Publicitatea atrasa de Steaua la Pro TV: 37 de marci, 453 GRP-uri. Estimari de 100.000 EUR
Vineri, 25 Iulie 2014
 
sursa foto: stirileprotv.ro

adplayers. Iulian Toma

Cine a zis ca fotbalul face rating numai la Mondiale? Meciul cu Steaua din UEFA Champions League difuzat zilele trecute la Pro TV a inregistrat audienta dubla, comparativ cu meciurile de la Campionatul Mondial. Incheiat cu scorul de 2-0, meciul de fotbal dintre Steaua si campioana Norvegiei Stromsgodset a strans in minutul de aur (22.15) nu mai putin de 3.3 milioane de romani in fata televizoarelor.

37 de marci si 453.5 GRP-uri vandute

Ratingul adus a avut corespondent direct si in vanzarile de publicitate care au umflat conturile postului din Pache Protopopescu in  cele putin peste 90 de minute de transmisie.  37 de marci s-au batut pe spatiul din timpul meciului cu Steaua la Pro TV, dupa cum au afirmat pentru adplayersreport oficialii de comunicare Pro Tv.

Cu o audienta dubla fata de Mondiale, meciul a adus bani pe masura ratingului inregistrat. Vanzarile postului de televiziune au varsat in casieria Pro TV contravaloarea a 453.5 GRP-uri si 324,7 GRP eq pe 30” pe publicul comercial (target urban 18-49 ani, inclusiv “guest”), potrivit cifrelor oferite de reprezentantii Pro TV.

Desi greu de estimat in valori nete dupa discounturile oferite clientilor, potrivit specialistilor din piata de media, doar meciul difuzat in direct a numarat in contul Pro TV intre 80.000 si 100.000 de euro, fara a lua in calcul redifuzarea la alte ore a partidei sau ale unor rezumate.

La vanzarile din difuzarea meciului pe canalul TV se mai adauga alte cateva mii de euro pe canalele online. Chiar daca sunt vandute de divizia online, si acestea tot in conturile CME aduc banii.

Audienta Stelei in UEFA Champions League versus Mondiale

Potrivit cercetarii Pro TV, media meciurilor de la Campionatul Mondial din Brazilia a fost de 6.4 puncte de rating si 22.3 cota de piata, adica jumatate din audientele inregistrate de meciul cu Steaua, transmis de ProTV. Doar 3 din cele 66 de meciuri de la Mondial au inregistrat audiente mai mari decat meciul Stelei.

ProTV a fost lider de audienta pe segmentul publicului urban, cu varste cuprinse intre 18 si 49 de ani, ratingul mediu fiind de 12.8 puncte de rating in intervalul orar 20:32 – 22:24, iar cota de piata de 33%. Conform datelor de audienta citate de Pro TV, Antena 1 s-a clasat pe locul doi, cu 5.7 puncte de rating si 14.6% cota de piata, iar Kanal D a avut 2.1 puncte de rating si 5.3% share. in minutul de aur 22:14, ProTV a atins un varf de audienta de 18.2 puncte de rating si 43.2% cota de piata.

 Mai mult in adplayersreport, Media


PUBLICITATE: