Panouri Spectacular "imprumutate" de Vision Media si ofertate pe piata de publicitate fara stirea Spectacular, dupa ce au fost "decorate" cu suport de publicitate lipit de peretii Metrorex de la metrou.
AdPlayers Iulian Toma
Investigatia AdPlayers in disputa imprumutului portofoliului Spectacular de catre Vision Media are deja primul efect. Prezentarea companiei Vision Media de pe Youtube, la care AdPlayers a facut link din articol, a fost stearsa de administratorul contului.
Astazi, AdPlayers a trimis cateva intrebari celor direct afectati: companiei Spectacular si Metrorex. Chiar daca mai sunt afectate si alte entitati pagubite, pentru ca Spectacular este principala companie vatamata in toata povestea, AdPlayers le-a adresat cateva intrebari reprezentantilor Spectacular, la care ne-a raspuns numarul 1 al companiei, Vlad Ruta.
Vlad Ruta: "E ca si cum as intra eu azi in sistemul bancar sa merg in competitie directa cu Goldman Sachs. Eu insa n-as fura site-ul sau prezentarea de la Goldman Sachs."
AdPlayers: Va deranjeaza competitia celor de la Vision Media?
Vlad Ruta: Nu ma deranjeaza nicio competitie. Nu cred ca ati inteles bine, ei nu pot fi niciodata competitorii mei. Eu am facut cate ceva in afisajul publicitar de vreo 25 de ani. E ca si cum as intra eu azi in sistemul bancar sa merg in competitie directa cu Goldman Sachs. Eu insa n-as fura site-ul sau prezentarea de la Goldman Sachs.
Vision Media nu este singurul plagiator. Mai exista o companie care a luat numele companiei Spectacular. Ma bucura ca se uita oamenii in sus si incearca sa “apuce “ cat mai repede ceva care a fost un benchmark.
"Ingerinte politice au condus la blocajele contractelor care aduceau Metrorex si Statului Roman peste 1,6 milioane de euro anual, direct, si peste 1 milion euro anual, indirect"
AdPlayers: Ce relatie mai aveti cu Sindomet – compania sindicatului de la Metrou si separat cu Metrorex?
Vlad Ruta: Una singura si simpla – de litigiu, cu ambele. Sindicatul a pierdut procesul, imi datoreaza peste 200,000 Euro. Metrorex va avea in timp aceeasi soarta. La o suma multiplicata. Cred eu ca de minim 25 de ori.
In ambele cazuri, ingerinte politice au condus la blocajele contractelor care aduceau Metrorex si Statului Roman peste 1,6 milioane de euro anual, direct, si peste 1 milion euro anual, indirect, din taxe diverse. Puteti inmulti cu 4 ca sa aflati cati bani au fost pierduti in total, din 2015 pana in 2019.
Bun si asa. In prezent… sa stea si, in loc sa incaseze bani, sa piarda si la un moment dat sa mai plateasca si prejudicii.
AdPlayers: Ati incercat vreo intelegere amiabila?
Vlad Ruta: Nenumarate. Multe discutii, propuneri in scris, chiar m-au intrebat unele persoane publice cu “greutate” care este agenda ascunsa a “iertarilor” mele. Nu era niciuna. II scoteam si pe ei din ce va exploda in scurt timp. Stergeam cu buretele orgoliile si golanismele din trecut si ne vedeam fiecare de viata noastra. Acum am devenit prea traziu. Fiecare isi va plati deciziile. Nu mai am nicio intentie sa iert. Nu ami am puterea asta.
AdPlayers: Va reprosati ceva in relatia cu entitatile care administreaza spatiile publicitare la metrou?
Vlad Ruta: Nimic. Baiatul meu spune sa n-am regrete, ca macar mi-am pastrat coloana vertebrala…
AdPlayers: Veti avea vreo actiune legala fata de Vision Media?
Vlad Ruta: Da. In care voi atrage si Metrorex. Nicio campanie publicitara la metrou nu se deruleaza fara acordul scris al Metrorex. Ma voi consulta cu avocatii. Cel mai probabil vom face plangere penala pe mai multe directii. Fie si doar ca sa nu fiu banuit ca am vreo intelegere prin spate cu ei… Eu imi respect creditorii.
"In Romania, afisajul publicitar este o media „furata”. De aceea este si o piata nerespectata de toti partenerii internationali din industria de profil din Romania. "
AdPlayers: Cum definiti piata de afisaj publicitar actuala din Romania?
Vlad Ruta: Afisajul publicitar in toate statisticile din lume are o crestere constanta, langa digital. In Romania, afisajul publicitar este o media „furata”. De aceea este si o piata nerespectata de toti partenerii internationali din industria de profil din Romania.
Suntem singura tara din regiune din care s-au retras toate investitiile si jucatorii mondiali din publicitatea OOH – indiferent daca sunt europeni sau americani. Spre comparatie, cu toate acuzele care se aduc sistemelor politice din regiune, in Rusia sau Ukraina jucatorii internationali din publicitatea outdoor sunt prezenti direct.
AdPlayers a trimis intrebari si asteapta inclusiv pozitia reprezentantilor Metrorex in privinta disputei legate de panourile Spectacular la Metrou.
Pe acelasi subiect:
A furat portofoliul de publicitate Spectacular de la Metrou. Campaniile outdoor Spectacular in parteneriat cu Metrorex "imprumutate" de o companie care isi atribuie proiectele
Mai mult in Media, OOH, Publicitatea OOH, Outdoor