Televizorul ramane centrul ecosistemului de divertisment. Open Innovation Hub, Media Galaxy
Miercuri, 13 Iulie 2016


adplayers. info

Televizorul ramane centrul ecosistemului de divertisment, este una dintre concluziile discutiilor despre inovatie sub platforma Open Innovation Hub organizat de Media Galaxy, alaturi de echipa agentiei Porter Novelli (The Group). Cel de-al doilea eveniment din cadrul seriei, Imagery Innovators, a fost dedicat rolului tehnologiei in segmentul TV si a adus laolalta pasionati, specialisti, artisti si cunoscatori care au purtat o discutie deschisa in jurul acestei teme.

Discutiile s-au purtat in jurul tehnologiilor care contureaza un nou tip de experienta de vizionare dar si o perspectiva de ansamblu asupra inovatiilor viitorului in segmentul TV. Organizat in colaborare cu LG Romania, la evenimentul Media Galaxy, s-au aflat Ciprian Mirea (HE Product Specialist, LG Romania), Tudor Petre (Sound Designer), Cristian Marculescu (Critic de Film), Ada Roseti (Director de Programe, Discovery Networks CEE) si Cristian Manafu (Blogger manafu.ro).

In cadrul discutiei, a fost subliniat rolul TV-ului ca un “instrument de escapism din realitatea zilnica si de patrundere intr-o realitate care sa blocheze tot stresul din jur”, asa cum l-a numit Cristian Marculescu. De aceea, rolul noilor tehnologii TV este de a crea in intimitatea locuintei o experienta de vizionare care sa concureze cu experienta cinematica. In acest sens, tendinta principala remarcata de specialisti este tocmai aceea de a crea un grad mai ridicat de imersiune si engagement ale privitorului pentru a raspunde nevoii tot mai pregnante de stimulare senzoriala si emotionala.


“Democratizarea” imaginii si a sunetului de calitate

“Inovatiile din zona imagery transpun in casele noastre experienta cinematografica autentica, alaturi de cele mai apreciate functionalitati din industria de profil. Noua tehnologie audio dinamizeaza spatiul si reuseste sa proiecteze spectatorul in mijlocul actiunii”, a notat Tudor Petre.

Potrivit specialistului, se remarca cresterea accesibilitatii solutiilor care ofera sunet si imagine de calitate. Acestea devin din ce in ce mai compacte si disponibile la scara larga. Soundbar-uri, boxe high-end incluse in televizor, ecrane de tip OLED, care lumineaza individual fiecare pixel, cresterea calitatii sunetului prin aparitia de noi tehnologii precum Dolby Atmos, sunt doar cateva dintre inovatiile care au setat directia construirii unei experiente “specializate” dincolo de sala de cinema in ultimii ani.


Vizionarea imersiva si realitatea virtuala

Mixul de imagine si sunet de calitate nu mai este insa suficient. Relatia unilaterala cu TV-ul nu mai este de actualitate,iar interactivitatea cu ecranele devine din ce in ce mai mult o facilitate cautata de consumatori, in special de categoria tanara. Asa cum au mentionat cei prezenti la discutie, “generatia Y”a avut acces direct la ecrane mobile prin intermediul carora au interactionat cu continutul si cauta in prezent aceeasi interactiune pe orice device. Aceasta interactiune se realizeaza prin ecrane tactile, dar si prin noile generatii de telecomenzi specializate, ergonomice, care asigura o manipulare si o interactiune mai prietenoasa cu televizorul.

Deasemenea, tehnologiile de tipul 3D sau realitatea virtuala sunt tot mai prezente si dorite de utilizatori. Daca insa avansul tehnologic in zona de imagine este extrem de rapid, continutul nu se poate adaptain acelasi ritm progresului. Se remarca asadar nevoia de colaborare intre producatorii de device-uri si furnizorii de content pentru o aliniere in acest sens.

“Realitatea virtuala este o tendinta importanta in zona video, deoarece ofera un grad ridicat de stimulare si o experienta deosebita la indemana si in deplina siguranta”, a subliniat Ada Roseti. Specialistii anticipeaza ca zonele in care realitatea virtuala va avea cel mai important rol sunt cele legate de sport, aplicatii educative sau canale documentare. De asemenea, VR-ul va fi asociat in viitorul apropiat cu zona de gaming si animatics, cu o lume virtuala construita de la zero.


Televizor versus dispozitive mobile

Daca tehnologiile care asigura o experienta imersiva nu sunt inca disponibile pe scara larga, aceasta incepe sa fie construita prin “colaborarea” a doua device-uri: TV plus smartphone sau tableta. Astfel, desi poate parea ca intre TV si zona mobile exista un conflict, in realitate cele doua tipuri de device-uri sunt complementare si construiesc o experienta completa pentru utilizator.

“Device-ul mobil este un <second screen> pentru privitor care, in timp ce urmareste un show TV, este activ online si captiv pe cele doua ecrane, are o experienta duala”, a notat Cristian Manafu. Acesta a subliniat si faptul ca interactiunea dintre device-uri ofera noi posibilitati. Spre exemplu, mobilul poate deveni o extensie a televizorului, iar TV-ul, la randul sau, un depozitar al datelor din toate dispozitivele mobile ale familiei.

Continutul“on-demand”

In ceea ce priveste modul in care utilizatorii consuma continut TV, seremarca si cresterea consumului de continut “la cerere” (content on demand) prin platforme de tipul Netflix, HBO GO sau prin aplicatii ale televiziunilor (Eurosport, Discovery). Pe langa accesibilitatea instant la continutul dorit, a fost subliniat faptul ca acest tip de continut poate reprezenta o solutie pentru reducerea pirateriei.

Viitorul ecranelor. Plate.

In ceea ce priveste design-ul ecranelor TV, specialistii anticipeaza ca viitorul apartine ecranelor plate care permit extinderea asa numitului “sweetspot” (zona in care se obtine cea mai buna experienta), atat din punct de vedere al imaginii, cat si al sunetului, fara a limita pozitia privitorului.

“Acest tip de ecrane sunt dedicate familiei, pe cand ecranele curbate sunt recomandate pentru o experienta limitata - solo sau in doi”, amentionat Ciprian Mirea. Ecranele flexibile sunt si ele apreciate si au intrat deja in productia de serie.

Open Innovation Hub

Evenimentele din seria Open Innovation Hub vor continua cu noi discutii despre inovatie in diferite segmente. Media Galaxy a lansat Open Innovation Hub ca o plaforma prin care isi propune sa deschida discutia despre inovatie. Platforma este tradusa intr-o serie de intalniri al caror scop este acela de a descoperi noi insight-uri valoroase si de a genera idei care pot duce la inovare in diferite segmente.

Prin intermediul proiectului, Media Galaxy doreste sa genereze converatie in jurul ideii de inovatie alaturi de specialisti,profesionisti si pasionati din diverse arii de interes pentru a identifica noi nevoi, pe care ulterior le poate adresa prin extinderea gamei de produse cu noi device-uri si gadgeturi pe care utilizatorii le doresc. Aceasta platfoma vine ca o continuare fireasca in abordarea brandului de a inspira o reinventare a retailului pentru a raspunde mai bine nevoilor consumatorului modern de azi si de maine.

Mai mult in MediaEveniment,



PUBLICITATE: