( AdPlayers.ro ) „Celebritatea in pielea goala” - cea mai recenta campanie a revistei Tabu starneste controverse pe tema publicarii. „Din pacate, acest ad ne-a fost respins de catre o alta publicatie romaneasca”, spune Ana Gavrea, Brand Manager la revista TABU, vorbind despre reclama cu Mihai Dobrovolschi pentru promvarea revistei (alaturat). „El va intra numai in publicatiile grupului de presa Catavencu”. Reprezentantii revistei nu au dorit sa precizeze numele publicatiei care a respins publicarea reclamei.
Potrivit editorilor publicatiei, campania programata sa se deruleze in perioada 27 februarie – 24 martie are ca scop promovarea numarului de martie al revistei Tabu, numar ce contine un dosar special, „Celebritatea in pielea goala”.
Reprezentantii revistei din grupul Catavencu spun ca dosarul, care contine detalii tehnice despre cum poti sa-ti sustii celebritatea, tehnici de promovare etc., este sustinut de patru celebritati care au acceptat sa pozeze nud pentru Tabu si sa povesteasca despre fata mai putin vazuta a celebritatii lor: Ilinca Goia, Mihai Dobrovolschi, Dragos Bucur si Ducu Darie. Fotografiile sunt semnate de Cosmin Bumbut, art director fiind Valentin Crisbasan.
„Fotografia cu Mihai Dobrovolschi este si cea pe care am ales-o pentru ad-ul de presa”, justifica Ana Gavrea alegerea reclamei.
„Nu este prima data cand Tabu se confrunta cu aceasta problema”
„Nu este prima data cand Tabu se confrunta cu aceasta problema”, spune responsabilul de marketing al publicatiei. „La sfarsitul anului trecut am avut o experienta similara cu o alta campanie curajoasa pe care o gandiseram initial pentru tranzit si care ne-a fost respinsa pe motiv ca este vulgara” (campania precedenta alaturata) .
Echipa care a lucrat la realizarea ei este aceeasi, afirma editorii. In cazul precedent „parte din reclamele respinse au fost gazduite de reteaua Oops Media, parte au fost folosite pentru materiale promotionale si BTL Tabu”, afirma brand managerul Tabu.
Liviu Mihaiu: “Au interzis-o pentru ca e vulgara? Mint. Nu e. Au interzis-o pentru ca e urata? Nu-i treaba lor.”
Despre respingerea spre publicare a „curajoasei” reclame Liviu Mihaiu, Publisher al revistei Tabu spune: “Suntem un popor de tarani veniti la oras. Ceea ce e mult mai rau decat daca am fi fost un popor de tarani ramasi la sat, din care, numai acei tarani veniti in mod natural la oras sa se emancipeze ar poza, de exemplu, goi. Si aici ma gandesc la taranul de Brancusi care a plecat natural, pe jos, la Paris sa faca lucruri mult mai dezbracate decat nuduri. Deci, sistemul de valori al taranilor industrializati urban este mult mai “nenatural“ decat sistemul de valori patriarhal rural (exemplu: taranii autentici purtau plete fara nici un complex castrator, pe cand cei veniti la oras in ruptul capului). Dincolo, insa, de aceste argumente care tin de autentica falsa pudoare, constat antropologic: cei mai putin emancipati si dispusi la obiectualizare sunt BARBATII! Sau, cand se cosmopolitizeaza si ei, atunci isi trag masina mare, secretara blonda si excursie in strainatate. Sau, cel mult, devin snobi”.
“Au interzis-o pentru ca e vulgara? Mint. Nu e. Au interzis-o pentru ca e urata? Nu-i treaba lor”, spune Liviu Mihaiu, Publisher al revistei TABU. “Si Boerescu de la Playboy e urat si nu-i interzice nimeni sa circule pe strada ca un om sandwich ce este”.
“Va spun eu de ce: au interzis-o pentru ca le-a adus aminte de faptul ca sunt niste urati cu spume care fac sex cu patura-n cap shi nu vor ca femeile din Romania sa aiba aceasta trista revelatie eugenica”, crede publisher-ul revistei din grupul Catavencu. “Chestia tabu la Dobro gol este nici ca mai simpla: Desi stie ca nu-i Adonis, desi stie ca are complexe, a facut-o taman ca si le-nfrunte. De unde stiu? Am vorbit cu el ca un tata.”
Catinca Roman: “nimeni nu se mai uita mai departe de aparente”
Catinca Roman (foto), Redactor-Sef Tabu a declarat pentru AdPlayers si AdPlayers.ro ca “Reactia negativa la fotografia din aceasta reclama demonstreaza inca o data nimeni nu se mai uita mai departe de aparente”. Ea este de parere ca “Din pacate, asa mai avem o data confirmarea ca societatea in care traim este intr-un stadiu incipient de dezvoltare”.
Sefa editoriala a revistei sustine ca “E trist ca multi nu percep actul dezbracarii intr-un asemenea context – un dosar in care se vorbeste despre fata reala a celebritatilor – drept un gest emotionant de a te expune public asa cum poti fi vazut doar in intimidate” si ca “Prea putini se gindesc ca este un gest de exprimare curajoasa: “Asta sunt si imi asum acest lucru”, conchide Catinca Roman.
Cine este in pielea goala?
Campania pentru “Celebritatea in pielea goala” initiata de Tabu scoate in evidenta o problema delicata tuturor partilor. Pot fi anexate unui contract limitele acceptarii sau neacceptarii publicitatii curajoase, vulgare, urate? Care este autoritatea care ar putea clasifica reclama respinsa spre publicare a “celei mai curajoase reviste femei”? Publicitarii sau cei doi parteneri ai contractului in spatele caruia se deruleaza campania TABU?
Este posibil ca unul dintre cei mai importanti editori romani sa se fi inselat in privinta publicatiilor in care ar putea sa-si programeze macheta? Este un abuz din partea publicatiei in paginile careia trebuia sa apara reclama si care nu a stabilit limitele publicitatii, sau pur si simplu o lipsa de comunicare? Cate publicatii au un set de reguli anexate unui contract de publicitate privind conditiile difuzarii unei reclame in propriile publicatii si cate le anexeaza unui contract?
Nu stim daca TABU este “cea mai curajoasa revista pentru publicitate” dar publicitarii si editorii ar putea avea ocazia sa ne raspunda “Cat de curajoasa poate fi publicitatea?” Speram sa aflam de la partile implicate, pana la urmatoarea "campanie curajoasa".
( Iulian Toma info@adplayers.ro )
.
.