Radio Lynx sau Lynx TV live?
Vineri, 19 Martie 2010


 (AdPlayers.ro, Iulian Toma)

La granita intre radio si TV, Radio Lynx a inceput online, in iunie 2006. Acum este mai degraba o televiziune online in care lucreaza in prezent 16 oameni fara a lua in calcul colaboratorii, care ridica echipa la aproximativ 40. Operatorul canalului media radio si tv online este Emoticon Media – o companie infiintata de Alexandru Ciochia (foto sus) si Catalin Popescu care detin firma in proportii egale.

In primul an audienta postului era undeva pe la 1.000 de oameni pe zi. Astazi este dificil de spus cati oameni urmaresc postul doar din cat indica traficul pe adresa radiolynx.ro. Player-ul video  streaming este inserat pe mai mult de 70 de site-uri, si a adus un varf de audienta de pana la 104.000 unici pe zi, si 540.000 pe saptamana. In urma cu doua zile, intre 7 si 8 seara, erau deschise peste 16.000 de conexiuni la Radio Lynx (16.239, foto), iar in aceasta dimineata la minutul 10.35 se uitau 1136 de oameni. In ultima luna s-au dat aproape 100.000 click-uri in reclamele din playerul video Lynx.

Inainte de Radio Lynx, Alex Ciochia a lucrat la Radio. Romania Tineret si in TVR,la emisiuni informative (DEI). Ulterior a dezvoltat singura publicatie de proximitate dedicata organzatiilor neguvernamentale si societatii civile. Se cheama info-ong, si este editata si astazi de Centras. Din 2000, a deschis Xprim Studio, un boutique cu servicii de creatie si productie in publicitate cu o cifra de afaceri intre 50 si 100.000 EUR pe an, retragandu-se din echipa agentiei  in 2006 pentru a se dedica Radio Lynx.



Cel de-al doilea partener, Catalin Popescu este inginer software si seful echipei de programatori care dezvolta Whispercast, platforma de livestreaming si media content management folosita de Radio Lynx. Platforma video nu este folosita numai de postul online. Printre utilizatorii ei se numara atat personalitati, dar si alte agentii de publicitate. Basescu-live.ro in campania electorala, si agentii ca Odyssey sau Evensys au utilizat deasemenea platforma Whispercast.

Cum le-a venit ideea Radio Lynx?

„Cata vreme atat internetul cat si tv-ul intra in casa prin cablu, radioul si televiziunea pe internet este la fel de accesibila ca posturile de televiziune prin cablu. Acesta este motivul pentru care, cu o pozitionare adaptata la obiceiurile de consum ale utilizatorilor, Radio Lynx sau Lynx TV cred ca va fi la fel de vizionat”, spune Alex Ciochia.

„La momentul in care am inceput proiectul, posturile de radio erau niste playlist-uri muzicale cu exceptia Radio 3 net, care avea si moderatori profesionisti. Era destul loc ca pe langa un radio preponderent muzical, sa facem un radio care sa aduca talkshow si infotainment online, chiar daca este un proiect mult mai dificil. Este bine-cunoscut ca resursa umana este mai greu de gasit”.

La inceput oamenii erau mai rezervati in a da curs invitatiilor in studioul Radio Lynx. Toata lumea credea mai mult sau mai putin ca are de-a face cu o gluma de radio, spune unul din cei doi fondatori. „Dupa 2 ani cand aveam 30.000 unici e zi, foarte rar se mai intampla ca cineva sa mai refuze o invitatie in studioul nostru, continua Ciochia. „Astazi dupa o emisiune, invitatii raman surprinsi de interactiunea cu publicul si cu audienta radio si Lynx tv, iar dupa 50 de minute nu le vina sa creada ca emisiunea s-a incheiat”.

„Promovam muzica buna a artistilor care nu-si mai gasesc locul in posturile de radio in FM”, sustine Alex Ciochia. „Uite chiar zilele trecute, Dan Teodorescu de la Taxi spunea la Radio Lynx ca cel mai recent motiv pentru care nu a intrat la Radio Guerrilla a fost ca una din piese nu era „suficient de complex orchestrata””


Publicitatea

Traieste din publicitate clasica si servicii de promovare in player-ul de videostreaming Whispercast, completata de servicii de productie audio. Platforma de operare a publicitatii in player-ul video a fost pusa la punct abia in august 2009. Lynx face bani atat din spoturi audio si video - in prezent de aproape 20.000 eur pe luna, insa potentialul este de peste 500.000 de euro pe an, dupa cum sustine Ciochia, care vede mai degraba concurenta in publicitatea offline pe televiziune decat in cea online.

Printre clientii de pana acum se numara Romtelecom, Alexandrion Group, companii organizatoare de evenimente, si mai multe magazine online. Printre agentiile de publicitate sau interactive cu care a lucrat se numara McCann Erickson, Odyssey, United Media, Webstyler, Frank Group sau Green Pixel.

„Stream-urile audio suporta spot audio, insa cea mai productiva parte a sistemului sunt text-boxurile clickabile, video de 10 sec in prerol inainte de conectarea la stream live, sau single spot la un anumit moment hotarat de client impreuna cu Lynx”, conchide Alex Ciochia.

Sa-i zicem Radio Lynx sau Lynx TV?


PUBLICITATE: