Noul Studiu de Audienta Outdoor. Romanii petrec 4 ore in afara cladirilor si 96% dintre ei sunt expusi publicitatii outdoor.
Luni, 17 Iunie 2024

Sursa. BRAT / SAO

„Studiul de Audienta Outdoor (SAO) a devenit o constanta a industriei de media si publicitate din Romania, atingand in prezent un nivel optim de acoperire: peste 75% din panourile publicitare din Romania isi evalueaza rezultatele de audienta in SAO, care acopera toate orasele cu peste 100.000 de locuitori din tara.” a spus Arina Ureche, Director General, Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT)

AdPlayers. info

Peste 10.000 de panouri publicitare stradale (Out Of Home / OOH - Outdoor) din 19 dintre cele mai mari orase din Romania beneficiaza de noi rezultate de audienta pentru perioada martie 2023 – februarie 2024, anunta Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT).

BRAT ofera publicitatii noile rezultate ale Studiului de Audienta Outdoor (SAO). Studiul arata cu exactitate audienta a peste 10.000 de panouri publicitare, atat statice, cat si digitale, din 19 dintre cele mai mari orase din Romania, printr-o metodologie complexa.

Audienta panourilor este in crestere fata de anul precedent, ca urmare a faptului ca obiceiurile de calatorie ale romanilor au revenit la nivelul inregistrat inainte de pandemie, cu 96% din populatia Romaniei expusa saptamanal la panotaj si o durata de timp petrecuta in exteriorul cladirilor de peste 4 ore, in medie, pe zi.

Acoperire a peste 75% din panourile publicitare din Romania

„SAO a devenit o constanta a industriei de media si publicitate din Romania, atingand in prezent un nivel optim de acoperire: peste 75% din panourile publicitare din Romania isi evalueaza rezultatele de audienta in SAO, care acopera toate orasele cu peste 100.000 de locuitori din tara.” a spus Arina Ureche, Director General, Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT).

,,SAO 2024 include, in comparatie cu SAO 2023, date de audienta pentru panourile din 7 noi orase: Arad, Baia Mare, Braila, Buzau, Galati, Suceava si Targu Mures, si introduce posibilitatea evaluarii audientei panourilor digitale pe intervale orare, oferind astfel o granularitate adecvata pentru analiza si tranzactionarea publicitatii pe aceste panouri.” a mai adaugat oficialul BRAT.

Reprezentativ pentru 19 dintre cele mai mari orase

Rezultatele studiului sunt reprezentative pentru 3,9 milioane de persoane cu varste intre 14 si 74 de ani, in 19 dintre cele mai mari orase ale Romaniei.

SAO include un amplu studiu de mobilitate, realizat pe un esantion de 20.926 de persoane, care are la baza analiza si modelarea a peste 100.000 de calatorii pentru studierea obiceiurilor de calatorie ale romanilor, precum si ajustarea volumelor de trafic auto conform traficului observat satelitar, la nivelul fiecarui oras din studiu.

Datele arata ca 96% dintre romani calatoresc saptamanal, un procent similar cu valorile din 2018-2019. Peste 72% din populatie a realizat zilnic calatorii in 2023, procentul fiind cu 2% mai mare fata de cel din 2022.

Timpul petrecut de oameni in afara cladirilor inregistreaza o crestere semnificativa, in medie cu 30 de minute mai mult fata de 2022. Pentru prima data dupa pandemie, timpul petrecut in exteriorul cladirilor atinge si chiar depaseste usor valorile din anii 2018-2019.

O analiza detaliata, independenta, a vizibilitatii fiecarui panou este realizata in cadrul studiului, facand posibila evaluarea audientei fiecarui panou, pe baza rezultatelor de mobilitate si a datelor de trafic observate din satelit.

Audienta totala de peste 73% din populatia rezidenta in orasele masurate

Panourile OOH incluse in studiu au o audienta totala de peste 73% din populatia rezidenta in orasele masurate pe parcursul unei saptamani, cu varfuri de acoperire in Braila (94,2%), Arad (89,3%) si Targu Mures (87,8%).

Companiile ale caror panouri sunt masurate in prezent in cadrul SAO sunt: City Media SRL, Cocor SA, Communications Media SRL, Defi Romania SRL, Euromedia Group SA, Fairway Media SRL, Getica OOH SRL, Media Advertising SRL, New Age Advertising Agency SRL, Universal Solution SRL si Way Media SRL, compania City Media alaturandu-se cel mai recent sistemului standardizat de masurare.

Potrivit BRAT, rezultatele studiului ofera date de audienta pentru fiecare panou, static sau digital, accesibile printr-un software specializat de analiza si planificare media, care permite evaluarea si optimizarea planurilor media OOH folosind indicatori specifici precum reach, impacturi/GRP si frecventa expunerii.

Studiul de Audienta Outdoor (SAO)

Studiul de Audienta Outdoor (SAO) ofera pietei de media si publicitate informatii complete cu privire la audienta si profilele sociodemografice ale panourilor publicitare. Acesta ofera pietei de media si publicitate rezultate de audienta masurate conform standardelor si metodologiilor selectate si acceptate de industrie, asigurand comparabilitatea rezultatelor panourilor masurate.

Participarea companiilor de panotaj, a agentiilor si a clientilor de publicitate la realizarea SAO, precum si controlul exercitat de acestia pe parcursul desfasurarii studiului, garanteaza credibilitatea si independenta rezultatelor.

BRAT este o organizatie non-profit a industriei de media si publicitate, care are ca membri editori de presa scrisa si online, agentii, regii si clienti de publicitate, difuzori de presa, companii ce detin statii radio, companii de outdoor si alti terti interesati.

Obiectivul BRAT este sprijinirea industriei de media si publicitate prin stabilirea unor metode si standarde comune privind modul de masurare a indicatorilor de performanta ai produselor media. Aceasta pune la dispozitia pietei de media si publicitate indicatorii de performanta obtinuti in urma auditului si studiilor realizate.

Mai multe detalii despre studiu sunt disponibile pe www.brat.ro  si www.sao.brat.ro .

Mai mult in Media, Cercetare, Research, OOH, Outdoor


PUBLICITATE: