Vandalizarea publicitatii 2012. La Multi Ani 2013!
Miercuri, 09 Ianuarie 2013

 ( adplayers, Iulian Toma) Pentru cine mai are astazi timp sa mearga pe jos sau cu metroul, 
vandalizarea publicitatii nu mai este un secret. Poate cea mai curajoasa de anul trecut a fost interventia pe insasi imaginea industriei de publicitate. Sediul IAA a fost decorat de ocazie de un trecator de pe Calea Victoriei. 

Distrugerile nu sunt vreo problema de sezon. Am colectat publicitate vandalizata tot anul trecut, din ianuarie pana in decembrie 2012. Concluzia adplayers este una pe cat de simpla, pe atat de dureroasa. Publicitatea outdoor s-a distrus in toate anotimpurile. Se vandalizeaza iarna sau vara. Cand da coltul ierbii sau cand  cade frunza. Indiferent de cat de frig sau cald este afara, intotdeauna exista oameni pasionati de “imbunatatirea” publicitatii stradale fara acordul clientului.

Dupa o luna de campanie la propriul site, la statia de metrou Aviatorilor un cunoscut avocat care isi promoveaza o carte are si acum dintii colorati. Lantul de magazine de materiale de constructii Hornbach isi promoveaza imaginea cu o femeie devenita mustacioasa din imaginatia unui art director de ocazie.

Piata Victoriei este o alta batalie pierduta a publicitatii outdoor. Daca mesh-urile unei cunoscute companii IT  au fost vandalizate probabil chiar in vazul camerelor de luat vederi Metrorex, pasionatii de pictura pe panourile publicitare au iesit sa-si exerseze talentul si la suprafata.

Un afis al centrului comercial Sun Plaza este decorat cu un numar de telefon mobil chiar foarte aproape de de locatia spre care ar trebui indrumat potentialul client. Nici
berea nu scapa. Dezbaterea politica s-a mutat pe un panou Bergenbier. 

Ce e de facut cu Publivandalizarea? Nu putem fi adeptii camerelor de luat vederi care ne urmaresc si asa prea mult viata. Numai ca in situatia in care ele deja sunt montate si servesc celor care sunt pusi sa aiba grija de diferite obiective publice sau private, este greu de inteles de ce nu sunt folosite si impotriva distrugerilor de tot felul. Nu mai vorbim ca nicaieri, cu exceptia unei campanii impotriva vandalizarii, nimeni nu face avertizari in subsolul panourilor privind urmarile legale ale unor astfel de distrugeri publice.

Este lipede ca vandalizarea publicitatii stradale nu va fi eliminata 100%. Putem totusi opri promovarea a tot felul de obscenitati desenate pe panourile publicitare. Expuse public, mustatile, coarnele, sau alte inventii ale creatorilor nu mai fac nici pe departe vreun serviciu campaniei, ci contribuie la decredibilizarea unui canal media de care altadata nu te puteai atinge. 

Un 2013 mai bun pentru toata lumea. 
La Multi Ani! 


PUBLICITATE: