(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
“AdPrint-ul de anul acest a adus un venit de 200.000 euro din taxe de participare la evenimente, înscrieri si sponsorizari”, a afirmat, pentru AdPlayers, Andrei Bortun (foto), managerul Millenium Communications, organizatorul festivalului de publicitate dedicat print-ului.
Taxele de înscriere în festival au fost de 250 euro pe înscriere (executie), iar un bilet la AdPrint a fost cuprins între 150 euro pentru sâmbata si 350 euro pentru toata perioada de evenimente AdPrint.
Sponsorii au fost HP, care a oferit seminariile AdPrint, Impression care a oferit expozitia festivalului de publicitate. Festivalul s-a mai bucurat de sustinerea Supradyn si Romexterra Bank Marlboro a mai oferit petrecerile AdPrint.
Festivalul dedicat print-ului, desfasurat în perioada 8-11 februarie 2007 la Brasov a captat atentia a peste 700 de participanti, potrivit organizatorilor de la Millenium Communications si a fost, mai spun ei, principalul loc de întâlnire a industriei de comunicare românesti.
La AdPrint 2007, au fost expuse în cadrul expozitiei „Impression Hall”, la Hotelul Aro din Brasov 328 de lucrari realizate de 101 echipe de creatie provenind din 13 tari europene. Între acestea, 10 echipe din Romania au fost nominalizate sau câstigatoare pentru ingerii AdPrint – un bilant îmbucurator pentru advertisingul românesc, sunt de parere oamenii de creatie din juriu.
„Din perspectiva unui festival de advertising, este destul de dur – executiile locale concureaza cu cele internationale”, spune Ami Hasan, membru al juriului AdPrint 2007. „Stim cu totii ca bugetele sunt diferite. Brand-urile ar putea fi mai faimoase. Daca o executie locala prinde short-listul, e bine. Este o reusita în sine, pentru ca ea concureaza cu Nike sau Wonderbra”, continua el.
„Îmi exprimam speranta ca anul acesta sa ramâna mai multi îngeri în tara si vad ca asa a fost” a declarat Andrei Bortun, Presedintele festivalului AdPrint.
Juriul, despre AdPrint 2007
Frank Bodin (foto sus), Chairman and CEO Euro RSCG Group Switzerland si Presedintele juriului AdPrint 2007, este de parere ca „Cea mai importanta parte a festivalului este întâlnirea dintre membrii comunitatii de creativi. Ei pot, astfel, sa intre în contact cu oameni internationali, sa participe la seminarii, sa discute despre lucrarile proprii. Aceste aspecte sunt mult mai importante decat castigarea unui premiu”, a mai spus el.
“Astazi, trecem de la dictatura media la democratia media – publicitate la cerere. De aceea, standardele de calitate sunt din ce în ce mai importante”, a spus Bodin. Presedintele juriului AdPrint 2007 a aratat ca va fi nevoie din ce în ce mai mult de munca în echipa si de gândire multifunctionala. De aceea ideea brandului va fi compusa din mai multe “idei”: ideea de business, ideea de marketing, ideea de design, ideea comunitara, ideea media, ideea publicitara”.Robin de Lestrade (foto sus), Creative Director Young&Rubicam France, crede ca festivalul „este o experienta foarte placuta sa fim împreuna, sa împartasim aceeasi profesie si sa avem o viziune comuna despre ceea ce se întampla în alte tari, sa ridicam nivelul creativitatii, sa cream o emulatie europeana între oamenii de publicitate si cele mai noi tendinte.”
Joe de Souza (foto sus), Creative Director Wieden+Kennedy Amsterdam, a afirmat si el: “Pentru mine, un festival nu înseamnî doar premii. Festivalurile sunt bune pentru creativi pentru ca au sansa sa discute si sa vada diferite lucrari. Într-un festival de print, pentru mine e foarte interesant sa vad schimbarile din publicitate. Este o oportunitate sa vezi lucrari din diferite tari, sa întâlnesti oameni, sa pui intrebari.”
Ami Hasan (foto sus), Chairman si Chief Creative Officer hasan&partners, Finlanda, a spus ca oamenii de publicitate nu mai au de facut doar reclame, în prezent, ci trebuie sa rezolve probleme si sa comunice, prin orice mijloace.
Amir Kassaei (foto sus), Chief Creative Officer si Associate Partner DDB Group, Germany, a mai explicat ca, în prezent, creativii trebuie sa se dezvolte din simpli creativi în consultanti creativi de management, aceasta fiind cea de-a patra dimensiune a publicitatii, a adagat el.