Credit: Group M
Lansat in vara anului 2016, programul MediaStar Internship, are un obiectiv foarte clar: identificarea si atragerea talentelor de pe piata, din randul tinerilor care sunt deschisi sa descopere ce inseamna cu adevarat sa fii specialist in media
AdPlayers. info
GroupM Romania, parte din Grupul International WPP, deruleaza a patra editie a programului de internship - MediaStar. Sute de tineri fac parte din una dintre cele mai cool scoli de format specialisti in media, potrivit reprezentantirlor de relatii publice.
Cum construim cele mai puternice si mai creative echipe pentru clientii nostri?
Cum contribuim la ridicarea nivelului pietei de media din Romania?
Cum facem cu adevarat performanta?
Cum descoperim adevaratele talente de pe piata?
Acestea sunt doar cateva dintre intrebarile pe care si le-au pus specialistii in talent management din cadrul GroupM, dupa o analiza interna a carei concluzie a fost ca industria media este foarte nisata, iar specialistii tot mai putini.
Asa s-a nascut, in vara anului 2016, programul MediaStar Internship, cu un obiectiv foarte clar: identificarea si atragerea talentelor de pe piata, din randul tinerilor care sunt deschisi sa descopere ce inseamna cu adevarat sa fii specialist in media. Unicitatea programului vine din faptul ca acesta a fost adaptat si personalizat pentru a raspunde generatiei actuale si nevoilor sale.
““Adaptare. Aceasta este atitudinea corecta pe care trebuie sa o avem noi, cei care suntem cautatori de talente” spune Ana-Maria Balan, Human Resources Director GroupM. ,,Vremea cautarii de resurse umane a murit, astazi cautam talente, oameni care nu trebuie sa raspunda unui prototip ideal si sa bifeze anumite etape de interviu. Indiferent despre ce generatie vorbim, trebuie sa consideram, in primul rand, inovatia in abordare si adaptarea reala la nevoile actuale ale celor pe care cautam sa ii atragem”.
Potrivit reprezentantilor grupului, programul MediaStar s-a perfectionat de la an la an, in urma interactiunii cu sute de aplicanti, media anuala fiind de aproximatix 400. Unul dintre cele mai apreciate beneficii ale acestui program este accesul la resursele internationale ale GroupM, care asigura o experienta de invatare complexa si unica.
In acest an, programul MediaStar s-a concentrat, in principal, asupra zonei de training si de induction, exersarea abilitatilor de prezentare si interactiune, compentente extrem de importante pentru un om de media. Dupa incheierea sesiunilor de training, internii vor fi testati si, in functie de rezultate, se va decide cine sunt aceia care vor continua programul de internship pentru inca 6 luni, timp in care vor avea ocazia sa aprofundeze toate informatiile utile unui specialist media ‘full-option’. Pana la acest moment, rata de retentie in cadrul GroupM se ridica la 34%.
Cum se vede MediaStar Internship din perspectiva celor care au fost parte din acest program:
“Pana in momentul de fata, experienta mea in WPP a fost una extrem de interesanta, inca din primele momente. Primul interviu, cel cu HR-ul, a fost cel mai bine structurat interviu la care am participat vreodata. Probele au fost foarte bine gandite, dar marele plus a fost ca a fost un interviu de grup” a spus Stefan Todea, student in anul III. ,,Al doilea interviu ne-a permis sa ne cunoastem, macar putin, cu oamenii cu care urma sa lucram, ceea ce mie mi s-a parut foarte potrivit. A fost un moment de fericire maxima cand am aflat ca am fost acceptat in cadrul programului”.
Auras Stancu, studenta in anul II: „Inca de la primul interviu am fost placut surprinsa. Nu ma gandeam ca voi lucra intr-o agentie de media si ca imi va placea atat de mult. Primele interviuri mi s-au parut foarte creative si simpatice. Deja m-am obisnuit aici, imi place atmosfera, imi plac colegii si, mai ales, tot ceea ce invat”.
Gabriel Iordache, absolvent : „Inca de la primul interviu mi-am dat seama de amploarea proiectului si de oportunitatile pe care le-as putea avea in companie. De asemenea, mi s-au parut foarte interesante modalitatile de testare si de interviu. Ulterior, odata acceptat in program, am avut niste sentimente amestecate despre media pe zona de TV, dar dupa ce am invatat si am luat parte la toate training-urile, mi-am dat seama ca imi place foarte tare, ma provoaca, e o zona complexa, unde poti invata multe”
GroupM este lider-ul global de management al investitiilor in media, care gestioneaza peste 113 miliarde USD, in investitii anuale de media, prin intermediul agentiilor Mindshare, MediaCom, Wavemaker, Essence, m/SIX si Xaxis. GroupM creeaza reale avantaje competitive pentru clienti, prin intermediul specialistilor sai din intreaga lume, oferind informatii valoroase despre tendintele de pe piata legate de consumatori si platforme de media, expertiza de trading, market-leading brand-safe media, solutii tehnologice, continut si multe altele.