( AdPlayers.ro ) Integrarea Romaniei in Uniunea Europeana va aduce o multime de oportunitati, va fi foarte bine pentru tara, insa trebuie sa va gaseasca pregatiti, este de parere Philippe Bernard (foto), Presedinte Initiative pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa, prezent in Romania cu ocazia aniversarii a 30 ani de activitate a retelei de media Initiative Worldwide si 11 ani de Initiative Romania.
De aceeasi parere este si Bella Nemeth, Director Regional Initiative pentru Europa Centrala si de Est mai spune ca “Nu te trezesti asa dimineata si spui: “Sunt in Europa acum. Ce bine e! Trebuie sa fiti pregatiti, pentru ca integrarea in UE vine si cu partile bune, dar si cu partile rele, cum ar putea fi produsele ieftine din alte tari, care vor creea probleme producatorilor locali”. El a dat exemplul Ungariei, unde integrarea in Uniunea Europeana a adus o scadere a investitiilor din sectorul berii de 40-50%.
Piata de publicitate din Ungaria a atins anul trecut o valoare de 400 milioane euro (net-net), ceea ce inseama o investie de 40 euro pe cap de locuitor, in timp ce in Romania, valoarea totala a pietei de publicitate a ajuns la numai 250 milioane euro, ceea ce inseamna o investitie de numai 11,5 euro/locuitor.
Potrivit unu raport Initiative Worldwide, in 2005 “consumul” de publicitate in Romania este estimat la o valoare de 272 milioane USD, in crestere cu 20,9% fata de 2004. Cele mai mari cresteri fata de annul 2004 sunt estimate pe Internet cu 70% (aproximativ 1,8 milioane USD), urmat de Cinema cu o crestere de 50% (2,31 mil. USD) si de Televiziune, cu 26,7% (144,2 mil. USD). Cu cresteri sub media generala pe tara se numara publicitatea exterioara (Outdoorul ) cu 15,6 % (si un volum de 19 milioane USD), publicitatea Radio cu 15,5% (cu un volum de 17,25 milioane USD) si presa scrisa cu 13,3% (87,55 milioane USD).
Initiative Worldwide, una dintre cele mai mari retele independente de media din lume, asigura servicii specializate de planificare si cumparare de media, strategie si consultanta de media. Cu o cifra de afaceri de 19 miliarde de dolari in 2004, Initiative Worldwide are peste 3500 de angajati in cele 99 de birouri la nivel global.
Reteaua de media este prezenta in tara noastra de 11 ani, odata cu infiintarea Total Media Shop, 1994, predecesoarea Initiative Romania, la acea vreme si prima agentie de media full service din Romania. Agentia s-a afiliat la Initiative Media Worldwide in 1996, fiind , potrivit aceleiasi surse si prima reprezentare a unei retele internationale de media in Romania.
Portofoliul Initiative Romania include conturi de media precum Orange Romania, Raiffeisen Bank, Raiffeisen Banca Pentru locuinte, Berlin Chemie, Sarantis, Glaxo Smithkline, Europharm, Johnson & Johnson, Mol , Georgia Pacific, Innovatics, Pernod Ricard si Price Waterhouse Coopers.
( Gabriela Sfedu )