Mihail Vârtosu poate dezvolta si "alte proiecte pe cont propriu"
Joi, 15 Februarie 2007

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Timp de 15 ani, a deschis în fiecare dimineata usa agentiei Grey. De fapt, el a deschis-o primul, în România. Se întâmpla în 1992. A fondat prima companie din publicitatea româneasca detinuta 100% de o retea internationala - Grey Worldwide, retea parte a grupului de marketing si comunicare WPP.

Cu Grey a deschis, mai apoi, usa comunicarii de marketing a mai multor clienti si marci. Pastreaza si acum în apropiere prima propunere de eticheta a unei marci de bere românesti pentru care a lucrat, înca de pe vremea când aceasta nu exista. Ursus este acum o bere celebra.

În cei aproape 15 ani de existenta, Grey a lucrat în Romania pentru Camey, Pantene, Fairy, Lenor, Ace, Mr. Proper, Londa,  Hugo Boss, Escada, Laura Biagiotti, Lacoste, Kent, HB, Kim, Pall Mall, Dunhill, Vogue, VISA, Sensodyne, Aquafresh, Parodontax, Corsodyl, Lactacyd, Strep, Nokia, Oracle, Voxtel, Tempo, Moldcell, Zapp, Romtelecom, ClickNet, Arctic, Sanex, Ursus, CrisTim, Corrido, Zarea, Golden Brau, Heineken, Kaiser, Schlossgold, Gosser, Borsec.

Pe lânga pozitiile de conducere detinute la Grey Worldwide România, Grey Global Group Balcans, a mai fost presedinte IAA, Presedinte Onorific IAA (International Advertising Association), Presedinte ARMA (Asociatia Româna pentru Masurarea Audientelor), membru în consiliul director RAAA (Romanian Asociation of Advertising Agencies – Uniunea Agentiilor de publicitate din România).

Unii ar putea fi invidiosi ca, la 15 ani de publicitate, se prezinta punctual la birou sau confirma primirea unor mailuri între 8.30 si 9.00 AM. Face înca personal confirmari de participare la evenimente importante. Se aboneaza la newslettere de publicatii si completeaza cu propriul stilou sau pix taloane de abonament la publicatiile pe care le considera importante pentru propria revista a presei.

Din acest an, însa, dupa cum sustine chiar el „conducerea spre viitor a firmei a impus îmbinarea talentului de team-builder si puterii de munca, a cunoasterii consumatorului si a pietii”, atu-uri cu care spune ca vine noul Managing Director al Grey Worldwide România.

Pentru prima data în 15 ani, fondatorul Grey Worldwide România, Mihail Vârtosu (57 de ani), caci despre el este vorba, lasa cheile usii de la agentia Grey în mâna fostului Deputy, ajuns acum Managing Director. Întâi statatorul agentiei de publicitate urmeaza  sa ofere consultanta de management si marketing de pe pozitia de Strategic Advisor al Grey Global Group în Balcani.

Cum va profita Mihail Vârtosu de aranjamentul sau contractual cu Grey Global Group care “lasa deschisa posibilitatea dezvoltarii altor proiecte, pe cont propriu”, precum si care sunt acestea, vom vedea.

Mihail Vârtosu poate dezvolta si alte proiecte pe cont propriu

AdPlayers: Se poate spune ca fondatorul Grey Worldwide România lasa locul oamenilor mai tineri?

Mihail Vârtosu: Problema este mai complexa si nu implica numai vârsta. Firma Grey Worldwide România este de ani buni în Top 5 pe piata publicitatii în România si a cunoscut o crestere sustinuta de la an la an.

Spre exemplu, în 2006 Grey Worldwide România a crescut cu peste 25% fata de 2005, atât datorita unui portofoliu solid de clienti, cât si datorita unei echipe talentate, specializate si harnice. Aceasta crestere a fost însotita de cresterea volumului si intensitatii activitatii manageriale.

Conducerea spre viitor a firmei a impus deci îmbinarea talentului de team-builder si puterii de munca, a cunoasterii consumatorului si a pietii, atu-uri cu care vine Laura Tampa, cu experienta si rigurozitatea pe care le adaug eu în mix. Este, desigur, o formula în care conducerea de zi cu zi a afacerilor îi revine Laurei, iar eu sunt chemat sa contribui la aspectele strategice.

În ce priveste calitatea mea de fondator al Grey Worldwide România, cred ca traversam o perioada când asta conteaza mai putin pentru marele public sau pentru “baietii destepti” din publicitate: numai cei care au fondat astfel de firme si le-au crescut de la simplu la complex, într-un mediu de afaceri neprietenos stiu. Si cred ca este mai bine asa.

AdPlayers: Ce înseamna mai exact Strategic Advisor la Grey Global Group (GGG) în Balkani?

Mihail Vârtosu: Aceasta reprezinta o noua provocare pentru mine în publicitate, dar reînoada, în timp, o ocupatie care mi-a fost foarte draga în anii “80-“90: consilierea. Sa fii co-pilot este, uneori, la fel de interesant cu aceea de pilot.

Iata de ce am acceptat ideea de a acorda consultanta managementului Grey Wordwide România în primul rând pe aspectele strategice ale afacerii si de a raspunde, când este cazul, si unor solicitari din zona Balkanilor.

AdPlayers: Ce lasati noului MD Grey Wordwide România, ce va prelua Laura Tampa de la Mihail Vartosu din fosta pozitie de management detinuta pe Grey în Balkani?

Mihail Vârtosu: Ca functie, pâna în prezent am fost Regional Managing Director la GGG în Balkani. Laura preia functia de Managing Director la Grey Worldwide România. Daca înteleg întrebarea în sens larg,  atunci se poate raspunde cu o singura fraza: las o firma prospera, dinamica-, respectata pe piata si apreciata de clienti.

AdPlayers: Ne putem astepta ca, din pozitia de Strategic Advisor la GGG Balkani, sa desfasurati si alte activitati în comunicarea din România sau o companie din România cu alt profil?

Mihail Vârtosu: Pot valorifica experienta mea de management, marketing si publicitate pe mai multe paliere. Nu am planuri de a înfiinta o structura  noua. Pot, însa, sa ma împart între functia de consultanta cu Grey Worldwide România si alte proiecte pe cont propriu, fie de management, fie de marketing sau publicitate.

As mentiona aici mai întâi implicarea mea activa în ARMA si în proiectul Scolii IAA. Pe de alta parte, aranjamentul meu contractual cu GGG lasa deschisa posibilitatea dezvoltarii altor proiecte, pe cont propriu. Cei care ma cunosc stiu de ce sunt capabil: o spun cu modestia necesara.

AdPlayersFile

MIHAIL VARTOSU (57 ani)

Data nasterii: 10 iulie 1949

Situatia familiala: casatorit, 2 copii

EXPERIENTA PROFESIONALA

Februarie 2007 – prezent Strategic Advisor la GREY GLOBAL GROUP BALKANS

Octombrie 2004 – Ianuarie 2007 GREY GLOBAL GROUP – Director Regional pentru România, Bulgaria, Moldova, Serbia si Muntenegru

Octombrie 1998- September 2004:

GREY WORLDWIDE – Director Regional pentru România, Bulgaria si Republica Moldova

Septembrie 1992-Septembrie 1998: GREY WORLDWIDE – Director Executiv la firma Grey Bucuresti SRL afiliata la GREY WORLDWIDE

Ianuarie 1990 – August 1992: MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE – Consilier

August 1980 – Decembrie 1989:  UNIUNEA INTERNATIONALA A STUDENTILOR – Reprezentantul României la UIS

Septembrie 1972 – Ianuarie 1994: UNIVERSITATEA POLITEHNICA BUCURESTI – Cadru didactic universitar la Catedra de Electronica Aplicata

STUDII:

1992:  UNIVERSITATEA ERASMUS, ROTTERDAM  

Specializare în Managementul Marketingului

1992: INSTITUTUL REGAL DE STUDII STRATEGICE SI RELATII INTERNATIONALE CLINGAENDAL, HAGA - Specializare in Relatii Internationale

1983: UNIVERSITATEA POLITEHNICA BUCURESTI

Doctor Inginer în Electronica si Comunicatii

1967-1972: UNIVERSITATEA POLITEHNICA BUCURESTI

Inginer Electronist, specialitatea Electronica Aplicata

1963-1967:     LICEUL “IONITA ASAN”, CARACAL

ACTIVITATI ÎN CADRUL INDUSTRIEI PUBLICITATII:

1996 – prezent  Presedinte onorific al Asociatiei Internationale a Publicitatii (IAA -International Advertising Association) – Filiala România

2000 – prezent   Membru al Consiliului ARMA (Asociatia Româna pentru Masurarea Audientei)

2005 – prezent   Membru al Consiliului RAAA (Uniunea Asociatiilor de Publicitate din România)


PUBLICITATE: