Departe de a infiera comedia Tv difuzata in direct, sau cum fac astfel de programe rating si bani in televiziune, trebuie spus ca astfel de formate nu stau deloc rau in grila unui post tv. Ba chiar sunt de foarte mare succes, iar Dan Diaconescu (OTV), ar putea sa va confirme succesul unei astfel de televiziuni, denumita uneori pe buna dreptate si "canal" TV.
Prin urmare, este explicabil ca show-ul realizat de Mircea Badea sa produca un volum de audienta important pentru orice website pomenit in direct pe emisiunea de la Antena 3 si Antena 1, asa cum zice si Petrisor Obae (paginademedia.ro).
In fond, postul a inregistrat zilele trecute cu emisiunea „in gura presei”, o audienta medie de aproximativ 250.000 si 300.000 de oameni numai in publicul urban ( 2,5 si 3 puncte de rating). Dincolo de spectacolul televizat, cel putin la fel de interesanta este si comparatia activitatii online pe care o genereaza blogul de autor „mircea-badea.ro”, cu cea a paginii web a postului de televiziune antena3.ro.
Mircea Badea, de 8-10 ori mai tare decat antena3.ro
In ciuda faptului ca site-ul paginademedia.ro, semnat de Petrisor Obae, este recomandat de antena3.ro, blogul lui Badea este mult mai important pentru paginademedia.ro pe 12 si 13 ianuarie, zile cand a obtinut de la blogul mircea-badea.ro un numar de 4.739, respectiv 3767 de vizite dintr-o singura insemnare publicata online. Asta in timp ce recomandarea de pe prima pagina de la Antena 3 pentru acelasi site paginademedia.ro producea o audienta de 8-10 ori mai mica decat blogul scris de Badea: 465, respectiv 588 de vizite.
Te si intrebi daca nu cumva Antena 3 nu ar trebui sa cerseasca ceva audienta de la site-ul angajatului Mircea Badea, care ar putea sa fie ceva mai milostiv cu televiziunea de la care isi primeste leafa, si sa mai dea cate un link si spre site-ul antena3.ro.
Asadar, comedia facuta de mircea-badea.ro este mai tare decat informatia muncita din greu pe antena3.ro, Q. E. D. (n.r. quod erat demonstrandum - ceea ce era de demonstrat). Insa de aici si pana la un plan de business cu bani din publicitate, audiente, rating, target, GRP, este o treaba ceva mai complicata, si de obicei nu se invata in ciclul gimnazial, ci cu cativa ani de munca de ocnas in publicitate.
La Antena 3 umileste Realitatea TV. Dar ce "reiting" face la Antena 1?
„In gura presei” este in topul audientei tv de noapte in viziunea lui Mircea Badea, insa acest lucru este discutabil. Cel putin atata vreme cat realizatorul si-a ales concurenti cu alte formate de program, respectand doar ca unic criteriu de comparatie pozitionarea televiziunii la care lucreaza, Antena 3, in categoria „de stiri”, ce-i drept aceeasi in care este inclusa si Realitatea TV.
Ca sa fim corecti, trebuie sa ne aducem aminte ca nici Realitatea Tv nu este usa de biserica, si a cochetat si ea cu un „pamflet” de revista presei, realizat de Catalin Oprisan in prima parte a anului 2008, proiect care a disparut din grila postului de televiziune. Revista facuta de Oprisan a fost difuzata o vreme, in care o putem asimila drept emisiune "concurenta" cu cea facuta de Badea, insa postul nu a reusit detronarea vedetei Antena 3.
Pamfletul lui Badea mai aduce rating si dimineata, in reluare, la Antena 1. Tatucul „ciumpalacilor”, cum ii place sa numeasca o categorie de cetateni nevinovati, Badea afirma des in emisiune cum ii umileste pe cei de la Realitatea cu audienta „in gura presei” , fara sa ne spuna daca acelasi program difuzat in reluare la Antena1, a doua zi, umileste si ProTV-ul sau TVR.
Trebuie sa admitem insa ca difuzarea de la Antena 1 se integreaza perfect in formatul postului de televiziune generalist. Badea merita sa fie valorificat mai bine in direct la prima Antena, decat emisiunea difuzata la Antena 3, pentru ca face la 12 noaptea un program demn de o televiziune generalista decat pentru un post de stiri. Din pacate insa pentru Badea, Intact a preferat la Antena 1 audienta in reluare, la Matinal. Poate si pentru ca "In gura presei" nu putea inlocui „Un show Pacatos”, seara, decat in cazul in care Capatos ar fi facut un show mai slab.
Pubela TV „in direct”
Spre norocul lui Mircea Badea, „In gura presei” are totusi sanse la top 3 in audientele de seara care au ca subiect central „comedia in direct”, insa numai dupa exclusivitatile de la OTV, acolo unde un individ vine cu pubela de gunoi in studio, iar camerele filmeaza cum Dan Diaconescu, patronul televiziunii, este aruncat in ea spre deliciul intregii prese care nici nu banuieste cat PR ii face pomenind despre istoricul moment al televiziunii din Romania.
Limitele lui Badea sunt insa evidente. Pamfletul „In gura presei” nu are cum sa fie mai spectaculos decat comediile cu invitati, adevarate spectacole de revista pe langa un banc bun spus de Badea pe marginea articolelor din ziare.
Diaconescu este aruncat in pubela in direct la OTV, iar Dan Capatos face la Antena 1 in fiecare seara un show cu artisti care sunt descoperiti gay in direct, sau actrite minore, gata oricand sa se dezbrace pentru un film XXX, in vreme ce Badea este nitel mai cuminte. Din cauza CNA-ului, emisiunea lui poate da maxim niste poze de la Minimax, care ne-o infatiseaza pe Alba - ca - Zapada cum isi salta rochita sa i se vada chiloteii, si cam atat. Acesta este maximul potentei lui Badea in materie de sex in emisiune.
"Pamflet" cu revista presei
La adapostul etichetei „pamflet”, si cu ziarul in mana citind subiecte la zi cat se poate de reale din ziar, Badea poate spune pana la urma ca tot ce citeste este un pamflet, si ca toate subiectele serioase sunt de fapt „la misto”, iar orice personaj, un „ciumpalac” de pe Internet. Probabil ca si subsemnatul, care daca nu ajunge vedeta tv si-a ratat sansa de a fi apreciat de Badea.
Lasand la o parte discursul cu minusurile raportarilor de audienta facute de "omul de cercetare" Mircea Badea privind propria sa pozitie pe piata "programelor de noapte”, emisiunea „in gura presei” este fara indoiala o treaba muncita. Sa nu uitam ca ar avea si de ce: este un program pentru doua televiziuni.
Emisiunea lui Badea va avea si in continuare un succes meritat pe orice post de televiziune dintr-o ratiune foarte simpla – omul este serios toata ziua; ce-i mai trebuie sa se uite si la o revista a presei tv serioasa? Nu-i mai buna o comedie ?
Nota redactiei: Acest articol este un pamflet la emisiunea pamflet realizata de Mircea Badea.
Orice asemanare cu personaje, fapte si televiziuni reale este pur intamplatoare.
AdPlayers nu raspunde pentru opiniile autorului, care ar putea fi in ultima instanta si el un "ciumpalac" ca toti ceilalti care scriu pe Internet.