Adrian Sarbu si-a dat demisia. Ce-ar mai putea face pentru "Romania Te Iubesc"?
Joi, 22 August 2013
 ( Adplayers. Iulian Toma ) Adrian Sarbu si-a dat demisia din pozitia de Presedinte si CEO Central European Media Enterprises Ltd (CME). Incepand de ieri (miercuri 21 august n.r), el nu mai este Presedinte si CEO al CME, potrivit unui comunicat de presa al companiei.

Ca presedintele demisionar a jucat un rol decisiv in ultimii 20 de ani in istoria trustului detinut de Lauder este un adevar incontestabil. Incepand de la creatia Pro TV, urmand pozitiile de COO al grupului international din 2007, si mai apoi Presedinte si CEO din 2009, Sarbu nu a mai fost doar cetatean roman, ci mai degraba cetatean international CME.

Modest in aparitii publice, dar regizand unul dintre cele mai importante roluri pe care un roman l-a avut in ultimii ani in media internationala, Sarbu a fost poate cel mai important om de media din Romania. Intr-o pozitie de afaceri mai inalta decat cea de Presedinte al CME nu a mai fost niciun alt conational 
de media.

CME nu este nici pe departe un mare holding de media international ci mai degraba un grup de investitori in media americani importanti in Europa. Pentru romani, CME este totusi cel mai important grup de media din lume pentru ca viziunea romaneasca de productie a continutului media TV a fost exportata la nivel international, invartind in conturile televiziunilor lui Lauder afaceri de sute de milioane de euro dupa un model nu de putine ori premiat la nivel international.

Cu Pro Tv sau CME, Adrian Sarbu nu a dovedit neaparat ca are trusturi private de televiziune, dar vorbeste lumii intregi de ani buni incoace ca Romania are oameni capabili sa conduca oricand trusturi ca CME in orice loc de pe glob. Premiile castigate de televiziunile romanesti de-a lungul ultimilor ani de programele de stiri locale, printre care se numara si Stirile Pro TV, au aratat trusturilor de media din intreaga lume ca modelul de jurnalism de televiziune romanesc poate fi oricand un exemplu de urmat de case de media cu zeci de ani de traditie.

Din pacate, nu ne mandrim prea tare ca oamenii de televiziune sunt luminati sa scoata subiecte cu adevarat importante si ziditoare pentru om. Aria de investigatie TV din Romania se opreste cel mai adesea la granita ratingului produs de conditiile sociale sau economice in care omul este aruncat sa traiasca de guvernarile si strategiile politicile trasate de uniuni si fonduri europene sau mondiale. Daca aceste uniuni servesc si interesului romanesc o spune marfa de pe raftul hipermarketurilor de tot felul, insa prea putin romanesti.

O mai spun bogatiile nationale privatizate de cetateni multinationali care nu au neamuri si nici descendenti din cei cazuti aparand pamantul la malurile Dunarii, la Neajlov sau la Podul Inalt, la Marasesti sau Oituz. Televiziunea romaneasca ar putea sa joace cartea emotiei unei tari cu o istorie si o mare bogatie spirituala, asa cum o zugravesc Petre Tutea, Nae Ionescu sau Mircea Eliade, dar nu vrea. Sau nu poate.

Fidela adesea interesului de rating pur economic, televiziunea de azi, nu neaparat doar cea condusa de Adrian Sarbu, ne pune sa holbam ochii la tot felul de grozavii care fac Romania o tara parca nevrednica sa faca parte dintr-o Europa vazuta ca etalon al libertatilor si bogatiilor de tot felul. Nimeni nu vede ca occidentul este tot mai sarac spiritual. Printre stirile cu fuste scurte si decolteuri adanci, privitorul uita ca a intrat intr-o uniune a bogatiei de libertati, dar tot mai saraca atunci cand e vorba de grija pentru om.

Muribund spiritual, omul devine un simplu indicator de rating, iar interesul acestuia este redus la necesitati primare de mancare bautura sau orice alta hrana mai putin cea sufleteasca, nevoi carora uneori si animalele le pun frau mai mult decat oamenii pusi pe placerea consumului, in detrimentul folosului masurii si dreptei socoteli. GRP-ul aducator de vanzari si profit hipermarketurilor de tot felul vinde orice, mai putin marfa producatorilor romani. Micul ecran serveste toti producatorii, dar uita sa-si serveasca interesului national.

Se spune ca „Pomul bun dupa roade se cunoaste”. Poate pana acum fondatorul Pro TV a facut roade bune pentru CME. Pentru noi, romanii, abia acum ar putea incepe. Doar cu o declaratie de dragoste cum ar fi "Romania Te Iubesc" si ultimii 6-7 ani petrecuti toata ziua la Londra si New York pentru CME, Adrian Sarbu este dator neamului din care se trage sa faca mai mult la Bucuresti.
 


PUBLICITATE: