Reglementari in comunicare pe piata de 500 mln.E. Locul I in topul consumatorilor de publicitate.
Joi, 28 Aprilie 2016


adplayers. info

Publicitatea suplimentelor alimentare are nevoie in Romania de un cadru legislativ unitar, in linie cu prevederile legislatiei europene in materie. Este  una dintre concluziile conferintei ”Bune practici in publicitatea suplimentelor alimentare”, organizata vineri, 22 aprilie, de Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC) in parteneriat cu Patronatul Roman al Industriei  Suplimentelor Alimentare (PRISA), la finalul Conferintei Bianuale a Aliantei Europene a Standarde lor in Publicitate (EASA), a carei gazda a fost Romania.

“Regulamentele Europene sunt aplicabile publicitatii pentru orice produs sau supliment alimentar si pentru orice spatiu publicitar - de la audiovizual pana la mediul online sau la marca in registrata”, a afirmat Stephane Martin, presedintele Aliantei Europene a Standardelor in Publicitate (EASA)  - unica autoritate in ceea ce priveste autoreglementarea publicitatii din Europa.

Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC) a  fost saptamana trecuta pentru prima oara gazda Adunarii Generale a Aliantei Europene a Standarde lor in Publicitate (EASA). Cei  peste 70 de participanti, reprezentand in jur de 40 de organizatii de autoreglementare nationale si 16 asociatii profesionale ale industriei publicitare la nivel european si international si-au ales conducerea. Alaturi de noul consiliu director si noul presedinte -  Stephane Martin, Director General al Autoritatii de Reglementare a Publicitatii din Franta (ARPP), participantii au convenit asupra strategiei Aliantei pentru perioada urmatoare.

Reglementarea Publicitatii pentru suplimente alimentare

In Romania, ca si in celelalte state membre UE, publicitatea pentru suplimente alimentare este guvernata de prevederile Regulamentului 1924/2006 al Comisiei Europenesi de cele ale Regulamentului 1169/ 2011 in ceea ce priveste afirmatiile legate de nutritie si sanatate.

La nivelul organismelor de autoreglementare europene au fost inregistrate, in 2015, aproximativ 180 de sesizari pentru publicitate la suplimente alimentare, din circa 60.000 plangeri inregistrate in total de EASA, pentru orice fel de publicitate. „Televiziunea si radioul raman in continuare principalele medii vizate de reclamatii, insa publicitatea online inregistreaza si ea cresteri constante”, a subliniat, de asemenea, presedintele EASA.

Proportia sesizarilor pe tipuri de produse si servicii difera insa  de la o tara la alta, a explicat la randul sau Konrad Drozdovski, directorul Rada Reklami, autoritatea de autoreglementare a publicitatii din Polonia. ”Desi numarul total al sesizarilor primitein 2015 de autoritatea poloneza cu privire la publicitate a fost relativ mic – doar 198 cazuri, 36 dintre acestea au vizat suplimentele alimentare si medicamentele OTC – disponibile fara reteta”, a declarat reprezentantul Poloniei in EASA.

In Romania, punerea pe piata a suplimentelor alimentare, inclusiv etichetare a acestora, poate urma doua trasee: unul include departamente din Ministerul Sanatatii (MS) –in cazul suplimentelor ce contin vitamine si minerale,si altul Institutul de BioresurseAlimentare (IBA) –pentru suplimentele ce contin plante medicinale si produse ale stupului. Pentru produse cu continut mixt de ingrediente, notificarea se poate face atat la MS catsi la IBA.

Suplimente alimentare: Piata de 500 mln. euro si Locul I in topul consumatorilor de publicitate.

Romania se afla intr-o situatie similara cu cea a Poloniei in ceea ce priveste solutionarea sesizarilor primitesi a proportiei acestora.

”In 2015, Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC) a primit 121 de plangeri privind 103 comunicari comerciale, din care 18 au vizat comunicarea pentru suplimente alimentare. In acelasi timp, in Romania au fost depuse si sesizari fata de publicitatea pentru produse farmaceutice:  OTC si dispozitive medicale, in total 9 cazuri”, a declarat OanaCociasu, presedintele Consiliului Roman de Publicitate.

In Romania, piata suplimentelor alimentare se afla intr-o crestere sustinuta de mai multi ani iar publicitatea produselor farma si implicit a suplimentelor alimentare ocupa primul loc in topul industriilor cu cel mai mare consum de publicitate.

 „In 2015, piata suplimentelor alimentare vandute prin farmacii a ajuns la 210 - 215 milioane de euro, dar estimarile noastre privind vanzarea totala – inclusiv in mediul online, arata ca este o piata de aproape 500 de milioane de euro.  40% din publicitatea pentru piata farma a fost reprezentata de campaniile la suplimente alimentare”, a declarat CatalinVicol, presedintele Patronatului Roman al Industriei Suplimentelor Alimentare (PRISA).

Oficialul PRISA este de parere ca avansul acestei piete se datoreaza investitiilor in publicitate si campaniilor de educare derulate in ultimii ani de Patronat, care demonstreaza impactul suplimentelor asupra unei vieti sanatoase.

La conferinta ”Bune practici in publicitate a suplimentelor alimentare” au participat : Stephane Martin (Presedintele EASA si Directorul General al ARPP), Konrad Drozdovsky (Presedintele Rada Reklamy), Gert Krablicher (Membru al Consiliului Director al Food Supplements  Europe), Catalin Vicol (Presedintele PRISA), Tatiana Onisei (Șef Serviciu Institutul de Bioresurse Alimentare) si Oana Cociasu (Presedinte RAC).

Conferinta EASA in Romania a fost organizata de Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC) si sustinuta de KMG International – Rompetrol, CEC Bank, Coca Cola Romania, Prodal ’94, Nestle, Unilever, Ursus Breweries, Medlife, Roteleshop, in parteneriat cu PRISA.

Mai mult in Legislatie, Reglementare 


PUBLICITATE: