(AdPlayers.ro, Irina Toma)
BRAT testeaza in lunile octombrie si noiembrie aplicarea prin intermediul unei noi metode de culegere a datelor pentru chestionarul SNA, se anunta intr-o informare a organizatiei care realizeaza Studiul National de Audienta.
Noua metoda „Computer Assisted Personal Interview” (CAPI) presupune folosirea unui calculator (laptop) in procesul de culegere a raspunsurilor pentru intrebarile din chestionar si va fi realizat de Metro Media Transilvania, partener cu BRAT in realizarea SNA FOCUS de peste 3 ani.
Proiectul isi propune sa identifice posibilele efectele pe care noua metoda de culegere a datelor le poate produce asupra rezultatelor studiului, inclusiv asupra nivelului audientei presei scrise masurate. Esantionul test este de 1000 de respondenti selectati conform acelorasi criterii cu respondentii studiului SNA FOCUS, realizat prin metoda clasica (cu hartie si creion).
Rezultatele de audienta obtinute pe esantionul test vor fi comparate cu rezultatele de audienta obtinute in aceasi perioada prin metoda clasica de intervievare. In acelasi timp vor fi urmariti si o serie de indicatori specifici pentru masurarea calitatii activitatii de teren.
In informarea BRAT, se mai arata ca noua metoda va oferi posibilitati de control al activitatii de teren net superioare metodei utilizate in prezent si este utilizata pe scara larga in realizarea studiilor similare SNA FOCUS in alte tari, cu avantaje semnificative in ceea ce priveste acuratetea datelor obtinute.