Publicitatea “junk food" ar putea fi interzisa copiilor, inclusiv online.
Miercuri, 16 Martie 2016
 Publicitatea pentru produse cu continut bogat in sare, zahar si grasimi este oprita deja in programe TV cu public sub 16 ani

adplayers. Iulian Toma

Publicitatea “junk food” ar putea fi interzisa continutului online pentru copii in Regatul Unit, potrivit buletinului  Asociatiei Europene a Agentiilor de Publicitate(EACA), organizatie care citeaza BBC.

Jurnalistii britanici urmaresc indeaproape preocuparile The Committee of Advertising Practice (CAP), un fel de caine de paza al publicitatii britanice.

Potrivit BBC, specialistii CAP lucreaza la reglementari care ar putea sa interzica proprietarilor de continut online sa difuzeze reclame la alimente considerate nesanatoase pentru copii, cum sunt cele din categoria recunoscuta sub numele de “junk food”, urmand sa demareze consultari publice in privinta stabilirii unor reglementari.

In prezent, publicitatea la alimente considerate nesanatoase pentru consumul uman este oprita deja in programe de televiziune care au public sub 16 ani, dar nu si online, unde advertiserii continua plasarea de mesaje publicitare. O reglementare in acest sens pe canale online ar putea sa afecteze inclusiv continutul unor platforme precum YouTube sau ITV Hub.

Publicitatea la produse bogate in sare, zahar si grasimi a fost deja oprita in programele de televiziune cu public sub 16 ani inca din anul 2007 de catre regulatorul in audiovizual (Ofcom),  la presiunea Advertising Standards Authority (ASA), organizatie care a elaborat reglementari  pentru acest tip de publicitate inclusiv in print, panotaj si online.

Cei mai afectati de intrarea in vigoare a normelor de reglementare a publicitatii pentru produse cu continut bogat in sare, zahar si grasimi sunt lanturile de restaurante care au in meniu produse asociate acestui continut ( hamburger, aripi de pui etc), procesatori din industria dulciurilor (ciocolata, batoane de ciocolata) si produsele din categoria snacks.

Mai mult in Legislatie, Reglementare, junk food


PUBLICITATE: