Veronica Mircea, noul Managing Director, DRAFTFCB
( AdPlayers.ro, Iulian Toma )
Bogdan Santea, fondatorul agentiei DRAFTFCB in Romania, a fost „concediat” de Veronica Mircea (foto sus), noul Managing Director, pozitie din care aceasta va conduce activitatea intregii companii de publicitate. Bogdan Santea pastreaza pozitia de presedinte al agentiei, dar atributiile executive de conducere ii vor reveni in exclusivitate noului sef, un fost angajat.
„Nu plec din zona executiva ci ma mut intr-o zona regionala. Mai precis, ma ocup de intarirea legaturilor dintre agentiile din cadrul retelei europene DraftFCB”, a afirmat Bogdan Santea (foto dreapta), pentru AdPlayers, intrebat unde „pleaca”. „Publicitatea are nevoie de oameni noi. Cred in reforma publicitatii si cred in oameni din noua generatie, pregatiti profesional sa duca mai departe ce am inceput noi, oameni mai vechi, in incercarea timida de a crea companii in zona comunicarii”.
Veronica Mircea (35 ani) a inceput sa lucreze in publicitate inca din anul al doilea de facultate in 1996, la Focus Advertising care era afiliata la Publicis / FCB intr-o perioada in care cele doua retele aveau o stransa colaborare. Operatiunile celor doua entitati – Focus si FCB, aveau sa se separe in 1998, an din care cele doua companii deveneau independente.
Veronica Mircea alegea atunci echipa FCB, unde a lucrat pana in 2000, an in care a raspuns provocarea marketingului unde a acceptat sa lucreze in pozitia de marketing manager pentru SC Johnson, pana in 2007. Urmeaza pozitia de marketing director la Toyota Romania, companie in care a lucrat pana in prezent. Veronica Mircea este absolventa a Academiei de Studii Economice din Bucuresti, Facultatea de Studii Economice in limbi straine, si a unui MBA ASEBUSS 2006.
„Propunerea de a conduce DRAFTFCB a venit pe la sfarsitul anului trecut si, sincer, m-am simitit magulita”, spune Veronica Mircea, noul Managing Director al DRAFTFCB. „Cred ca este mult mai important sa-ti propuna sa conduci o agentie cineva care te cunoaste, si nu o persoana care nu iti cunoaste cariera profesionala. Bogdan (Santea n.r.) ma cunoaste de multa vreme, si stie foarte mult din ceea ce am realizat profesional. Am ales sa dau curs propunerii, dar am ramas in acelasi timp prietena cu fosta echipa de la Toyota Romania, unde am lucrat pana la sfarsitul lunii decembrie 2009”.
La DRAFTFCB, proaspat numitul managing director spune ca se va asigura ca agentia va aduce valoare in relatia cu partenerii, si ca va avea o organizare adecvata cerintelor clientilor si pietei de comunicare, mereu in schimbare. „Este o piata dinamica, cu zone noi pe care trebuie sa le acoperi. In acelasi timp, avem un an delicat, Criza nu cred ca s-a sfarsit in publicitate, si cineva trebuei sa stea cu ochii aproape de cifre, de clienti, de oameni.”, adauga Veronica Mircea.
„Imi place sa cred ca nu ne-am despartit niciodata” spune Santea, care afirma ca a pastrat legatura cu Veronica Mircea si dupa ce s-a desprtit de agentia de publicitate in 2000, perioada in care au pastrat legatura ori se mai auzeau la telefon. „Mi-am dorit mult ca o persoana care a inceput si crescut in agentie sa conduca la un moment dat compania pe care am fondat-o si nu un om format in alta parte”, conchide Santea.
AdPlayersPROFILE DRAFTFCB
Infiintata in 1998, DraftFCB este detinuta in proportie de 100% de Bogdan Santea, iar afilierea cu reteaua Foote, Cone & Belding, devenita DRAFTFCB din 2006, s-a facut chiar de la aparitia pe piata romaneasca a agentiei de publicitate, ca entitate cu personalitate juridica.
In prezent, echipa DRAFTFCB numara peste 50 de oameni. Potrivit reprezentantilor companiei, in portofoliul de clienti ai agentiei de publicitate se numara, printre altii, SC Johnson, Beiersdorf, JTI (Camel), Ursus Breweries – Redd’s, Brown Forman (Jack Daniels, Finlandia, Casa Herradura, Chambord ), Piraeus Bank, Lavazza, Vodafone (BTL).