Partea romana de la Ziarul de Iasi nu exclude preluarea partilor Goldbach, proprietarii Arbomedia
Vineri, 23 Aprilie 2010


 (AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Pe fundalul zvonurilor ca portofoliul de publicatii Arbomedia se schimba pe anumite piete locale, AdPlayers l-a contactat pe Alexandru Lazescu, Presedintele editorului Ziarul de Iasi.

Potrivit lui Lazescu, la ziarul pe care il conduce, unde editorul publicatiei este detinut in proportie de 84% de catre proprietarii Arbomedia, elvetienii grupului Goldbach -  situatie in care se mai gaseste si Viata Libera - starea de lucru este putin diferita fata de celelalte peste 40 de publicatii locale cu care regia de vanzari are contracte de reprezentare.

Oficialul spune ca elvetienii au tot interesul sa optimizeze aceasta colaborare, nicidecum sa schimbe publicatiile detinute cu alte titluri, asa cum s-a intamplat deja la Monitorul de Suceava, unde cei de Goldbach nu sunt actionari, si au optat pentru o alta publicatie locala.

Rugat sa comenteze potentialele schimbari de reprezentare ale Arbomedia pe alte piete locale, Lazescu spune ca „Poate sa fie o dinamica de reprezentare in teritoriu, mai putin ziarele in care cei de la Goldbach sunt si actionari”.

2009 - La jumatate comparativ cu 2008, cand atragea peste 300.000 EUR din publicitatea nationala
Despre  veniturile atrase din publicitatea de la Arbomedia, Presedintelede la Ziarul de Iasi spune ca „In 2008, am avut venituri consistente din publicitate. La un  moment dat discutam de sute de mii de euro pe an. Este adevarat ca anul trecut au scazut masiv, ca dealtfel in toata piata”. Conform spuselor lu Alexandru Lazescu, in 2009 la Ziarul de Iasi veniturile atrase din publicitate au scazut de aproximativ 2 ori comparativ cu 2008, an in care bugetele atrase s-au situat la peste 300,000 EUR. 

„Vazatorii nu pot face minuni. Veniturile depind de cat de buni sunt cei care vand publicitate si cum arata piata. Ori aici, Arbomedia, care face acest lucru de ani de zile este greu de spus ca performanta este grav afectata de ceea ce face echipa. Piata de print poate sa se stabilizeze, desi nu vad schimbari spectaculoase. Anul 2010 este un an greu. Este stiut ca publicitatea este prima care intra in criza si ultima care iese”.

2010 a debutat foarte prost
Intrebat cum a debutat anul, Lazescu spune ca a inceput foarte prost. „Ianuarie si februarie au fost luni extrem de proaste. Acum s-au mai inviorat lucrurile, dar nu pot sa-mi dau seama daca avem un varf conjuctural, sau lucrurile merg mai bine. Nu exista niciun savant care sa faca predictii in acest sens - nu stii cand sau cat sunt curbele de sezonalitate”.

Asemanator mai multor publicatii, si la Ziarul de Iasi veniturile slabe din poublicitate au dus la taieri de costuri, in zona colaboratorilor ziarului, mai putin in echipa de angajati permanenti. „Taierea costurilor reprezinta un raspuns temporar, si se face acolo unde acest lucru este posibil”.

Vorbind despre cum ar putea fi afeactate veniturile de recentele schimbari in echipa de management a regiei, dupa plecarea lui Silviu Ispas, Lazescu spune ca ii este greu sa faca estimari. „Este vorba de performanta echipei care face vanzari, care nu cred ca s-a schimbat foarte mult. Conteaza cum au gestionat acest lucru, si daca s-au produs schimbari cu baza de date de clienti”.

In acest sens, Lazescu vede mai degraba ca important un al doile factor, generat de schimbarile din viata regiei, si care tine de dificultatea de a mentine o linie strategica la nivel de grup. Lazescu face trimitere la faptul ca elvetienii de la Goldbach, partenerii ziarului, au spus deschis ca nu sunt interesati de investitii in presa scrisa tiparita.

Nu exclud nicio varianta
Intrebat daca va ramane in parteneriatul cu elvetienii care probabil vor vinde ziarele, sau va iesi din parteneriatul cu cei de la Goldbach, achizitionand partea acestora, Lazescu spune ca nu exclude nicio optiune. „Orice formula care duce la o clarificare a situatiei nu este exclusa. Avem niste discutii. Nu exclud nicio varianta – depinde de context de cifre”, conchide Alexandru Lazescu.


PUBLICITATE: