AdPlayers. info
Telespectatorii romani au ales spectacolul fotbalului total de la Cupa Mondiala. Astfel, peste 4 milioane de telespectatori au urmarit, in minutul de aur (19.54), la nivel national, duelul dintre Messi si Mbappe in atmosfera electrizanta de pe stadionul Lusail din Qatar (rtg.* 22,6%; shr** 44,6%).
Argentina si Franta au oferit un spectacol pe masura asteptarilor iubitorilor sportului rege, in direct si in exclusivitate la TVR. La finalul unui meci legendar, Albicelestes si-au adjudecat cel mai ravnit trofeu din lumea fotbalului.
La nivel National, aproape 3 milioane de telespectatori au urmarit, in medie, partida desfasurata in intervalul 17.00 – 19.55. Meciul a pozitionat TVR 1 in fruntea topului audientelor cu un indice de audienta (rating /Rtg) de 16,4% si o cota e piata (Share / Shr) de 36,3%, triplu fata de urmatoarea televiziune clasata.
Si in mediul Urban, postul public a fost pe primul loc, cu o audienta medie de 18,5%, o cota de piata de 43,5% si peste 1.700.000 de telespectatori, de aproape sase ori mai multi fata de televiziunea aflata pe locul 2 in clasamentul audientelor.
Telespectatorii au ramas in fata micului ecran si pentru ceremonia de premiere, transmisa in direct de TVR1, in intervalul orar 20.21 – 20.45. Festivitatea a fost urmarita, in medie, de peste 2 milioane de romani la nivel national (rtg. 11,8%; shr. 24,7%).
Ultimul capitol al Campionatului Mondial de Fotbal a fost scris intr-o cheie care a depasit, chiar, asteptarile microbistilor. Argentina-Franta, finala atat de asteptata de fanii sportului rege, dupa eliminarea prematura a Braziliei, a inregistrat audiente pe masura spectacolului din iarba.
De-a lungul celor patru saptamani de turneu, Televiziunea Romana a dus maratonul fotbalistic in tribunele din fata micilor ecrane, unde romanii s-au bucurat de un regal al sportului cu balonul rotund.
Nota
*Rating (RTG%) – indice de audienta. Reprezinta numarul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzata de o statie TV. Ratingul poate fi exprimat in cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din universul targetului analizat.
**Cota de piata (Market Share, Share – SHR%) reprezinta raportul procentual dintre numarul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o statie TV si numarul mediu de telespectatori de pe toate statiile TV, calculat pentru acelasi interval orar (sau emisiune).
Mai mult in Media, TV, Audiente