IAA Romania scade taxa de filmare
Vineri, 17 Martie 2006

( AdPlayers.ro) International Advertising Association (IAA ) Romania a obtinut ieri reducerea taxei pentru utilizarea locurilor publice pentru filmare in Bucuresti, se arata intr-un comunicat remis astazi AdPlayers si AdPlayers.ro .

Schimbarea are loc in urma discutiilor purtate in sedinta de ieri, 16 Martie, intre reprezentantii IAA Romania, reprezentantii industriei cinematografice si cei ai Primariei Capitalei,  Consiliul General al Primariei Bucuresti a votat reducerea taxei pentru utilizarea locurilor publice pentru filmare si fotografiere profesionista precum si a taxei pentru utilizarea locurilor publice pentru spectacole in aer liber, festivaluri si manifestari promotionale, ambele in vigoare de la 1 ianuarie 2006.

Potrivit IAA Romania, partile au convenit reducerea taxei pentru utilizarea locurilor publice pentru filmare la o taxa unica de 500 de Euro/zi de filmare spoturi publicitare/locatie, o scadere in medie, de  la 20 euro/mp la 0,5 euro/mp.

Conform sursei citate, pentru filme si seriale de televiziune, taxa va fi de 400Euro/zi de filmare/locatie iar fotografierea profesionista, filmele documentare si cele studentesti vor fi scutite de plata acestor taxe.

In cazul taxei pentru utilizarea locurilor publice pentru desfasurarea de evenimente promotionale, reprezentantii IAA Romania spun ca Primaria Capitalei a diferentiat nivelul taxei in functie de marimea suprafetelor ocupate, prin incadrarea in 3 nivele de suprafete (pana in 1000 mp, intre 1000 si 5000mp si peste 5000mp),  pretul mediu  fiind  intre 0,2 Euro/mp/zi si 0,5 Euro/mp/zi.

„A fost un proces indelung dezbatut dar putem afirma ca argumentele rationale, bazate pe experienta internationala a asociatiei noastre au fost cele ce au condus in final la impunerea unor taxe decente, firesti pentru o capitala europeana” sustine Felix Tataru, Presedinte IAA Romania. El crede ca „Un rol important in negocieri l-a avut si industria cinematografica, pentru care Primaria a si aplicat o taxa mai mica dacit in cazul filmarilor comerciale, in scopul sprijinirii dezvoltarii  productiei de film autohtone. ”

IAA este o asociatie ce cuprinde toate disciplinele implicate in construirea unei marci si are o organizare globala, cu baze in 96 de tari. Organizatia reprezinta un parteneriat strategic unic, care apara interesele comune ale tuturor disciplinelor din intregul spectru al comunicarii si marketingului : advertiseri, agentii de publicitate si media. Prin cei  95 de membri ai sai, IAA Romania reprezinta peste 80% din piata de publicitate din Romania, sustin reprezentantii sai.

(Iulian Toma , info@adplayers.ro )


PUBLICITATE: