(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
Referindu-se la disputa cu membrii “unui grup numit Asociatiei IAB Romania”, detinatorul licentei IAB Romania vorbeste pentru AdPlayers.ro despre „Intoarcerea in Purgatoriu”, de la o conferinta IAB Europa, despre faptul ca nu crede ca lista lui Ovidiu Florea (Presedinte al Asociatiei IAB Romania) reprezinta in mod adecvat sfera larga care constituie industria interactiva si ca abia asteapta sa primeasca “emailuri serioase despre cum putemcrea in Romania o industrie si o piata interactiva si online”, de data aceasta pe adresa stan.faryna@iabromania.eu .
Actualul detinator al licentei IAB, Faryna sustine ca nu intelege de ce Orlando Nicoara (MediaPro Interactiv) si Rachad El Jisr (Imedia) “nu doresc sa isi aminteasca cum eu l-am trimis la inceputul anului 2006 pe Claes Andersen cu propunerea de a constitui impreuna o echipa IAB”, afirma el.
Stan Faryna spune ca, chiar inainte de a-l trimite pe Claes la sediul Netbridge din Pantelimon a stat de vorba cu Vlad Stan la sediul companiei pe care o conduce si a putut sa ii spuna direct “cat de entuziasmat sa lucreze cu o echipa IAB. Faryna mai sustine ca, la acel moment, Vlad Stan (Vodanet n.r.) era de parere ca pozitionarea sa in afara industriei poate aduce un punct de referinta necesar si obiectiv si ca angajatii sai au fost martorii oculari ai vizitei oficialului Vodanet.
Despre o alta varianta a istoriei IAB Romania dar si despre pozitia lui Stan Faryna fata de membrii Asociatiei IAB, intr-o versiune proprie, in exclusivitate AdPlayers.ro. Sublinierile din subtitluri apartin AdPlayers:
“Intoarcerea in Purgatoriu"
"Acesta este un moment extraordinar pentru industria si piata digitala. De curand m-am intors de la Intalnirea Consiliului Leaderilor IAB Europa unde, in calitate de membru al Bordului IAB Europa am avut oportunitatea de a discuta despre viitorul digitalului cu companiile membre inclusiv Microsoft, Google, Yahoo si alti magnati. Cum vom crea o situatie digitala Pan-Europeana care sa acopere realizarile si inovatiile digitalului American? Noi lucram la aceasta problema in cadrul IAB Europe.
Dupa intoarcerea mea, am redeschis dialogul cu Cristian Petriceanu de la Netbridge-NCH in vederea analizarii posibilitatii ca eu si echipa mea sa putem lucra cu acest grup care reprezinta agentiile de publicitate online.
Cu regret am constatat ca unii membrii ai acestei industrii sunt impotriva mea si au adoptat o opinie fara a se intalni cu mine, fara a discuta cu mine sau a-mi trimite un email. Dealtfel am fost intampinat cu acelasi scepticism, rautate si indoiala. Nu a realizat nimeni ce zile frumoase si insorite am petrecut in Bucuresti unii dintre noi?
De la Consiliul Liderilor IAB Europa
M-am intors de la Consiliul Liderilor IAB Europa care s-a reunit la Royal Overseas League in Londra, unde o cercetare importanta privind valoarea diferitelor „measurement metrics”, dominanta „search advertising-ului” in publicitatea online si importanta insusirii obiectivelor Pan-Europene printre altele.
Am fost fericit ca Mihai Fanache (NineSpices, Mediacafe n.r.), un membru tanar si ambitios al industriei online, a acceptat invitatia mea. Dupa intalniri, am avut sansa de a vorbi impreuna cu ocazia cinei avute la faimoasa zona Piccadilly.
In timpul conversatiei am comentat asupra faptului ca acesta a vazut in acea zi intr-o camera mai multi leaderi din industria online decat pe parcursul anilor cat a lucrat in acest domeniu si cu faptul ca oportunitatea care i s-a aratat in acea sala de conferinta este incomparabila cu orice altceva ce i s-ar fi petrecut in Bucuresti. Sper, ca voi avea ocazia ca pentru o zi sa pot aduce acele oportunitati in Bucuresti in fata mai multor membrii ai industriei.
Mai important este faptul ca IAB Europa conduce Congersul Interact 2007 in cateva saptamani. Voi fi acolo pentru a discuta mai multe lucruri cu leaderii si alte persoane din industria interactiva si online European.
La Congresul Interact 2007 vor fi luate in discutie mai multe solutii importante: Proiectul Pan-Europene de Masurare a Audientei, Performanta investitiilor in Publicitatea Interactiva si Online, Tendinte in Blogging, Search si Search Social, Noile Regulamente ale Uniunii Europene care afecteaza marketingul si publicitatea online.
„Pot sa iti furnizez bilete rezervate pentru IAB”
Daca esti unul dintre agentii de publicitate interactiva si online, o agentie de publicitate, un agent de publicitate, un proprietar al unei pagini de internet, un elev interesat de internet, un om al presei sau o persoana serios interesata de domeniul oline si al telefoniei mobile pot sa iti furnizez bilete rezervate pentru IAB. Din pacate va trebui sa iti platesti cazarea, biletele si transportul, hotelul, mancarea si distractia.
Opiniile recente privind faptul ca am renuntat la licenta si faptul ca am plecat sunt amuzante. Niciodata nu am pretins sa vorbesc in numele industriei digitale romanesti sau a oricarei alteia, care, de fapt, nici nu este reprezentata simplist de agentii de publicitate online. Industria digitala care este reprezentata in intreaga Europa, in America sau oriunde altundeva este constituita din mai multe tipuri de organizatii incluzand: operatori de telefonie mobila, operatori de televiziune, agentii de publicitate, agentii online, agentii de creatie, proprietari de pagini de internet, furnizori de tehnologie.
Aruncand o privire asupra listei actuale a membrilor detinuta de Ovidiu Florea (n.r. Presedinte al Asociatiei IAB Romania) nu cred ca acest grup reprezinta in mod adecvat sfera larga care constituie industria interactiva. Poate, in curand? Si regret faptul ca nu exista o mai buna descriere a reactiilor mele la aceste non-opinii, ci numai amuzament.
Poate, Andy Warhol are dreptate, si fiecare doreste cele cinci minute de glorie indiferent daca au sau nu ceva de spus. Sau, poate, formatorii de opinie nu doresc decat adresa mea de email si aceasta este maniera lor neobisnuita de a mi-o cere. Adresa mea de email este stan.faryna@iabromania.eu.
Abia astept sa primesc emailuri serioase despre cum putem crea in Romania o industrie si o piata interactiva si online.
„Nu doresc sa isi aminteasca”
In timp ce eu si Cristian Petriceanu parem sa dorim sa ne intelegem si sa cream o industrie online, totusi, acest lucru nu depinde numai de mine si de el. De fapt astfel de colaborari nu se pot crea numai din discutii. Din pacate, vorbaria este doar vorbarie pana la data la care noi toti impreuna vom lucra pentru a creste piata interactiva si online, industria si alti factori interesati. Cu alte cuvinte trebuie sa ne indeplinim obiectivele comune impreuna. Inca odata, noi discutam impreuna despre posibilitatea cum sa poata avea loc astfel de discutii :)) .
Pe de o parte, eu nu ii subestimez calitatea de leader neoficial si tactica de planificare neoficiala in numele acelor membrii ai industriei care, desigur, se afla in spatele acestuia. Totusi ma intreb ce s-a intamplat cu Ovidiu Florea care se presupune ca este presedintele oficial al asociatiei. Nu am mai aflat de Ovidiu Florea de saptamani intregi. Ultimul email pe care l-am primit de la acesta era o scuza pentru faptul ca nu a avut timp sa puna lucrurile in ordine pentru a raspunde la solicitarea unei conferinte telefonice cu Presedintele IAB Europa.
Pe de alta parte Cristian ( Petriceanu n.r.) este in mod cert cel care face treaba grea pentru asociatia online care ar dori din partea mea licenta. Eu simpatizez cu Cristian. Nu inteleg de ce Orlando (n.r. Nicoara, fost NetBridge, acum MediaPro Interactiv), Rachad (n.r. El Jisr, Imedia) si altii nu sunt pionii principali a ceea ce ei chiar au inceput.
Probabil, acestia nu doresc sa isi aminteasca cum eu l-am trimis la inceputul anului 2006 pe Claes Andersen cu propunerea de a constitui impreuna o echipa IAB. Primul pas era de a plati pentru licenta IAB si pentru cotizatia de membru la IAB Europa. In acea zi Claes Andersen s-a intors la birou cu inima franta.
Chiar inainte de a-l trimite pe Claes la sediul Netbridge din Pantelimon, am avut placerea de a sta de vorba cu Vlad Stan la sediul meu din Stirbei Voda si am putut sa ii spun direct cat sunt de entuziasmat sa lucrez cu o echipa IAB. La acel moment era de parere ca pozitionarea mea in afara industriei poate aduce un punct de referinta necesar si obiectiv. Cel putin, angajatii mei au fost martorii oculari ai vizitei lui Vlad Stan.
„Ce ai facut in ultima vreme?”
De curand jurnalistii au o intrebare favorita pentru mine: Ce ai facut in ultima vreme? As vrea sa va impartasesc ceea ce am facut eu cu IAB si IAB Europa si, totodata, ceea ce sper sa pot face impreuna cu voi. Va voi oferi detalii in comentarii viitoare".