(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
Din motive strategice, Ringier AG renunta la cele douasprezece ghiduri TV pe care le publica in Elvetia, Republica Ceha, Romania si Slovacia, arata intr-un comunicat remis AdPlayers oficialii companiei cu sediul central la Zurich. Potrivit sursei, Editura Heinrich Bauer va prelua titlurile din Romania, Slovacia si Republica Ceha, in timp ce titlurile din Elvetia vor merge la Axel Springer.
Astfel, conform editorului, Grupul Bauer Publishing va prelua revistele de programe Euro Televizia, Tele Magazin si TV Max din Slovacia, TV Max, TV Plus, TV Revue si Tydenik Televize din Republica Ceha, precum si TV mania si TV Satelit din Romania.
Suplimentele ghiduri TV ale ziarelor editate de Ringier nu vor fi vandute impreuna cu revistele. Toate contractele de munca ale angajatilor ce lucreaza la unul din titlurile de mai sus vor fi preluate de catre Bauer Publishig Group. Tranzactia dintre cele doua grupuri media reprezinta consolidarea unei mai vechi cooperari de tip joint-venture in segmentul revistelor, atat in Romania (din 2000), cat si in Ungaria (din 2003).
Ringier va continua sa coordoneze TV mania si TV Satelit
Editorul spune ca atat pentru angajatii cat si pentru partenerii si pentru clientii Ringier Romania noua organizare nu va aduce nicio schimbare majora, dat fiind faptul ca in Romania, Bauer si Ringier au o experienta de cooperare de aproape 7 ani, editand impreuna Bravo si Bravo Girl!, ambele fiind, potrivit editorilor, lideri de piata in segmentele pe care le ocupa.
Datorita succesului operational obtinut de catre Ringier Romania pentru aceste doua titluri dedicate tinerilor, Bauer Publishing House a decis sa acorde echipei Ringier Romania si coordonarea operatiunilor pentru cele doua ghiduri TV (TV mania si TV Satelit) pe care le-a achizitionat.
Vanzare din considerente strategice
Decizia de vanzare a ghidurilor TV, spun oficalii Ringier, a fost determinata de considerente strategice, in urma unei analize atente a evolutiei acestui segment de reviste (ghidurile TV) in Europa, analiza ce arata ca afacerea care are la baza informatii despre programele TV capata de la o zi la alta un caracter din ce in ce mai industrializat.
Competitia este tot mai puternica in furnizarea de listinguri de programe TV, adauga reprezentantii Ringier, se concentreaza in special in media electronica, iar, pe termen lung, numai acei jucatori foarte mari si foarte focalizati pe acest segment vor reusi sa-si mentina o pozitie proeminenta si sa profite de dimensiunea lor internationala si de sinergiile pe care le pot crea.
AdPlayersFile
Lansata in 1998, potrivit Ringier, TV mania este nu doar cel mai vandut ghid TV din Romania, dar si una din primele 5 cele mai bine vandute reviste din Romania. Titlul are o medie de aproape 110,000 de exemplare vandute pe editie (conform BRAT, citat de editor)
TV Satelit este singurul ghid TV bilunar din Romania si realizeaza vanzari de aproape 80,000 de exemplare pe editie. Publicatia a fost lansat in 1992 ca un titlu local si a intrat in portofoliul Ringier in vara anului 2002.
Ringier este prezent in 12 tari si are peste 6800 de angajati. Editorul publica aproximativ 130 de ziare si reviste, este implicat in producerea a aproape 20 de programe de televiziune si opereaza 50 de platforme on-line, precum si 11 tipografii.
Bauer Publishing Group editeaza 166 de reviste si are un total de 6.550 de angajati in paisprezece tari. In segmentul ghidurilor TV, Bauer Publishing Group detine o cota de piata de 46.9 procente si – cu un tiraj de 8.7 milioane de copii – este lider de piata in Europa si anunta ca pozitia sa se va consolida in continuare prin achizitia noilor titluri.