( AdPlayers.ro ) Leo Burnett, Starcom si Starlink s-au hotarat sa sparga gheata in raportarea rezultatelor de peste an ale companiilor. Cele trei agentii conduse de Stefan Iordache, Ioana Iordache, Bogdan Naumovici ( Leo Burnett ) , Carmen Besa ( Starcom ) si Marcel Straut ( Starlink ) au prezentat ieri unui grup restrans de jurnalisti de specialitate, cateva dintre rezultatele din ultimii 4 ani.
Leo Burnett Romania - Raport Sumar 2005
Leo Burnett inregistra in luna septembrie 2005 venituri din publicitate de 2.720.258 EUR milioane EUR (revenues ) si estimeaza ca va atinge in 2006 venituri de 3 milioane de euro.
Agentia a fost infiintata in 1994 sub numele de Target Advertising si a fost afiliata in doar cateva luni la reteaua Leo Burnett Worldwide, in 1995.
La o intalnire lipsita de formalitati, Leo Burnett le-a transmis celor prezenti "cum stau lucrurile pe strada” Leo Burnett, daca ar fi sa-l “copiem” pe Bogdan Naumovici. De la premiile la festivalurile de publicitate, Leo Academy si pana la numarul de oameni angajati in ultimii ani (91),sau cei care s-au despartit de companie (41 ), agentia a aratat ca este consecventa unui set de valori care au dus la cresterea sa intr-un ritm peste media de crestere a pietei de publicitate. Toate schimbarile au fost vazute de la “Revolutia din octombrie 2001” , dupa cum spune agentia, cand “Leo Burnett Romania a declarat razboi mediocritatii din publicitatea romaneasca”.
Leo nu a uitat sa reaminteasca celor prezenti de un Leu la festivalul de la Cannes, 37 de premii la Ad’Or, ori ca se raporteaza la standarde internationale de creativitate, oglindite de GPS, o scala care “pune stampila” creativitatii mondiale de la 1 la 10 in care agentia si-a propus sa ia note de peste 7 (excelenta). Peste aceasta, notele peste 8 (big ideas ) 9 (New standard in Creativity) si respectiv 10 (best in the world), sunt cele mai mari note pe scala GPC si foarte greu de atins.
Potrivit studiului AdMarket 2004, ce masoara imaginea agentiilor in ochii clientilor de publicitate (editia 2005 nu a mai fost reeditata), agentia de publicitate este perceputa ca cea mai creative.
Clienti Leo BurnettPrintre brandurile sau clientii pentru care lucreaza agentia astazi, se numara Altex, Media Galaxy, Teletech, Cata, Davio, Prigat, Bergenbier, Roua Muntilor, Fruhstuk, Wiesana, Eukanuba, Aviva, Credex, BCR, Allinaz Tiriac, Wizrom, B24Fun, Tabu, Maxim, Academia Catavencu, Surmont, Muzeul antipa, Regatta, UNDP.
Printre brandurile de pe retea ai agentiiei se numara Marlboro, L&M, Parliament, KLM (nou), Tide, Wash & Go, Wella, Max factor Camay, Herbal Essences, Discreet, Always, Alldays, Western Union si Chevrolet.
New Business – 19 invitatii si 677.000 de EURIn privinta New business-ului, cei trei parteneri ai Leo Burnett spun ca agentia a participat la 19 invitatii din partea clientilor de publicitate si nu s-a dus la nici un client din proprie initiativa, spun executivii sai, ci doar raspunzand invitatiilor din partea clientilor. Printre clientii castigati oficialii vorbesc despre “branduri lider sau challenger in categorie” printre care enumera Bergenbier, Cris Tim, BCR, Credex. Veniturile din new business reprezinta 677.000 € si aproape 24% din total venituri 2005.
Castigati fara pitch (licitatie de publicitate)
Din cei 17 clienti castigati, Leo Burnett are 3 in urma unei licitatii si 14 fara licitatie, agentia lucrand pentru acestia din urma, in baza unei invitatii de a lucra impreuna (unul dintre cei mai recenti fiind CrisTim )
Printre obiectivele anului urmator ale Leo Burnett Romania se numara 10 note de 7+ si 2 note de 8 pe scala GPC, Remunerare pe idée, Agentia Anului la Ad’Or, Agentia Anului la Portoroz, Premii Effie, Epica, Clio, Cannes . Compania vrea sa investeasca 1 milion de euro (tarife lista ) in training si, de asemnea si-a propus un nou sediu in care se va muta din 9 ianuarie 2006 ( mai aproape de Piata Romana, in vecinatatea Directiei Pasapoarte).
Starcom Raport 2005
Starcom Media este agentie de media full service, parte din reteaua SMG Worldwide – unul din liderii globali in acest domeniu. Infiintata in decembrie 2000, agentia are o echipa formata din 29 de angajati care administreaza “peste 75 brand-uri active in diverse categorii” spune Carmen Besa, sefa agentiei.
Agentia de media estimeaza o cifra de afaceri de aproximativ 25 milioane de dolari (21milioane de euro) cu 60% maimmult fat de anul 2004. Potrivit executivului, agentia are trei clienti in top 10 consumatori de publicitate: Philip Morris ( din 2001), Procter & Gamble (Planning AOR Balcani), din 2002 si Kraft ( din 2004 ).
Printre clienti, agentia numeste: Avon, Altex, ATS (Citroen), BCR, Edipresse, (Joy, Viva, Avantaje), Friesland (Dots, Milli), KLM, Western Union.
Starlink Raport 2005
Infiintata mult mai tarziu, in octombrie 2003, Starlink s-a pozitionata initial ca o agentie ce urma sa gestioneze comunicarea cu bugete reduse. Daca in 2004 agentia derula contracte de media doar pentru Wizrom, Altex si Ringier, Starlink deruleaza astazi contracte pentru 23 de clienti, gama de servicii find de la media, cumparare de media, pana la strategie si creatie.
Agentia s-a implicat ulterior in campanii avand consumuri intersante de media, cel mai recent dintre ele fiind CrisTim si nu in ultimul rand spre o pozitionare full service. "In 2005, Starlink Estimeaza o cifra de afacer de 3.5 milioane de euro, de la 1,4 milioane euro in 2004" . Agentia are 16 angajati si are in portofoliu inclusive servicii de creatie.
Printre clientii agentiei se numara : Fuchs – condimente ( strategie, creatie, media ), Marex / Imperial si Marex ( Strategie, Creatie, media ), Stork (Merci, Toffifee , Mamba ( media ) , Cristalex – Campari, Grant’s, Jim Beam (media), Cellini (Media), MicriGold - media, Punto Shop - media, Magistra - media,.
Alti clienti ai agentiei sunt Azur Timisoara, Benq - DM, Romstal ( strategie, creatie, media), Zapp - neconventionale), Wizrom-media, CrisTim – media, Sprint Pharma, Autoklas (strategie, creatie, media), Academia Catavenciu (strategie creatie), Fundatia anonimul, Cotidianul , Red Apple Communication, One communication, Profil Media, Public Share.
( Iulian Toma, Irina Toma info@adplayers.ro )