Marta Usurelu, Owner, Biz: „Am vrut sa intelegem mai bine asteptarile Gen Z si care sunt, in viziunea tinerilor, companiile care raspund cel mai bine acestor asteptari. Evenimentul APPLY Conference, care reuneste an de an angajatorii de top si profesionistii din HR, a fost locul unde am prezentat in exclusivitate o analiza aprofundata aplicata acestei generatii, pe langa datele relevante despre celelalte categorii de angajati si angajatori”
AdPlayers. info
Biz a prezentat, in cadrul APPLY Conference, un amplu studiu care arata unde vor sa lucreze romanii, ce atrage si motiveaza Generatia Z si care sunt principalele beneficii cautate azi.
Salariul atractiv, beneficiile extrasalariale si posibilitatile de dezvoltare sunt principalele motive pentru care cei mai multi angajati din Romania viseaza la o cariera in domeniul IT&C, topul companiior pentru care isi doresc sa lucreze romanii fiind dominat de Google (locul intai) si Microsoft (pozitia a doua), potrivit studiului realizat in exclusivitate pentru revista Biz de firma de cercetare MKOR Research & Consulting si prezentat astazi in cadrul APPLY Conference.
„Oamenii ne-au spus care sunt companiile top of mind si ce anume ii atrage catre fiecare dintre acestea. Pentru ca rezultatele sa fie cat mai autentice, am avut o abordare bazata pe intrebari deschise. Ne-au raspuns peste 1700 de angajati, dar si persoane momentan inactive pe piata muncii.”, declara Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR.
Potrivit studiului, prezentat in premiera participantilor la conferinta APPLY, 33% dintre respondenti ar alege sa lucreze pentru Most Wanted Employers datorita salariului si a beneficiilor, in timp ce 19% ar face aceasta alegere pe baza mediului de lucru si a culturii organizationale. Chiar daca salariul mai avantajos ramane principala motivatie (77%), programul de munca flexibil (37%) si avansarea in cariera (27%) sunt mai importante pentru tineri decat beneficiile extrasalariale si siguranta locului de munca.
Dintre cei care si-ar schimba locul de munca in acest an, majoritatea respondentilor ar opta pentru domenii precum IT si tehnologie, in timp ce peste 10% ar alege sa inceapa un job in energie, industrie si in retail. Printre cele mai putin atragatoare optiuni se numara media si publicitate (2% dintre cei care au raspuns la sondaj ar vrea o cariera in acest domeniu), HoReCa (2%), si real estate (1%).
Most Wanted Employers 2024
1. Google Romania
2. Microsoft Romania
3. Dedeman
4. Continental
5. eMAG
6. Lidl
7. Amazon
8. Bosch
9. Mercedes-Benz
10. Apple
Chiar daca Apple nu este prezenta pe piata din Romania este una dintre companiile pentru care angajatii romani isi doresc sa lucreze fiind lider de piata si una dintre cele mai populare organizatii din lume.
Studiul MKOR Research & Consulting a identificat, in afara Top 10, alte 40 de companii aflate in topul preferintelor angajatilor din Romania, lista lor fiind disponibila pe www.revistabiz.ro.
„Am vrut sa intelegem mai bine asteptarile Gen Z si care sunt, in viziunea tinerilor, companiile care raspund cel mai bine acestor asteptari. Evenimentul APPLY Conference, care reuneste an de an angajatorii de top si profesionistii din HR, a fost locul unde am prezentat in exclusivitate o analiza aprofundata aplicata acestei generatii, pe langa datele relevante despre celelalte categorii de angajati si angajatori”, explica Marta Usurelu, Owner Biz.
Topul companiilor pentru care viseaza sa lucreze tinerii reprezentanti ai generatiei Z (top of mind) arata foarte diferit de topul general. Astfel, primele companii dorite de Generatia Z ca angajator sunt: Apple, Amazon, Altex, Continental, eMAG, Google, Lidl Romania, Microsoft, Porsche sau Tesla.
Programul de munca flexibil (37%) si oportunitatile de avansare in cariera (27%) sunt criterii cheie pentru tinerii din Generatia Z in alegerea unui loc de munca.
De ce si-ar schimba romanii locul de munca
Cercetarea Biz si MKOR Research & Consulting a aratat ca 2 din 10 angajati romani si-ar schimba locul de munca. Motivul? 80% isi doresc un salariu mai mare, 37% vor mai multe beneficii extrasalariale, iar 33% cauta un loc de munca sigur. Tinerii din generatia Z au insa alte prioritati.
Chiar daca 77% urmaresc de asemenea un salariu mai mare, aproape 40 de procente isi doresc un program flexibil si 27% oportunitati de avansare. Angajatii Gen Z nu sunt dispusi sa negocieze flexibilitateqa regimului de munca, 7 din 10 tineri preferand sa lucreze remote. Mai mult, doi din zece tineri vor sa aiba posibilitatea sa lucreze de acasa cel putin trei zile pe saptamana. O alta concluzie interesanta a cercetarii Biz si MKOR este salariul mediu asteptat de reprezentantii generatiei Z la urmatorul loc de munca: 1.042 euro.
Proud Parteners APPLY Conference: Philip Morris Romania, NN, Auchan, Schneider Electric, Zentiva, Siviero Maria
Cu sprijinul: MKOR, V3, Zelateria - Zexe Braserie, Davidoff Cafe, Chocolissimo, Eisberg
Mai multin Cercetare, Research, Media, Eveniment