Razvan Cucui negociaza pachetul majoritar "Bucataria Pentru Toti". Nu si costurile cu Realitatea Catavencu.
Joi, 22 Octombrie 2009

 (AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Razvan Cucui, managerul titlului „Bucataria pentru toti” din grupul Realitatea Catavencu, vrea sa preia pachetul de control al publicatiei din ratiuni de eficientizare a afacerii. El este de parere ca revista pe care o conduce ar fi profitabila, daca n-ar avea o parte din cheltuielile de administrare negociate cu grupul patronat de Sorin Ovidiu Vantu. "Bucatarul sef" al lunarului spune  ca vrea sa imparta cu grupul doar profitul si promovarea.

„Nu am agreat inca detaliile exacte ale parteneriatului cu Realitatea Catavencu, dar este clar ca vorbim de transferul pachetului majoritar, numai ca toate aceste detalii urmeaza sa le stabilim impreuna cu managerii grupului in zilele urmatoare”, a afirmat Cucui. El a mai adaugat ca partile urmeaza sa negocieze atat procentele de participare la revista, cat si obligatiile fiecareia in business-ul publicatiei.

Anul trecut: 360.000 EUR - venituri, 380.000 EUR - cheltuieli

„Bucataria pentru toti este o revista profitabila, numai ca, din pacate, suporta o parte din cheltuielile de administrare si operare ale business-ului de care cred ca publicatia  nu are nevoie”, a afirmat Razvan Cucui, pentru AdPlayers.

Potrivit directorului revistei, anul trecut titlul „Bucataria pentru toti”  ar fi avut venituri din publicitate si din circulatie de aproximativ 360.000 EUR, iar costurile s-au ridicat la aproximativ 380.000 EUR si datorita participarii revistei la o serie de cheltuieli de administrare care nu era neaparat si necesare.

250.000 EUR din publicitate

Managerul Bucataria pentru toti sustine ca anul trecut a atras din publicitate mai bine de 250.000 EUR, bani la care s-au mai adaugat veniturile din evenimente si din circulatie.

In prezent titlul este tras intr-un tiraj de aproximativ 55.000 – 60.000 de exemplare, din care in lunile bune poate vinde 40.000 iar in lunile de paste si craciun mai bine de 50.000 de reviste. Tariful lista (Rate Card) al unei pagini de publicitate este de aproximativ 3.000 EUR.

Despre anul in curs, oficialul spune ca in primele 5 luni a avut venituri peste cele preconizate in aceasta perioada, si chiar peste cele din 2008 cu aproape 10%. Din pacate, din momentul internalizarii vanzarilor de la DBV Media House, datorita perioadei de vara sau altor cauze, succesul vanzarilor de publicitate s-a lasat asteptat pana in aceasta toamna, cand revista se pare ca a intrat din nou in graficul de venituri.

Intrebat de AdPlayers daca vitoarea forma de administrare "Bucataria pentru toti" va readuce titlul in portofoliul regiei DBV Media House, Razvan Cucui nu a refuzat deloc scenariul: „Tot ce este posibil, in fond, pe primele 5 luni, cifrele ne-au aratat ca am facut treaba buna impreuna”.

Plecari J’adore, din "bucataria" lui Vantu

Transferul pachetului majoritar „Bucataria pentru toti” catre managerul revistei nu este o miscare singulara, si nici macar o noutate in grupul Realitatea Catavencu. In urma cu un an, titlul J’Adore pleca din „bucataria” lui Vantu, dupa o formula asemanatoare. In acest an se pare ca au subscris acestui plan mai multe reviste din grup - printre care se numara B24 FUN, Tabu, Superbebe.

In urma negocierilor purtate cu grupul Realitatea Catavencu, mai toate revistele se pare ca au "adorat" scenariul prin care transfera pachetul majoritar managerilor publicatiilor. Exceptie face, cel putin pana in prezent, doar titlul de business Money Express. Motivul principal ar fi acelasi: o parte din costurile de operare impartite publicatiilor se pare ca nu sunt tocmai pe placul mai multor reviste. De aici si schimbarile din ultima vreme.

Contactat de catre AdPlayers, Alex Sandulescu managerul B24 Fun, a refuzat sa dezvaluie pentru moment planurile revistei pe care o conduce, dar a promis ca va reveni cu noutati atunci cand le va avea. Pana atunci, seful saptamanalului de timp liber ne-a indreptat doar catre comunicatele de presa ale grupului din care face parte.

„Pierderea” pachetelor majoritare detinute de Realitatea Catavencu in reviste se pare ca n-ar fi deranjat prea tare patronul trustului. Surse apropiate de la masa negocierilor initiale de achizitie ale publicatiilor sustin ca, atunci cand a cumparat pachetul majoritar al grupului, Sorin Ovidiu Vantu ar fi declarat deschis ca nu este deloc interesat de soarta revistelor, cu exceptia celor de business. Administratorii afacerii au stiut, practic, inca de la inceput ca tatal grupului Realitatea Catavencu are copii favoriti, dar si "superbebe" nedoriti.


PUBLICITATE: