Aproximativ 350 Miliarde USD ( mai precis 347 852 Milioane USD ) sunt previzionati ca va reprezentala consumul de media la nivel mondial, in 2006. Estimarea RECMA, singura companie de cercetare care investigheaza industria retelelor si agentiilor de media la nivel global, a fost furnizata AdPlayers si AdPlayers.ro , pe baza proiectiilor pe anul in curs ale principalilor jucatori din industria mondiala de media. Comparativ cu consumul mondial, masuratorile din Romania reprezinta aproximativ 1 EUR la fiecare 1000 din cei cheltuiti in publicitatea din intreaga lume.
Raportul Retelelor de Media56.4% din aceste bugete, reprezentand aproape 200 miliarde USD ( 195 055 milioane USD) sunt controlate de retelele de agentii de media mondiale, in timp ce restul de 43.6% ( 152 787 milioane USD ), se afla in portofoliile unor jucatori de media care nu fac parte din retelele mondiale de media.
Din cele 11 retele investigate, primii 4 jucatori controleaza bugete cuprinse intre 7% si 8% din consumul de media la nivel global, cele 4 retele de media fiind Starcom MediaVest, apartinand grupului Publicis, cu o cota de piata de 7,4% (25.580 milioane USD), Optimum Media Direction ( OMD), apartinand grupului Omnicom cu 7,2% (24.880 milioane USD), MindShare / GroupM al carui proprietar este WPP cu 6,9% (23 845 milioane USD) si Carat Group inclusiv Vizeum, apartinand Aegis cu 6.8 % (23.528 milioane USD).
Urmatoarele 3 retele de media mondiale controleaza bugete cuprinse intre 5% si 5,5%. Pozitiile 5- 7 fiind ocupate de ZenithOptimedia (Publicis), cu o cota de piata de 5.5% si un volum de 19.291 milioane USD, Mediaedge:cia /GroupM - cu 5,4% (18 751 milioane USD), MediaCom /GroupM - 5.2% ( 17 918 milioane USD), ambele apartinand WPP.
Pozitiile 8- 10 ale clasamentului contin cote de piata situate intre 3% si 4%. Astfel retelele de media Universal McCann si Initiative, apartinand Interpublic, cumuleaza mondial un procent de 3.9% din piata (13 604 milioane USD) , respectiv 3.5% (12 258 milioane USD).
Raportul Mondial al Retelelor de Media* (sursa: RECMA, Iulie 2006, pe baza datelor valabile la nivelul lunii Mai 2006 )Loc in
Raport
Cota de Piata (Market Share) %Retele de MediaGrup de comunicare proprietarCifra Afaceri (Billings) proiectata in 2006 (milioane USD)17.4%Starcom MediaVest Publicis25 58027.2%OMD Omnicom24 88036.9%MindShare / GroupM WPP23 84546.8%Carat Group incl. Vizeum Aegis23 52855.5%ZenithOptimedia Publicis19 29165.4%Mediaedge:cia /GroupM WPP18 75175.2%MediaCom /GroupMWPP17 91883.9%Universal McCannInterpublic13 60493.5%Initiative Interpublic12 258102.8%MPG Havas9 770111.6%PHDOmnicom5 640 56.4%TOTAL RETELE DE MEDIA, MONDIAL 195 055 43.6%alti jucatori, care nu fac parte din retele* 152 787 100.0%Total Mondial cumparare si planificare de media 347 852 *Retele de agentii de media, cifre de Afaceri proiectate in 2006 - raportarile sunt operate de catre RECMA continuu, in functie de schimbarile majore ale jucatorilor din industria media - achizitii, migrari de conturi de media importante, urmatorul raport urmand sa fie furnizat in primavara anului 2007Raportul pe Grupuri de Comunicare
Pe grupuri de comunicare, in proiectiile 2006 in primele 3 conduc grupul WPP cu o cota cumulata de piata de 17,5% (*MindShare / GroupM, *Mediaedge:cia / GroupM, *MediaCom / GroupM) si un volum de 60 514 milioane USD, Publicis cu 12,9% si un volum de 44 871 milioane EUR (*Starcom MediaVest, *ZenithOptimedia ) si Omnicom (*OMD, *PHD) cu 9% si 30 520 milioane EUR.
Urmatoarele doua grupuri manuiesc, fiecare in parte, bugete de aproximativ 7 %. Vorbim aici de Interpublic - 25 852 milioane EIUR cu 7,4% (*Universal McCann, *Initiative) si Aegis (Carat, inclusiv Viseum) cu 6,8%. Havas (prin MPG) detine 2,8% cu 9 770 milioane EUR.Comparativ cu anul precedent, WPP a avut o crestere de 8,9%, Publicis a inregistrat un plus de 13,3%, iar Omnicom una de 7,2%. Interpublic a scazut cu 4,7% . In crestere se mai afla Aegis (Carat) cu 3%, si Havas (MPG) cu 7,8%.
O crestere interesanta este de vazut la **Bolloré Group’s, care inlude mai nou MPG Havas, *Carat *Vizeum Aegis, care controleaza (minoritar, ce-i drept), 10% din piata.Raportul Mondial al Retelelor de Agentii Media, pe Grupuri de Comunicare
(sursa: RECMA, Iulie 2006, pe baza datelor valabile la nivelul lunii Mai 2006 ) Loc in Raportul 2006Cota de Piata (Market Share) %Grup de comunicareRetele de mediaCifra Afaceri (Billings), Proiectie 2006 (milioane USD)Evolutie 2006 vs 2005 (%)117.5%WPP*MindShare / GroupM, *Mediaedge:cia / GroupM, *MediaCom / GroupM60 5148.9%212.9%Publicis*Starcom MediaVest, *ZenithOptimedia44 87113.3%39.0%Omnicom*OMD, *PHD30 5207.2%47.4%Interpublic*Universal McCann, *Initiative25 852-4.7%56.8%Aegis *Carat Group incl. Vizeum23 5283.0%62.8%Havas*MPG9 7707.8% 10.0%**Bolloré Group’s, minority interests*MPG Havas, *Carat *Vizeum Aegis33 298 4.3% **Bolloré Group a preluat controlul Havas si a cumparat 29% din reteua Aegis (Iunie 2006)*Retele de agentii de media, cifre de Afaceri proiectate in 2006
- raportarile sunt operate de catre RECMA continuu, in functie de schimbarile majore ale jucatorilor din industria media - achizitii, migrari de conturi de media importante, iar urmatorul raport va fi furnizat in primavara anului 2007