Revista BIZ a lansat BrandRO 2021 - Top 50 cele mai puternice branduri romanesti
Joi, 02 Septembrie 2021

,,Analiza pe care o facem de 12 ani alaturi de Unlock Market Research ne arata companiile si oamenii care stiu cum sa-si impuna brandul in fata consumatorilor, dar si cat de importante sunt investitiile constante si strategice in branding. Doar asa poti ajunge printre cele mai puternice branduri romanesti.” a spus Marta Usurelu, Proprietar, Revista Biz.

AdPlayers. info

Revista Biz a prezentat BrandRo 2021, clasamentul celor mai puternice 50 de branduri romanesti, realizat de Unlock Research. Potrivit autorilor, o marca este cu atat mai puternica, din perspectiva romanismului, cu cat reuseste sa-si mentina pozitia in top, indiferent de fluctuatiile socio-economice specifice ultimilor ani.

De 12 ani, Biz analizeaza cele mai puternice branduri romanesti si evolutia lor anuala. Dupa o perioada dificila, precum cea curenta, importanta unui brand puternic a facut diferenta in fata consumatorilor. Iar cele mai puternice 50 de branduri din Romania reusesc an de an sa isi intareasca pozitia prin consecventa, creativitate, inovatie, tehnologie si strategie.

„Ne bucuram sa vedem cum, de la an la an, avem branduri romanesti care devin tot mai puternice. Analiza pe care o facem de 12 ani alaturi de Unlock Market Research ne arata companiile si oamenii care stiu cum sa-si impuna brandul in fata consumatorilor, dar si cat de importante sunt investitiile constante si strategice in branding. Doar asa poti ajunge printre cele mai puternice branduri romanesti.”, declara Marta Usurelu, Proprietar, Revista Biz.

Potrivit autorilor, din studiu au reiesit informatii despre comportamentul romanilor in 2021, cand consumatorii sunt mai conectati cu ei si cu ceilalti, mai calmi si mai rabdatori, mai asumati si mai putin critici comparativ cu anii anteriori.

Astfel ca, in relatia cu brandurile, daca anul trecut nevoia principala a romanilor era ca marcile sa ii sustina, anul acesta dinamica dintre ei si marci este diferita: Nu mai au nevoie ca marcile sa le acopere un minus, ci vor ca acestea sa le dea un plus.

„In acest moment consumatorii gandesc din ce in ce mai constructiv, iar marcile ar trebui sa capitalizeze aceasta oportunitate. Marcile romanesti pot incerca sa se conecteze mai bine la realitatea oamenilor si sa ii ajute sa transforme ceea ce a fost initial o pozitivitate fortata, intr-un «normal». Sa sustina si sa amplifice aceasta directie constructiva, astfel incat sa poata creste impreuna mai departe.”, spune Alexandra Cojocaru, Quantitative Research Manager, Unlock Research.

Metodologie

Studiul BrandRo masoara puterea marcilor romanesti din perspectiva investitiei de incredere si afectivitate care le este acordata de catre consumatori fara a lua calcul indici financiari si comerciali. Cercetarea are la baza 600 de interviuri online si este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, impartire pe sex si varsta a populatiei intre 18 si 55 de ani.

Performanta marcilor romanesti este masurata in baza a trei indicatori: importanta marcii, gradul de utilizare si notorietatea ei. Importanta unei marci pentru consumator a fost masurata cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling) si toate analizele au fost realizate la nivel de categorie, in total avand 10 categorii de produse.

Respondentii au realizat alegeri intre calupuri de marci, respectiv au ales care este cea mai importanta si cea mai putin importanta marca pentru ei. Acestia au facut alegeri multiple intre combinatii unice de marci. In urma acestor alegeri a fost calculat un indice de preferinta pentru fiecare marca, care ulterior a fost analizat impreuna cu indicele de importanta al fiecarei categorii in parte, obtinandu-se astfel topul final.

Mai multe informatii despre topul Brand Ro si metodologia studiului pe https://www.revistabiz.ro/brandro-2021-top-50-cele-mai-puternice-branduri-romanesti/  

Mai mult in Media, Branding, Cercetare, Research, 


PUBLICITATE: