Din venituri totale de 9.655.861,10 euro, scazand rebate-ul acordat agentiilor reprezinta 412.413,11 euro. se obtine suma de 9.243.447,99 euro, din care, scazand comisionul de regie al Splendid Media de 5% (aproximativ 450,1 Mii euro) rezulta suma de 8.781.275,59 euro, valoare ce reprezinta partea Televiziunii Romane din veniturile totale de publicitate.
Pe scurt, din cei 9,6 Milioane EUR venituri pe 2010, televiziunea publica a platit 412,4 Mii EUR rebate-uri la agentii si 450,1 Mii EUR comision la Splendid Media.
Cu toate acestea 3 din 4 spoturi la TVR Cultural au fost difuzate gratis pe o piata in care sistemul de masurare a audientei nu avantajeaza televiziunile de nisa pentru vanzarea conform datelor livrate. Pe de alta parte este de neimaginat cum, desi cunoastea ponderea spoturilor difuzate gratuit, regia a planificat peste 220 de ore de publicitate gratuita (echivalentul a peste 26.000 de spoturi de 30 secunde) dintr-un total de 309 de ore rezervate publicitatii. Vezi mai jos: •"72.3% din spoturile difuzate pe TVR Cultural au inregistrat audienta zero, deci nu s-a incasat niciun ban"
Intreaga selectie a capitolului legat de Publicitate, din Raportul de Activitate TVR pe 2010.
„In 2010, veniturile din publicitate ale TVR (6 statii TV, site si teletext), conform informatiilor oferite de Splendid Media (regia care a gestionat si vandut spatiul de publicitar al TVR in 2010), au fost de 9.655.861,10 euro.
Veniturile totale din publicitate inseamna totalul vanzarilor efectuate, ceea ce include si rebate-ul pentru agentii (comisionul acordat in functie de volumul investit) si comisionul de regie. Aceasta suma reprezinta 85% din venitul garantat si ofertat de catre Splendid Media SA la licitatia din 2008.
In 2010, s-au incasat cu 9.2% mai multi bani decat in anul 2009. Iata, succint, factorii care au determinat acest procentaj:
• in 2010 TVR 1 a difuzat meciurile UEFA Champions League si Campionatul Mondial de fotbal 2010;
• politica de vanzari Splendid Media, care s-a bazat pe o incarcare cat mai mare cu publicitate;
• cresterea audientei pe spot la TVR 1 cu 8% si a cotei de piata cu 12% comparativ cu
2009 (target urban 18+).
Potrivit Splendid Media, neindeplinirea Business plan-ului pe 2010 (-12.5%) a fost cauzata de:
• scaderea drastica a bugetelor de publicitate pe fondul crizei economice mondiale, o scadere de 10% fata de 2009;
• lipsei break-urilor si nealocarii integrale a 8 minute publicitate/ora;
• scaderii cu 4% a audientei pe spot inregistrata de TVR 2;
• 72.3% din spoturile difuzate pe TVR Cultural au inregistrat audienta zero, deci nu s-a incasat niciun ban;
• TVR Info nu este monitorizat de GfK Romania, iar TVR 3 a inceput sa fie monitorizat din aprilie 2010;
• inrautatirii conditilor economice generale din Romania.
Venitul Net Minim Garantat (VNMG) aferent anului 2010 este de 9.600.000 euro net.
Singurul factor care influenteaza realizarea VNMG 2010 este nealocarea minutelor de publicitate.
• la TVR 1 procentul de nealocare a minutelor de publicitate pentru anul 2010 este de 4.3%. Prin aplicarea celor 4.3% la totalul veniturilor estimate pentru TVR 1 in 2010 rezulta suma de 397.560,78 euro net, care
se va scadea din VNMG pe 2010.
• la TVR 2 procentul minutelor de publicitate nealocate pentru 2010 este de 2%.
Prin aplicarea celor 2% la totalul veniturilor estimate pentru TVR 2 in 2010 rezulta suma de 31.858,14 euro net, care se va scadea din planul de afaceri aferent anului 2010. Prin urmare, din cauza nealocarii minutelor de publicitate la TVR 1 si TVR 2, VNMG aferent anului 2010 scade cu 429.418,92 euro net. Rezulta ca VNMG aferent anului 2010, in valoare de 9.600.000 euro net este diminuat cu 429.418,92 euro net. Suma reprezinta pierderile din nealocarea minutelor de publicitate.
In anul 2010, Splendid Media a realizat venituri totale de 9.655.861,10 euro, din care rebate-ul acordat agentiilor reprezinta 412.413,11 euro. Scazand rebate-ul, se obtine suma de 9.243.447,99 euro. Dupa care, scazand comisionul de regie al Splendid Media de 5%, rezulta suma de 8.781.275,59 euro, ceea ce reprezinta partea Televiziunii Romane din veniturile totale de publicitate.
Suma cuvenita TVR de 8.781.275,59 este cu 389.305,49 mai mica decat VNMG. Conform contractului, Splendid Media are obligatia de a achita catre TVR, pana la 31 martie 2011, 85% din VNMG pentru anul 2010 corectat cu lipsa pauzelor, respectiv 9.170.581,08 euro net. Prin urmare, obligatia de plata a Splendid Media pentru anul 2010 este de 7.794.993,92 euro net."
(sursa. Raportul de Activitate TVR pe 2010, Capitolul 4: Marketing si Publicitate).
Mai mult in Media