunicarii se numara PROTV, Radio 21, Ziarul Financiar, Business Magazin, Ziua, Curentul, Media&Advertising, Wall-Street.ro, Imagoo, Cariere, 24 FUN, Comunicatedepresa.ro, BestJobs si RDS.

Detalii despre inscriere pot fi gasite pe site-ul olimpiadelecomunicarii.ro (http://www.olimpiadelecomunicarii.ro.)

(Iulian Toma, info@adplayers.ro )

Info: Juriile Olimpiadelor Comunicarii 2006

Juriul de Advertising

Alina Gavrila - Director General, Gavrila&Asociatii; Victor Dobre - Managing Director, Scala JWT; Bogdan Naumovici - Director de Creatie Regional, Leo Burnett CEE; Adrian Botan - Creative Director, McCann Erickson; Serban Alexandrescu - Creative Director, Headvertising; Marius `Sam` Negrea - Creative Director, DDB Bucharest, Mihai Coliban - Creative Director, Lowe&Partners; Razvan Capanescu - Creative Director, Ogilvy&Mather; Emilian Arsenoaie - Creative Director, GMP.

Juriul de Relatiile Publice

Teodor Frolu - Managing Partner, DC Communication; Gabriela Lungu - General Manager, Ogilvy PR; Fulga Dimitrescu - PR&Communication Manager, JTI Romania; Imola Zoltan - Managing Partner, McCann PR; Sorana Savu - Senior Partner, Premium Communication; Larisa Petrini - PR Director, Saatchi&Saatchi; Alexandra Dinita- Partener fondator, Free Communition; Ioana Manoiu - PR Director, GMP; Alin Zainescu - General Manager, Newmedia PR.

Juriul de Comunicare Institutionala:

Dumitru Bortun – Presedintele, ARRP; Gilda Lazar - Director Corporate Affairs, JTI Romania; Thomas Achelis – President, Forum for International Communications; Cristina Coman - Conferentiar Universitar; FJSC, Liviu Muresan – Presedinte, Fundatia Eurisc; Gabriel Paslaru - General Manager, Perfect PR; Anca Gheorghe - Director de Marketing, Radioul Public, Radu Bilbiie -  Vicepresedinte, ARRP; Cristina Balan - Director Adjunct, UNIC Romania; Mirela Pitu - General Manager, Synergy Communications.

Juriul de Comunicare Politica

Cristian Pirvulescu – Presedinte, Asociatia Pro Democratia; Ovidiu Miculescu – Vicepresedinte, EDI Romania; Alfred Bulai – Prodecan, Facultatea de Stiinte Politice – SNSPA, Sebastian Lazaroiu - Director General, CURS; Mircea Toma - Sef Birou Social-Politic, Academia Catavencu; Dragos Stanca - Director General, Publimedia International; Sorin Rosca Stanescu - Director General, Ziua; Mihai Coman – Decan, FJSC .


PUBLICITATE: