ARMA si ARIA autentifica primul instrument de masurare a audientei indoor TV. Digital Signage TV Analytics, softul de audienta destinat retelelor indoor TV din cadrul Asociatiei Romane de Publicitate Indoor (ARIA), a fost realizat de GBD Research la initiativa Info-Sanatate TV, cu sprijinul expertilor media din cadrul comitetului tehnic ARMA si al media managerilor din agentiile de publicitate din Romania.
Altfel spus, in premiera pentru Romania, audienta retelelor digitale OOH (indoor TV) este acum masurata respectand standardele internationale, care prevad tranzitia de la masurarea „traficului” – numarul de persoane care trec prin fata unui ecran TV, la “audienta”- numarul de persoane care se uita efectiv la programele indoor TV.
De la Target, Frecventa efectiva, Net Reach si GRPs pana la Buget si Costul pe Mie
Potrivit autorilor, Analytics-ul indoor tv ofera celor interesati un set de indicatori de audienta si planificare a campaniilor de publicitate video in mass-media, similare cu alte medii de comunicare (TV si online): de la Definirea grupului tinta (Target), Frecventa efectiva, Net Reach si GRPs pana la Buget si Costul per Mia de “spectatori”.
„Este o bucurie faptul de a vedea profesionalizarea si dezvoltarea cercetarii de audienta si in alte domenii decat cel al televiziunii traditionale. Sprijinim acest demers si sustinem continuarea sa in viitor pentru realizarea unei imagini cat mai clare in ceea ce priveste audienta canalelor media indoor in Romania. De asemenea, Comitetul Tehnic a colaborat cu reprezentantii ARIA, incercand sa aplicam experienta din domeniul cercetarii TV in cadrul acestui studiu”, a declarat Liviu Boitan (MediaCom), Presedinte al Comitetului Tehnic al ARMA.
Procedurile de masurare adoptate de Romania respecta standardele internationale elaborate de Digital Place-Based Advertising Association (DPAA) si Asociatia Europeana de Digital Signage (OVAB).
“In cadrul asociatiei europene ne preocupa foarte mult standardizarea masurarii audientei. Suntem bucurosi ca din ce in ce mai multe organizatii si companii incearca sa gaseasca o moneda comuna pentru masurarea audientei. Pentru noi, in calitate de asociatie europeana, aceasta initiativa este importanta si ii oferim intreaga noastra sustinere”, a declarat Dirk Hülsermann, presedintele OVAB.
Module de “Audience indicators” si „Media Planning”
Digital Signage TV Analytics contine doua module de analiza a indicatorilor, in functie de publicuri (Target) definite de useri. Este vorba despre Modulul de “Audience indicators”, in care softul calculeaza indicatorii si profilele audientei (Average Minute Rating, Average Minute Exposures, Monthly Reach (%), Dwell Time, Traffic etc.) dar si despre Modulul de „Media Planning”, cu ajutorul caruia nouk instrument calculeaza indicatorii si bugetul unei campanii pe o perioada determinata (Gross impressions, GRPs by target, CPT - Cost Per Thousand etc.).
Alexandru Larionescu, director GBD Research, a declarat ca „softul contine in prezent datele de audienta ale Info-Sanatate TV, dar suporta un numar nelimitat de retele digitale OOH, masurate pe baza standardelor DPAA si OVAB, si speram ca in viitorul apropiat sa atragem un numar cat mai mare de retele care sa adere la acest sistem certificat de masurare, care ofera o moneda unica de comparatie intre mediile masurate de pe piata”.
“Prin acest studiu, am venit in intampinarea companiilor care deruleaza campanii de publicitate in reteaua Info-Sanatate TV. Putem oferi acum date concrete privind audienta Info-Sanatate TV, iar procedura de masurare a audientei la nivel de GRP (Gross Rating Points) face posibila evaluarea eficientei campaniilor multiscreen”, a declarat Ovidiu Brazdau, managing partner Info-Sanatate si presedinte al Asociatiei Romane de Publicitate Indoor.
Pentru reteaua Info-Sanatate TV, studiul de audienta Digital Signage TV Analytics a fost realizat de GBD Research in 41 clinici si spitale, dintr-un total de 388 de locatii in care reteaua Info-Sanatate TV este prezenta. In cadrul acestuia au fost intervievate 3011 persoane, in paralel cu masurarea traficului. Toate datele sunt introduse in softul Analytics, care se acceseaza web-based, folosind un nume de utilizator si parola.
Mai mult in OOH, Indoor