Noul Biz la 1 an: 500.000 EUR, si 200-250.000 EUR din evenimente
Joi, 11 Noiembrie 2010

Noul Biz, in 2010

( AdPlayers, Iulian Toma )

Biz scoate doar din evenimente un business de 200-250.000 EUR pe an, dupa cum a afirmat pentru AdPlayers, Marta Usurelu (foto), redactor sef si executivul editorului Biz Age SRL. Compania care publica revista bilunara de business, este detinuta in parti egale de Marta Usurelu si Rachad El Jisr.

Cu venituri estimate de AdPlayers la 100.000 EUR si 120.000 EUR, Zilele Biz, cel mai important dintre evenimentele dezvoltate de titlul de business, are loc in acest an in perioada 15-19 noiembrie, si asteapta 700 de participanti doar intr-o singura zi. Este drept, cea mai vizitata: vineri, 19 noiembrie, avand ca teme subiecte de marketing si comunicare.

Pasarea Phoenix a mediei de business din Romania

Niciun brand media de business din Romania nu are o poveste a renasterii din propria-i cenusa, asa cum s-a intamplat la Biz. Reinviata in 2009, la 10 ani de la aparitia sa pe piata de media, publicatia a iesit din grupul BMG anul trecut. Incepand cu luna octombrie 2009, Biz si-a reinceput aparitia bilunara dupa ce, in primavara aceluiasi an, fostul editor anuntase trecerea tuturor publicatiilor exclusiv in mediul online.

„Intr-o zi la un eveniment, stand de vorba cu echipa, ne intrebam ce vom face, unde plecam. Atunci, impreuna cu cativa colegi ne-am hotarat sa renastem Biz”, explica redactorul sef. „Aveam 10 ani de presa de business, iar publicitatea online pentru continutul distribuit pe Internet nu era o solutie pentru a pastra brandul si intreaga echipa”.

Era nevoie de Biz intreg: cu echipa, cu revista tiparita, cu evenimente si un nebun care sa creada in toate acestea la un loc, ca la inceput. Marta Usurelu, unul din membrii echipei editoriale care faceau posibila aparitia inclusiv a primului numar Biz in urma cu 10 ani, a fost cea care i-a cerut destinul revistei fostului editor.

In urma unei intalniri, Usurelu i-a propus fondatorului sa reinvie brandul de media Biz in print. Acesta (Rachad El Jisr n.r.) a acceptat cererea redactorului sef si a echipei pe care o conducea, pentru reaparitia revistei tiparite pe piata. Asa a aparut, in urma cu un an, noul Biz, detinut in parti egale de Marta Usurelu cea care preluat controlul editorial dar si executiv al bilunarului, si Rachad El Jisr.

„Sigur ca ne consultam, ca in orice parteneriat, dar nu ne suparam cand avem pareri diferite, si mai ales nu se implica in deciziile de business ale revistei”, explica ea colaborarea cu El Jisr. Desi formalizarea Registrul Comertului s-a intamplat la inceputul anului 2010, Biz este editat de noul parteneriat din toamna anului trecut. „De atunci (octombrie anul trecut), Domnul Rachad El Jisr cred ca a venit de vreo 2 ori in redactie”, explica Usurelu.

10.000 exemplare, bilunar. 4.600 de abonamente

Noul Biz a schimbat de la scriitura, pana la layout si chiar tipar. Astazi, revista apare de doua ori pe luna, in 10.000 de exemplare, din care 4.600 de abonamente, tiraj care este in prezent si auditat de BRAT, explica Usurelu. 

 „Cel mai mult am avut de lucru cu schimbarea amprentei de publicatie editata BMG”, explica redactorul sef de la Biz. Recunoaste ca pe langa partile bune aduse brandului de media pe care il pastoreste, apartenenta la BMG i-a adus si neajunsuri cu o parte din fostii colaboratori, dar acestea au adus si multe lucruri bune. Asa se face ca Biz se tipareste in ultimul an mai bine decat in primii noua ani, la unul dintre cele mai mari grupuri de tipar din Europa.

„Tiparim mult mai bine si cu mult mai ieftin, explica Marta Usurelu, decizia de a muta tiparul revistei in Serbia, la Radin Group – una dintre cele mai mari tipografii din Europa, unde calitatea este peste cea din Romania”, puncteaza oficialul Biz.

La bal sau la spital - impreuna

„Din fericire, pentru mine, este meritul colegilor mei ca, spre exemplu, atunci cand eram in spital la Viena in luna iulie 2010, ei scoteau BIZ Green si dezvoltau in paralel inclusiv evenimentul Green Forum, editia a treia”, isi lauda colegii, Marta Usurelu. „Altfel, eu singura, si doua trei sms-uri de la mii de kilometri, in care aflam doar ca aveam 130 de oameni in sala de eveniment, ori ca revista este gata de tipar, nu puteam scoate o publicatie de business bilunara”

„Ne place, pentru ca suntem o familie unita si nimeni nu ne limiteaza cat suntem impreuna. Suntem impreuna cand facem revista pe care o editam in redactie, dar si in Mall (Biz 48). Tot impreuna mergem de multe ori in vacante sau la aniversari, in locuri pe care ni le rezerva tot paginile Biz. Si cele mai bune petreceri ne ies tot impreuna”

De la nopti albe, la 450.000 - 500.000 EUR pe an, in culorile advertiserilor 

„Primele luni de inceput au fost foarte grele. Nopti albe si zile in care crezi ca nu poti sa le dai de cap la toate. Cred ca doar incapatanarea de a nu renunta la 10 ani de Biz m-au facut sa o iau a doua zi de la capat”, explica redactorul sef si detinatorul a 50% din revista.

La un an de la aparitia sa pe piata in noua formula BIZ este un business de 450.000 - 500.000 eur pe an, din care in jur de 35%-40% din evenimente, dupa cum apreciaza Marta Usurelu. Tariful lista de publicitate este de 3.960 EUR, dar reducerile si rebate-urile aduc uneori in buzunarul revistei mai putin de jumatate din acest pret. Revista are anual intre 200 si 250 de pagini de publicitate pe an, la care se adauga proiecte speciale.

Numai proiectele speciale de coperta aparute sub culorile investitorilor in comunicare, multe dintre ele inovatii pe piata de media, aduc in casieria revistei intre 7-8.000 de eur si peste 15.000 EUR pe numar, daca este vorba de pachete mai complexe cu coperti si pagini de publicitate in revista. Printre cele mai spectaculoase proiecte: un pachet cu coperta Biz intr-o sedinta foto in culorile imaginii Pepsi, iar o echipa de fotbal cu manageri romani, a fost gandit impreuna cu un alt investitor. Unicredit.

AdPlayersCREDENTIAL:
Noul Biz, la 1 an (octombrie 2010)
Editor: Biz Age SRL
Parteneri: Marta Usurelu (50%), Rachad El Jisr (50%)
Redactor sef si Managing Partner: Marta Usurelu
Tiraj: 10.000 Exemplare (4.600 Abonamente )
Tarif Lista de publicitate: 3.960 EUR (Rate Card)
Cifra de afaceri pe an: 450.000 - 500.000 EUR / an*  (estimare companie)
Venituri din evenimente: 200.000 - 250.000 eur / an


Mai mult in 
AdPlayersREPORTPresa Scrisa.


PUBLICITATE: