(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
Cat de departe poate merge video sharing-ul? Nu stim. Dar un bun exemplu il ofera un filmulet care nu stim in ce masura lezeaza imaginea BCR, insa in mod clar se afla la limita suportabilitatii unei platforme de video sharing asa cum se autodenumeste respectivul website.
Dovada ca Trilulilu este mana cereasca in materie de libertate a exprimarii este insasi parodia la una din reclamele bancii despre care vorbim, si care a ajuns la peste 33.000 de vizualizari, numai pe o singura adresa de incarcare.
Peste 50.000 de afisari pe un singur video de "divertisment"
Performanta a intrat deja in topul filmelor de “divertisment”. “Spotul” a fost vazut, cumulat, de mai mult de 50.000 de ori la mai multe adrese si este promovat alaturi de un spot real BCR – Diversitate, sub cuvantul cheie BCR, editat de utilizatorii platformei.
“Reclama” il surprinde pe un prim individ care rasfoieste paginile unei reviste cu femei sumar imbracate. Parodia se incheie cu un al doilea individ care suna la usa primului personaj si, dupa ce i se deschide, spune, citez: “Sunt Gigi de la BCR. Am venit sa-ti fac o laba”.
Autorul nici macar nu se oboseste sa “parodieze” numele clientului si aduce o inovatie scriind “intotdeauna” din 2 cuvinte. Packshot-ul final incheie filmuletul nostru cu: ”BCR. Stim in totdeauna ce-ti doresti.”
Nu putem decat sa ne intrebam daca agentia de media a vazut spotul, sau daca juristii Clientului vor contacta cumva administratorii Trilulilu. Cum ar fi fost sa vedem planificate bannere BCR pe audienta sectiunii Video de la trilulilu, asa cum se puteau vedea saptamana trecuta, de exemplu, si o campanie ABN Amro?
Comentator anonim sau chiar Administratorul?
Unul dintre comentatorii postului publicat in weekend pe blog, si care se autointituleaza Sergiu Biris - coincidenta sau nu, chiar numele unuia dintre partenerii platformei de video sharing, spune: “Il vom cenzura doar daca BCR o vor cere oficial si daca ei considera ca le afecteaza imaginea in vreun fel. Deocamdata nu am primit nimic pe tema asta”.
“Eu unul as avea o foarte mica banuiala ca ar putea fi un clip facut chiar de ei”, mai spune comentatorul nostru, care banuieste cam mult pentru un partener de la Trilulilu, nu-i asa? ”Pe langa asta nu a existat nici un utilizator care sa raporteze video-ul ca neadecvat datorita limbajului”.
Nu stim cum putem sa-i gasim pe administratorii Trilulilu si nici daca cel care semneaza pozitia de mai sus are vreo legatura cu platfoma de video sharing. Nu ne propunem sa facem nici munca lor nici pe cea a celor care monitorizeaza prezenta BCR pe Internet, si care ar trebui sa-si faca griji ceva mai mari decat AdPlayers. Personal, am raspuns comentariului ca utilizator de Internet care ma astept la responsabilitate din partea unei companii si, da, eu cel putin, eu as vrea sa il raportez ca abuz.
Dincolo de cazul in speta, cateva intrebari isi fac loc printre randuri: Exista reguli de protectie a continutului ofensator pe Internetul Romanesc? Este intradevar continutul de mai sus ofensator, sau doar un simplu filmulet la care ar ne trebui doar sa radem si sa asteptam urmatoarea parodie la reclamele celorlalte banci? Are nevoie trilulilu de o cerere sau de angajati care sa automonitorizeze continutul inainte de publicare?
Sa fi sters deja pana acum Trilulilu "Parodia"? Dar de aici , de aici , de aici si de aici ? Pana inauguram si sectiunea AdPlayers / BLOG ( pentru ca noi "pierdem" timpul cu publicitatea si reclamele reale din sectiunile / PROFILE SI / WORK ), va invit sa vedeti cateva comentarii la Parodia cu pricina, aici )