.
(AdPlayers.ro , Irina Toma, irina.toma@adplayers.ro )
Starcom Media a dezvoltat pentru Avon Cosmetics campania de comunicare integrata “1 din 8 femei” dedicata luptei impotriva cancerului la sân. Potrivit oficialilor agentiei de media, Starcom a oferit nu o simpla componenta de media ci o solutie de comunicare integrată, plecând de la definirea mesajului si încheind cu media inovativa.
Scopul campaniei, spun ei, a fost pe de o parte să atinga un public cât mai numeros, iar pe de alta parte sa comunice cu acesta din directii suprinzatoare.
Autorii campaniei media mai afirma ca mesajul ales în acest an trebuia stabilit pornind de la obiectivul de a obtine o rata de raspuns cât mai mare, ceea ce necesita un efect “call to action” deosebit de puternic, si de la rezultatul statistic al cercetarilor oncologice care a stabilit ca, practic, 1 din 8 femei risca sa dezvolte cancer la sân.
Campania media
Campania “1 din 8” a fost declinata în presa scrisa (colaborarea cu mai multe reviste pentru femei), televiziune (la nivel de stiri si în talk show-uri), internet (atât prin bannere cât si prin direct emailing), indoor, outdoor si cinematografe. De asemenea exista componenta BTL (ca în fiecare an), Marsul Roz în parteneriat cu revista Avantaje .
Pe internet agentia spune ca, în afara mesajului general, au fost folosite trei filme testimoniale în care Gabriela Szabo, Loredana Groza si Mihaela Miroiu si-au exprimat opinia în legatura cu subiectul campaniei. Aceste filme, sunt de parere reprezentantii Starcom, au dat o nota directa, calda, personala ceea ce a crescut ecoul mesajului în rândul femeilor care au urmarit materialele. (la adresa http://vs02.netstairs.ro/cybermercials/avon/ )
1 scaun gol, din 8
Echipa Starcom sustine ca, pentru a oferi o dimensiune palpabila si socanta a mesajului “1 din 8 femei”, echipa a decis sa foloseasca imaginea unui scaun gol care sa poarte mesajul campaniei. Pentru a ilustra statistica dureroasa, în cinematografe s-a acoperit fiecare al optulea scaun cu o husa roz, cu mesaj, si s-a instruit ca pentru acele locuri sa nu se vânda bilete.
Pentru ca nu s-a putut aplica aceeasi logica si în saloanele de cosmetica, agentia a stabilit ca, în fiecare locatie, câte un post de lucru sa poarte husa roz si sa nu fie folosit pentru clienti pe toata durata campaniei. Pentru a completa comunicarea aici s-au distribuit si pliante cu rol informativ.
Si la metrou s-a încercat respectarea regulii “1 din 8” în toate locatiile care au permis acest lucru. Nici presa, spun autorii campaniei, nu fost abordata într-o maniera clasica - materialele publicate sunt construite sub forma unor fragmente de jurnal care surprind marturii ale unor persoane care au avut sansa sa trateze la timp boala.
În cazul TV-ului, promotorii agentiei afirma ca au reusit colaborarea cu emisiuni în rândul femeilor într-un conext de dezbatere în care mesajul, nu publicitar, ci informativ si educativ, a devenit foarte relevant într-o atmosfera deschisa si antrenanta.
Autorii
Din partea Avon Cosmetics, echipa care a lucrat la acest proiect a fost formata din Andreea Câtu, PR Specialist, Smaranda Balan – PR & Advertising Officer si Raluca Kissescu – Marketing Manager
Din partea Starcom Media au participat Corina Bernschutz – Ideation & Innovation Director, Alexandru Pomana – Creative Planner, Mircea Gheorghe – Business Development Director, Cristina Barla – Account Manager, Bogdan Vasile, Head of OOH & DM, Horea Mihoc – Media Planner si Silviu Anghel – Media Planner.
.
Începând cu anul 2002, Avon România s-a implicat activ în lupta împotriva cancerului la sân, spun reprezentantii Starcom. Potrivit sursei, compania a strâns fonduri, a colaborat în programe educative si a donat aparatura medicala în valoare de peste 450.000 USD catre importante institute oncologice din România.