( AdPlayers.ro ) Primavara aglomerata pentru publicitarii romani. La nici doua saptamani de la Gala EFFIE Awards Romania 2006, agentiile se pregatesc de Festivalul Ad’Or 2006. Un eveniment al Romanian Association of Advertising Agencies (RAAA - Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania), festivalul este organizat dupa reteta editiei precedente, la World Trade Plaza, de catre Business Media Group, cu sprijinul IAA.
Unul dintre cele mai importante repere ale industriei de profil, Festivalul de Publicitate Ad'Or acopera toate formele de publicitate, de la spoturi TV si radio pana la printuri si direct mailing.
La editia din acest an se pot inscrie in concurs lucrarile expuse pana la data de 10 aprilie 2006 cu conditia sa nu fi fost inscrise la o editie anterioara a festivalului Ad’Or. Acestea trebuie sa fie insotite de dovada expunerii lor publice. Termenul limita de inscriere a lucrarilor fiind de 3 mai 2006.
“Expozitia” lucrarilor inscrise la Ad'Or 2006 va avea loc in perioada 16 - 19 mai la World Trade Center Bucuresti. Potrivit organizatorilor, castigatorii Festivalului Ad'Or 2006 vor fi desemnati in seara de 20 mai, in cadrul unui spectacol de gala ce va avea loc in World Trade Plaza Bucuresti.
Comitetul de organizare al Ad’Or este format anul acesta din: Adrian DURA, Managing Director ADDV Euro RSCG; Radu FLORESCU, Managing Director Saatchi&Saatchi; Tereza MUNTEANU, Managing Director Y&R / Team Advertising; Lucian GEORGESCU, Managing Partner GAV/Scholz & Friends; Adrian BOTAN, Deputy Managing Director & Creative Director BV McCann Erickson; Bogdan NAUMOVICI, Creative Director Leo Burnett & Target; Emilian ARSENOAIEI, Creative Director GMP Advertising.
In paralel cu seminariile - ce vor fi sustinute de personalitati marcante ale industriei publicitatii din Romania si strainatate, cei interesati de publicitate vor putea “admira” gratuit lucrarile din cadrul expozitiei in care vor fi prezentate toate lucrarile inscrise in festival.
Mai multe informatii suplimentare pot fi obtinute de la grupul BMG, organizatorii festivalului de publicitate, la tel 206 06 80 sau online la www.ador.ro, ador@bmg.ro, persoana de contact: Elena Neacsu.
Festivalul este cunoscut pentru numarul mare de lucrari din publicitate inscrise de catre unele dintre cele mai puternice agentii de publicitate. Intamplator sau nu, miza mare a premiilor face ca in fiecare an Ad’Or sa imparta publicitatea romaneasca in doua tabere care nu cad de acord niciodata in privinta permisivitatii intrarii in festivalul de pubicitate a asa-ziselor “lucrari fantome” in publicitate – lucrari considerate de unii reprezentanti ai agentiilor de publicitate ca fiind special comandate si executate pentru a castiga laurii festivalului de creatie, fara a avea relevanta in industria comunicarii si, de multe ori, necunoscute publicului larg.
In disputa creativitatii intre agentiile membre RAAA, cel mai mult a avut de castigat “democratia” diversitatii de opinii in publicitate si EFFIE Awards Romania – festivalul eficientei in publicitate. Contribuind indirect la profesionalizarea industriei prin cresterea importantei alternativei eficientei in publicitate, Ad’Or ramane incontestabil vedeta industriei romanesti de profil.
Festivalul excelentei in publicitate arunca in competititie, anual, intreg arsenalul publicitatii romanesti crescand nivelul competitivitatii in publicitatea autohtona, in ciuda diferntei de nivel fata de festivalurile europene. Festivalul face ca meciurile din “cupele europene” ale publicitatii, mult peste nivelul campionatului national, sa stranga cu mult mai putin spectatori in tribune, comparativ cu partidele anuale din divizia Ad’Or.
(Iulian Toma iulian.toma@adplayers.ro )