SATI omoara audienta grupurilor pe Internet, pe care o va raporta separat
Miercuri, 06 Mai 2009
 (AdPlayers.ro, Iulian Toma)

SATI omoara audienta grupruilor pe Internet. Potrivit unor surse din piata online, Departamentul de Internet va reveni din 12 mai la vechea masurare a audienta site-urilor ( 1 site = 1 domeniu), insa va pastra, ca raportare separata si audientele pe grupuri de site-uri, care faceau obiecutul raportarilor de pana in prezent. Vechea definitie a unui site cumula si domeniile secundare.

Discutiile legate de noua modalitate de raportare s-au infierbantat pana la acuzatii de furt de audienta, stiut fiind ca toate controversele sunt legate nu atat de metodologia de masurare, cu care toata lumea pare sa fie de acord, ci de modul de raportare al rezultatelor. Viitoarele cifere vor aduce in prim plan cifrele de audienta ale fiecarui site, si nu a unei umbrele de site-uri dintr-un grup, aliante care ar avantaja doar cateva grupuri de media.

Astfel, grupuri care pana ieri raportau cresteri spectaculoase de audienta in urma alaturarii unor noi proiecte sub aceiasi „umbrela", vor fi nevoite sa renunte la audienta grupurilor de site-uri cu care eram obisnuiti in ultimul an. Aceleasi voci spun ca o parte din comunicatele de presa ale unor editori online care anuntau cresteri spectaculoase de audienta de la o luna la alta vor disparea, in locul lor urmand sa apara performante mai modeste, si cresteri mai putin spectaculoase ale unor audiente ce pareausa vorbeasca despre un singur website, dar care in realitate vorbeau despre o umbrela de titluri online. 

Dincolo de toate controversele este de laudat efortul SATI de a gasi definitia unui site, dupa un an in care toata lumea a vorbit despre cresteri spectaculoase ale unor grupuri de site-uri pe Internet. 

Cum comentati revenirea la noua definitie a unui site (1 site = 1 domeniu) si afisarea audientei grupurilor intr-o alta raportare SATI? Cine credeti ca va avea de pierdut si cine de castigat in urma unei astfel de decizii?

PUBLICITATE: