( AdPlayers.ro, Iulian Toma, iulian.toma@adplayers.ro )
Vodanet: 380.000 EUR in 2005, acum „in drum spre 1 milion EUR”
Ciprian Stavar (foto) este noul Marketing & Communication Director, Vodanet. Dupa cum a precizat pentru AdPlayers si AdPlayers.ro, a fost initial Interactive Media Director din 2005 la Vodanet. Editorul (Publisher-ul)online care a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 380.000 EUR, 6 proiecte majore si 24 de angajati, are acum, spune tot el, o echipa formata din 52 de oameni, 10 proiecte majore si este „in drum spre 1 milion EUR”.
Actualul director de marketing si comunicare Vodanet a afirmat pentru AdPlayers ca este activ in publicitatea online de 9 ani. A fost director pentru Romania la WorldByNet.com Inc (1999), inchis in urma crash-ului dot.com din 2000, Project Manager Softure pentru AdClick (2001), folosit astazi de Vodanet Media, iMedia, netBridge, AdTarget si alti playeri din piata romaneasca si, in perioada 2002 – 2004, Digital Investment Manager la MindShare Media.
Ciprian Stavar se mai poate lauda, printre altele si cu statutul de membru in juriul festivalului de comunicare digitala Internetics 2003, 2004, 2005.
Softure? „Putini stiu despre ce este un adserver”
„Cred ca prea putina lume stie ce este Softure. Mult mai multi stiu despre Silviu Sirbu (n.r. unul dintre initiatori). Si iarasi putini despre ce este un adserver”, povesteste Ciprian Stavar. „La inceputul lui 2001, cand cadeau dot.com-urile pe capete compania din US isi declara falimentul, eram nevoit sa inchid biroul din Romania punand pe liber cei 15 oameni din echipa pe care-o coordonam”. Si asa avea sa ajunga la Softure. „Silviu Sirbu, un alt vizionar al Internetului ( si ne trimite la rate.ro – electronice si electrocasnice in rate, online, in Romania anului 2000! ) m-a chemat sa dezvoltam impreuna un adserver complex si complet. Ceea ce am si facut”, spune executivul Vodanet, de acum. „Ajuns la versiunea 2.xx, acesta este acum folosit de mai toata piata, exceptand ARBOmedia”, dezvaluie Ciprian Stavar pentru AdPlayers.
MindShare cu NetBridge/Boom, ARBOmedia, iMedia, Vodanet si Neogen
La MindShare a lucrat cu cei mai multi playeri online. „In cei aproape trei ani petrecuti la Mindshare Media ca Digital Investment Director am lucrat cu toti jucatorii importanti de pe piata: NetBridge/Boom, condusa la vremea respectiva de Orlando Nicoara, ARBOmedia – divizia online, initial Alexandru Visa si acum Calin Rotarus, iMedia – Val Voicu, Vodanet – Vlad Stan, Neogen (pe atunci RoGenerator) – Calin Fusu si chiar direct cu foarte multe site-uri”, afirma oficialul Vodanet.
Printre proiectele la care a lucrat, „Softpedia.com a primit de la mine primul contract de publicitate online”, ofera ca exemplu Stavar, si „Tot primii bani din online iau castigat si cei de la IQads.ro carora le-am sugerat o serie de directii de dezvoltare”, mai aminteste actualul marketing Vodanet.
Interesul? „Dezvoltarea pietei de online pentru a putea propune si sustine ideile mele de campanii in fata clientilor si de multe ori interveneam in dezvoltarea unui site pentru a putea obtine proiectul special propus clientului”, precizeaza seful departamentului de marketing si comunicare Vodanet.
Intrebat de ce a plecat de la MindShare Media / Ogilvy Group si a ales Vodanet, Stavar spune: „Pentru a afla motivul alegerii trebuie sa va spun motivul plecarii. Si anume dorinta de a ma reloca la Sibiu unde era familia (sotia si copilul)”, justifica el alegerea pe care avea sa o faca atunci. „Mi-a fost greu sa ma despart de MindShare dar managementul de atunci nu acceptase propunerea mea de a lucra de la distanta, online, intr-un business despre online”.
Vodanet online, de la Sibiu
Pentru Vodanet a lucrat de la Sibiu. „A fost un challenge pentru Vlad Stan (n.r. GM, Vodanet) sa ma accepte sa-i conduc activitatea de publicitate online si media interactiva, eu lucrand de la Sibiu iar clientii fiind localizati in Bucuresti. Viata va fi online ! – aceasta viziune a mea este si a lui Vlad Stan si cred ca este punctul comun care ne apropie cel mai mult”, crede el.
Marturiseste ca nu a fost usor sa-l convinga pe seful Vodanet sa lucreze „online”. Dar spune ca un argument pentru succes il reprezentau cei 3 ani in care a lucrat pentru compania WorldByNet.com din Houston ca director pentru Romania. „Spuneam daca cele cateva mii de km si 8 ore diferenta de fus orar nu au fost o problema, nu vad de ce ar fi o problema de 300km distanta?”, zambeste sigur pe el Ciprian Stavar.
Este multumit de alegerea facuta. „Uitandu-ma acum in urma la ce a fost Vodanet acum 18 luni, acum 6 luni si ce este astazi cred ca a fost o buna alegere atat pentru Vlad cat si pentru mine. Iar daca in 18 luni am crescut asa rapid cred ca este de imaginat ce se va intampla in urmatoarele 18 luni”.
„Construim pe nise slab reprezentate pe web-ul romanesc”
„Focusul pe termen scurt vizeaza lansarile de proiecte ce vor urma incepand de saptamana viitoare si pana in septembrie”, a declarat marketing managerul companiei, pentru AdPlayers, despre obiective, iar „Pe termen mediu-lung continuam consolidarea brandurilor din portofoliul Vodanet Media pe de o parte si continuarea strategiei de dezvoltare de proiecte inovative sau unicat pe piata din Romania si nu numai”.
„In special construim pe nise sau zone slab reprezentate pe web-ul romanesc”, povesteste Stavar despre ce strategia Vodanet. Intrebat despre atingerea targetului de 1 milion anuntat in februarie de publisher-ul online, „Da, suntem in grafic” crede directorul de marketing al companiei”.
Desi nu a estimat unde se afla cifra de afaceri la jumatatea anului 2006, Ciprian Stavar spune ca „graficul” inseamna „pe de o parte indeplinirea reperelor financiare intermediare, dar si dezvoltarea corespunzatoare a echipei care depaseste acum cifra de 50, cu mult peste februarie 2006, astfel incat sa poata fi indeplinite obiectivele”.
NetBridge? „Nu ne influenteaza”
In privinta parteneriatului cu netBridge si demisia la varf din cadrul acestei companii „trebuie sa precizez ca nu ne influenteaza”, subliniaza executivul de marketing. Printre motive, „In primul rand prin independenta pe care Vodanet Media o are”, sustine Stavar. Despre „demisia la varf”, oficialul Vodanet mai crede ca „netBridge este o companie solida iar planurile lor vor fi duse mai departe”.
„Ocupam in continuare, din punct de vedere al audientei siteurilor proprii, pozitia numarul 1. Lansarile de care pomeneam vor creste si mai mult diferenta fata de pozitia doi”, mai anunta seful de marketing, increzator in strategia companiei. „pentru a nu lasa loc interpretarilor, vorbesc de trafic pe siteurile exclusiv detinute in portofoliul unui publisher si nu de retele de siteuri, in genul celor de la netBridge, iMedia sau ARBOmedia, care vand publicitatea pe o audienta generata pe alte zeci sau sute de site-uri, mai mari sau mai mici si avand ca proprietari publisheri online independenti sau grupuri de presa”, precizeaza responsabilul planurilor de marketing ale Vodanet.
„Probabil ca sfarsitul de an ne va gasi cu mult peste 100 de oameni, pe de o parte datorita cresterii echipelor in cadrul proiectelor iar pe de alta parte lansarii de noi proiecte”, este de parere directorul de marketing si comunicare Vodanet. „Prima conditie la angajare este de a crede in viziunea noastra: Viata va fi online”, incheie Ciprian Stavar.
Ciprian Stavar (34 de ani ),
Marketing & Communication Director, Vodanet
Activ de 9 ani in publicitatea online din Romania
1999: Director pentru Romania la WorldByNet.com Inc, inchis in urma crash-ului dot.com din 2000
2001: Project Manager Softure pentru AdClick folosit astazi de Vodanet Media, iMedia, netBridge, AdTarget si alti playeri din piata romaneasca si nu numai
2002 – 2004: Digital Investment Manager la Mindshare Media
2005: Vodanet Media, (initial) Interactive Media Diector
2006: Vodanet Media, Marketing & Communication Director
Altele: membru in juriul festivalului de comunicare digitala Internetics 2003, 2004, 2005.
AdPlayersFile Vodanet
Portofoliul de site-uri Vodanet Media: www.acasa.ro , www.ele.ro, www.bloombiz.ro , www.imagoo.ro , www.cineplus.ro, www.nextcar.ro , www.investmania.ro , www.smartbuy.ro , www.directnews.ro .
2005: 6 proiecte majore
Cifra de afaceri: 380.000 euro
Echipa - 24 de profesionisti
iunie 2006: 10 proiecte majore
Cifra de afaceri: in drum spre 1 Milion EUR
Echipa – 52 de vizionari
(sursa: compania)