(AdPlayers.ro, Irina Toma)
Biroul Romān de Audit al Tirajelor (BRAT) a lansat primele rezultate ale Studiului de Audienta si Trafic Internet (SATI). Potrivit organizatiei, proiectul pune la dispozitia pietei de publicitate primele sale rezultate, cele referitoare la traficul īnregistrat de site-urile masurate, in primavara anului viitor urmand a fi lansate si rezultatele de audienta si profilele vizitatorilor.
Studiul de Audienta si Trafic Internet va oferi informatii detaliate referitoare la traficul, audienta si profilele vizitatorilor site-urilor din Romānia. Obiectivul Departamentului Internet a fost realizarea unui sistem de evaluare a siteurilor web: masurare trafic, masurare audienta si determinarea profilelor socio-demografice ale vizitatorilor, dar si obtinerea de informatii generale referitoare la utilizarea Internetului īn Romānia.
Informatiile vor acoperi interesele mai multor categorii de jucatori: agentii si clienti de publicitate, editori de site-uri web si regii. Finalizarea si concretizarea SATI a fost posibila numai cu sprijinul celor 49 de editori, 5 regii, 21 agentii si clienti de publicitate implicati īn activitatea Departamentului Internet al BRAT.
SATI ofera īn prezent date pentru 145 de site-uri web, dar īn curānd toate cele aprox. 190 de site-uri incluse īn masuratoare vor beneficia de rezultate. Sistemul poate masura si oferi rezultate pentru un numar nelimitat de site-uri.
Drepturile de publicare a rezultatelor SATI apartin Biroului Romān de Audit al Tirajelor, iar rezultatele urmeaza a fi furnizate numai membrilor Departamentului Internet al BRAT. Datele de trafic referitoare la numarul de afisari, vizite si clienti unici vor fi publicate lunar pe site-ul www.sati.ro (pentru moment disponibile pe www.brat.ro).
Beneficiarii studiului vor avea acces continuu la rezultate printr-o aplicatie specializata ce va face posibila evaluarea traficului la 20 minute dupa ce acesta a fost īnregistrat, precum si la alti indicatori tehnici ai datelor de trafic.