adplayers. Iulian Toma
„Demolarea panourilor ilegale se poate face si gratuit” ne-a scris, din propria experienta, managerul unei companii de publicitate outdoor cu o retea de cateva sute de panouri amplasate la nivel national!
Seful firmei de publicitate stradala, care a dorit ca numele sau si al companiei sa nu fie publice in disputa legalitatii in care se afla panourile unor jucatori din piata, a mai adaugat cum si-a facut singur curatenie in propria ograda cu panouri care nu aduceau suficienti bani din publicitate:
„Din considerente economice am fost nevoit sa demolez in 2014 si in 2015 mai multe panouri publicitare. Indiferent ca am demolat panouri tip unipol, backlit sau bilboard, nu numai ca am avut costuri zero la demolare, dar am incasat si cativa banuti pentru fierul vechi. Si asta s-a intamplat indiferent de locul unde s-a demolarea - la Constanta, Calarasi sau pe DN. Nu am facut decat sa contactam firme specializate in colectarea de fier vechi si sa negociem un pret care sa includa demolarea si transportul. Asa ca eu nu inteleg despre ce milioane de euro trebuiesc alocati pentru demolarea panourilor publicitare!!!”
Reactia omului de publicitate vine in contextul in care adplayers a abordat subiectul costurilor demolarii acelor panouri care ar putea sa nu corespunda reglementarilor noii legi privind publicitatea stradala, care dupa doi ani de amanare, ar trebui sa intre in vigoare incepand cu luna noiembrie.
Potrivit managerului companiei outdoor, costurile demolarii panourilor ilegale reprezinta doar un motiv pentru care proprietarii de panouri doresc in realitate sa isi pastreze si continuare aceleasi retele, locatii si amplasamente ilegale care le-au adus bani frumosi. Furnizorii de astfel panouri pur si simplu nu vor sa accepte sa le demoleze si sa respecte conditiile aplicarii noii legi ce reglementeaza publicitatea outdoor.
Ce se va intampla, incepand cu luna noiembrie, vom afla foarte curand. Reactiile jucatorilor din piata sunt, iata, dintre cele mai incurajatoare. Publicitatea stradala din Romania ar putea fi legala si sa arate "ca afara". Tot ce e de facut ar fi ca cineva sa identifice panourile care vor deveni ilegale in conditiile noii legi si sa ceara demolarea lor.
Mai mult in Legislatie
Pe aceeasi tema:
Publicitatea stradala la control. Panourile ilegale se dau jos cu milioane de euro!
30% legal. Restul, la Regie si la Primarie. Secrete de 40 Milioane de euro ale publicitatii outdoor (I).