Ierarhiile creativitatii media publicate in "The Gunn Report for Media" 2005
Marti, 15 Noiembrie 2005

( AdPlayers.ro ) Similar metodologiei The Gunn Report privind creativitatea agentiilor de publicitate din intreaga lume, noul “The Gunn Report for Media” 2005 ofera un raport mondial al creativitatii in media. Potrivit unui comunicat remis AdPlayers si AdPlayers.ro, raportul acorda fiecarei agentii sau campanii un numar de la trei la cinci puncte pentru cea mai buna lucrare din festival ( Best in show award / Grand prix ), de la doua la trei puncte pentru fiecare castigator / gold din intrecere, respectiv unul sau doua puncte pentru fiecare argint. Campaniile primesc deasemenea puncte pentru premiile din diferitele categorii ( cea mai buna utilizare intr-o sponsorizare, cea mai buna utilizare tv etc)

Ierarhiile creativitatii media publicate in The Gunn Report for Media 2005“Dorinta publicatiei este de a transmite un semnal industriei de marketing, de a pune in lumina reflectoarelor inovatia si succesul in media si, nu in ultimul rand, de a promova si inspira practicile inalte de media din intreaga lume” a declarat Isabelle Musnik (foto), Editor al The Gunn Report for Media.

Musnik spune ca publicatia reprezinta clasamentul castigatorilor celor mai importante intreceri de media din intreaga lume, pentru a stabili liga celor mai importanti jucatori din industria de marketing.  Editoarea publicatiei este ferm convinsa ca ierarhia intocmita in baza rezultatelor a 50 de concursuri de media din intrega lume, ofera o imagine clara a acestui clasament mondial.

In sprijinul editorului publicatiei, Bernhard Glock, Manager,  Global Media and Communication, P&G adauga: “A devenit clar ca alegerea suporturilor media pe care le utilzam la “conectarea” cu consumatorii este la fel de importanta cu continutul mesajului creativ pe care intentionam sa il trimitem”. Executivul P&G crede ca acest lucru este cu atat mai important cu cat consumatorii joaca un rol tot mai mare in consumul de media.

Clasamentul agentiilor, "The Gunn Report for Media" 2005 LocAgentieNumar de festivaluriPunctein care a obtinut premii1OMD291612Starcom MediaVest201503ZenithOptimedia14954Mediacom17805Mindshare14646Mediaedge: Cia13537Universal McCann11368=Carat11358=DDB83510BBDO93311=MPG103111=Leo Burnett62813=Initiative52713=TBWA72715Ogilvy and Mather72416Cossette Media52017Crispin Porter + Bogusky41818J.Walter Thompson51419Wien Nord Pilz51220Saatchi & Saatchi510

Agentia anului: OMD (Agency of the Year )

Topul este dominat de OMD cu 161 de puncte. Toate agentiile OMD au rezultate foarte bune in pietele locale, potrivit raportului. Reprezentantii The Gunn Report for Media dau exemple cazurile agentiilor OMD in SUA, sau premiile internationale, oferind ca argument OMD Chile sau 3 Cannes Lions obtinute de OMD Columbia si Polonia.

Starcom MediaVest este urmatoarea clasata, cu 150 de puncte. A treia cea mai premiata agentie la Cannes, sau cea mai premiata agentie la US Effie, in SUA , sau a doua premii Clio Awards. Alte exemple sunt date de Starcom Malayezia si America Latina.

Situata pe locul trei cu 95 puncte, ZenithOptimedia (din grupul Publicis ), clasata astfel cu sprijinul performantelor unor campanii si agentii din Marea Britanie (campania Virtual History) sau din Franta ( Hype Gallery ), ambele inregistrand si cele mai premiate campanii din raport. La acestea editorii mai adauga performantele Effie din SUA sau cele din Canada, Spania si alte tari.

Cele mai premiate retele media globale: "The Gunn Report for Media" 2005 LocRetele MediaPuncte1Publicis Groupe Media (1)2472GroupM (2)2073Omnicom Media Group (3)1724Magna Global (4)675Aegis (5)376MGP31

Nota:

(1) Starcom MediaVest + Starlink+ ZenithOptimedia

(2) MindShare + Mediaedge:cia + BJK&E + SVTME + Maxus + MediaCom + Mediacompete + MOne + Focus Media

(3) OMD + PHD + mediaWise+ CHJM

(4) Initiative + Brand Connection + Universal McCann

(5) Carat + Vizeum

Reteaua Media a anului: Publicis Groupe Media (Global Media Agency Network )

Combinand puterea ZenithOptimedia si SMV (una din agentiile grupului ), reteaua Publicis Groupe Media s-a clasat pe primul loc cu 247 de puncte. Pozitia urmatoare a fost ocupata de GroupM, parte a WPP. Omnicom Media a ocupat locul trei, cu 172 de puncte.

Advertiserul anului: Hewlett Packard (Advertiser of the Year)

Cinci adevertiseri au fost premiati de “The Gunn Report for Media” mai mult decat orice alti candidati pentru creativitatea lor in media: Hewlett Packard, Nike, Adidas, Ford, and General Motors.

Hewlett Packard  a castigat cel mai mare numar de puncte (30) cu cele doua campanii castigatoare “Virtual History” (Marea Britanie) si  “HyPe Gallery” (Franta). Clasat pe locul doi, cu 24 de puncte, Nike a fost apreciat in principal pentru campania din Canada “You are faster” (cea mai premiata campanie media din raport, cu sase premii  dar si pentru  alte 8 campanii diferite din diferite tari. Adidas s-a clasat pe locul trei cu 17 puncte  in principal pentru campania sa TBWA din Japonia IMPOSSIBLE SPRINT.

Campania anului: VIRTUAL HISTORY (Hewlett Packard, Marea Britanie) la egalitate cu IMPOSSIBLE SPRINT (Adidas, Japan)

Cea de-a treia campanie a fost THE FRESCO CAMPAIGN  (The Liechtenstein Museum, Austria), urmata de HYPE GALLERY (Hewlett Packard, Franta), PONTIAC G6 OPRAH (Pontiac / General Motors, SUA), YOU ARE FASTER (Nike, Canada), SING AND DANCE (Rejoice Reviving / Procter & Gamble, Filipine)

Cele mai premiate Tari " The Gunn  Report for Media" 2005

LocTaraPuncte1SUA1672marea Britanie1483Spania654Germania625Malayezia546India527=Canada487=Australia489Franta4410Singapore4311Chile3612Austria3312=Japonia3314Polonia3215Rusia2916=Africa de sud2316=Suedia2318Argentina20

Tara anului:

SUA (Country of the Year )

Cu 19 puncte peste urmatoarea clasata, SUA este cea mai premiata. Urmatoarele fiind “Europenele: a doua tara fiind Marea Britanie, cu 97 de puncte, 65 puncte si Germania 62.

Lansat pentru prima data anul trecut, “The Gunn Report for Media” 2005 stabileste, pentru a doua oara, ierarhia mondiala in creativitatea agentiilor de media, campaniilor media, retelelor sau tarilor din lume, in baza punctajului cules de lucrarile inscrise in festivalurile de publicitate sau concursurilor de specialitate.

( Iulian Toma, info@adplayers.ro )


PUBLICITATE: