(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
Vremea in care statiile TV vindeau pur si simplu GRP este pe cale sa apuna, sunt de parere reprezentantii de vanzari Prima TV care mai sustin ca, de la o abordare preponderent cantitativa a vanzarii de publicitate, accentul se pune treptat pe solutii calitative.
“Intr-o piata care este in plina ascensiune, in conditiile in care statiile de televiziune sunt sold out perioade tot mai lungi, in fiecare an, Prima TV incearca sa gaseasca noi modalitati de satisfacere a nevoilor clientilor (pe de-o parte) si de crestere a veniturilor (pe de alta parte)”, a declarat pentru AdPlayers, Mihaela Dumitru (foto), Director de Vanzari la Prima TV. “Acest lucru este posibil folosind ceea ce noi numim "non advertising time", adica facand proiecte speciale care nu sunt incadrate in minutele de publicitate reglementate de lege”.
Potrivit oficialului statiei, cererea pentru Non Advertising Time este din ce in ce mai mare, de la un an la altul, iar Prima TV incearca sa vina “cu oferte pe masura cererilor, interesante, inovative si specifice pentru fiecare client in parte”.
Desi nu a oferit detalii privind volumul vanzarilor Prima TV pe astfel de proiecte, Mihaela Dumitru afirma ca in 2006 veniturile obtinute din proiectele speciale au crescut cu 162% fata de 2005, iar in 2007 cresterea este estimata la 90% fata de anul trecut.
Acesta este si motivul pentru care Prima TV a implementat la nivelul departamentului de vanzari conceptul Brand Care, impreuna cu celelalte statii din grupul international Pro7Sat1, din care face parte postul de televiziune.
Solutii turnate
Oficialii postului de televiziune spun ca Brand Care se adreseaza clientilor care doresc sa iasa din anonimatul (obisnuinta) breack-urilor publicitare si pune pozitionarea brandului/ produsului clientului in centrul actiunilor postului de televiziune.
“Ceea ce ne intereseaza este ca proiectele pe care le propunem clientilor sa le vina “ca turnate” (taylored solutions), adica sa raspunda perfect nevoilor lor de comunicare”, spun responsabilii de vanzari de la Prima TV.
„Brand Care” se bazeaza insa pe o incredere reciproca atit din partea clientului cat si din partea postului de televiziune. „Fiecare parte trebuie sa dezvaluie o parte din startegia si obiectivele de comunicare, in cadrul unui parteneriat comun de idei dezvoltat de statie, agentie si client”, sustin reprezentantii de vanzari de la Prima TV.
Proiectele de comunicare propuse in cadrul Brand Care, mai adauga ei, se bazeaza pe mai multe produse si platforme media care sustin comunicarea integrata, vizand o eficienta maxima in transmiterea mesajelor catre consumator: sponsorship, miniprograms, AFP-uri, Internet, Telco, evenimente speciale, promotii, merchandising etc. La acestea se adauga un nou departament de New Media, pentru a avea intregul suport derularea proiectelor speciale la 360.
Proiecte “manusa”
Finalitatea Brand Care o reprezinta comunicarea mesajelor catre consumatori prin intermediul unor proiecte care li se vor potrivi “manusa” si atingerea mult mai eficienta consumatorului prin canalele puse la dispozitie.
Noul concept vrea sa creeze awareness si diferentiere de ceilalti competitori ai clientului care folosesc doar metodele traditionale de publicitate, dar si o mai usoara acceptare de catre publicul larg prin folosirea unor metode de publicitate mai putin obtrusive. Brand Care mai are ca obiect o percepetie inovativa si creativa a comunicarii, care sa duca la o diferentiere clara fata de ceilalti jucatori in categorie.
Lansarea Brand Care vine dupa ce, potrivit reprezentantilor sai, Prima TV a facut si in 2005 un prim pas in incercare de a aduce un plus de valoare campaniilor advertiserilor. Atunci postul de televiziune lansa primul departament de Non Spot, punand un accent tot mai mare pe proiectele speciale dezvoltate impreuna cu clientii.