(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
Grupul Realitatea-Catavencu a anuntat ieri demararea unor noi investititii in industria online, reunite sub numele F5, o platforma de dezvoltare online in parteneriat cu alte structuri sau chiar antreprenori independenti care au idei de dezvoltare a unui business online sau solutii de business online aflate intr-un anumit stadiu, dar care ar avea nevoie de un partener pentru dezvoltare.
Noul proiect, numit F 5 – care va functiona sub sloganul <re:fresh ideas> - deschide o noua directie strategica online a grupului Realitatea-Catavencu, care va cuprinde doua structuri aflate sub management unic.
Cele doua structuri - pe de o parte Realitatea-Catavencu Online, care cuprinde operatiunile pe web detinute 100% de grup si, de cealalta parte, F5 Web Corp - compania de dezvoltare a proiectelor noi in parteneriat - se vor afla sub managementul lui Dragos Stanca – Managing Director, Marius Cristea (fondatorul Iqads) – new media manager, Cristina Cucuiu – business affairs manager.
In noua strategie online a grupului, incepand cu 1 iunie, toate spatiile publicitare ale Realitatea-Catavencu vor mai fi vandute numai in regie proprie, sub conducerea lui Sorel Radu, director vanzari online, publishing si radio al grupului.
Dragos Stanca, Managing Director, New Media, Realitatea-Catavencu
AdPlayers: Ce inseamna F5 Web Corp?
Dragos Stanca: Principala noutate este modul de a aborda dezvoltarea online la Realitatea Catavencu. Daca pana acum vorbeam de o dezvoltare facuta pe de o parte prin echipa online pe care am construit-o aici, pe de alta parte cu diversi parteneri, intr-o relatie client si furnizor – noi fiind clientul - noua viziune, sau a treia cale, include dezvoltarea intr-o relatie de parteneriat.
AdPlayers: Ce inseamna mai pe romaneste F5?
Dragos Stanca: Mai pe romaneste, pe anumite zone unde competentele noastre sunt mai putin dezvoltate (spre exemplu altele decat cele din zona de media sau publishing), in loc sa angajam si sa dezvoltam o gramada de echipe interne si in loc sa avem diverse proiecte dezvoltate cu diversi furnizori pe care sa le preluam ulterior la cheie, am preferat sa optam pe formula de parteneriat.
Cu alte cuvinte, F5 prin entitatea sa juridica F5 Web Corp va intra in parteneriat cu diverse noi companii din online-ul din Romania si nu numai, companii care vor dezvolta proiecte pe termen mai lung, respectiv pe o perioada care poate sa ajunga pana la 3 - 5 ani, in functie de complexitatea fiecarui proiect.
Formula de parteneriat este foarte simpla: in marea majoritatea cazurilor Realitatea Catavencu va detine prin F5 majoritatea urmand ca ulterior „exit-ul” sa se poata face intr-un orizont de timp care poate sa varieze de la 18 luni la 4 ani sau chiar 5 - pentru proiecte de o anvergura mai mare.
Peste 1 Milion EUR, in stadiu de finalizare
AdPlayers: La cat estimati proiectele care au nevoie de un astfel de sprijin, pentru ca, in fond, F5 vine cu o finantare a proiectelor online intr-o formula de parteneriat?
Dragos Stanca: Proiectele discutate deja pana acum se ridica la valori considerabile, de peste 1 milioan EUR, si se afla intr-o faza avansata de discutie. Ma refer la proiecte sigure cu care suntem in stadiu de finalizare, si in care este putin probabil sa apara situatii neprevazute.
In afara de aceste proiecte aflate in discutie, unul din motivele pentru care comunicam formula de parteneriat F5 este aceea de a atrage si alti parteneri. F5 este practic un incubator de business cu ajutorul caruia vom putea sa finantam proiecte in care credem.
Ce vreau sa fie clar este ca nu suntem un fond de investitii, discutam de parteneriate pure. Venim cu input de know how, venim cu media, cu resurse, cu branding, putem ajusta anumite proiecte si idei etc.
AdPlayers: Veti discuta proiecte pe anumite domenii, aveti anumite afinitati?
Dragos Stanca: Putem intra in parteneriat cu aproape orice solutie de business in online. Insa preferam modele de business altele decat media traditionala, sau publishing online. Cautam de exemplu solutii de servicii online inovative, posibilitatea crearii de comunitati online dar si multe altele.
Asta nu inseamna ca nu putem intra intr-un parteneriat si in domenii pe care le vizam mai putin: spre exemplu media Online – proiecte care vizeaza dezvoltarea sau afilierea la un grup mai mare, categorie in care poate intra si AdPlayers (zambeste ). Avem deja un model de integrare – vorbim de Iqads – care se afla de fapt si la originea ideii de business F5 Web Corp.
AdPlayers: Ce trebuie sa faca cineva care este in posesia unei idei sau a unei solutii de business online, aflata intr-un anumit stadiu, pentru a ajunge parteneriatul F5 cu Realitatea Catavencu?
Dragos Stanca: Este foarte simplu. Sa-si gaseasca 15 secunde si sa ne trimita o propunere la ideas@f5webcorp.com . Urmeaza o discutie de principiu si o evaluarea proiectelor - pentru ca ne asteptam sa avem, pe langa proiecte viabile, si unele mai putin interesante, poate chiar amuzante.
„Este putin probabil sa finantam un business cu 1 Milion de EUR intr-un an, cand este mult mai simplu sa finantam 5 proiecte de 200.000 EUR”
AdPlayers: La cat se poate ridica o finantare F5 si la ce limita estimati ca se vor afla proiectele pe care vi le propuneti intr-un an?
Dragos Stanca: Nu ne-am fixat o limita de finantare pentru anul viitor. Insa, in functie de proiectele pe care le avem deja in acest an si care sunt 90% sigure, vom avea o imagine si pentru anul care vine.
Legat de plafonul de suma, teoretic acesta nu exista. Practic aceasta limita exista - vorbim de un business care face parte dintr-un grup, un grup condus de deciziile unui board care va aproba aceste proiecte. Evident ca, de la caz la caz, vom studia si vom lua deciziile in consecinta.
Normal, ca orice instrument de finantare si dezvoltare, preferam ideile mai putin costisitoare la inceput si care promit intr-un orizont de timp apropiat un „return on investment” interesant.
Spre exemplu este putin probabil sa finantam un business cu 1 Milion de EUR intr-un an, cand este mult mai logic sa finantam 5 proiecte de 200.000 EUR.