Noua conducere BRAT 2023 – 2025. Asociatia profesionala realizeaza 12 studii esentiale pentru functionarea corecta a industriei media online, outdoor, print si radio
Luni, 03 Aprilie 2023

 

BRAT - Biroul Roman de Audit Transmedia – organizatia de masurare a performantelor produselor media online, outdoor, radio si print care reuneste 160 de membri din industrie (publisheri, clienti, agentii de publicitate, companii OOH, radiodifuzori si organizatori de evenimente) si-a desemnat conducerea pentru perioada 2023-2025.

AdPlayers. info

BRAT - Biroul Roman de Audit Transmedia – organizatia de masurare a performantelor produselor media online, outdoor, radio si print care reuneste 160 de membri din industrie (publisheri, clienti, agentii de publicitate, companii OOH, radiodifuzori si organizatori de evenimente) si-a desemnat conducerea pentru perioada 2023-2025.

In cadrul Adunarii Generale BRAT, organizata joi, 30 martie, au fost prezentate, de catre directoarea generala a organizatiei, Arina Ureche, principalele repere ale activitatii BRAT din ultimul an, situatia studiilor si auditului realizat de asociatie precum si initiative si proiecte viitoare. Avocata Adriana Radu a sustinut o prezentare legata de provocarile legislative majore cu care se confrunta industria la nivel european si local, evidentiind aplicabilitatea si impactul lor asupra editorilor de publicatii de presa.


iIn cadrul Adunarii Generale, Dragos Stanca a fost desemnat pentru un nou mandat de Presedinte BRAT (pozitie pe care o ocupa din 2018), dar si ca reprezentant al mediului online, din pozitia de fondator al companiei Thinkdigital. Vicepresedinte BRAT pentru mediul outdoor a fost aleasa Elvira Munteanu, reprezentanta a companiei Universal Solution. Presa scrisa este reprezentanta la nivel de Vicepresedinte BRAT de Andrei Ursuleanu, din partea Ringier Romania, iar radioul de Valentin Stirbu de la RCS-RDS.

In Consiliul Director care va coordona activitatea BRAT au mai fost alesi: Andrei Bereanda – PRO TV, Stefan Iordache – Publicis Groupe Media Bucuresti, Mihai Trandafir – B.V. McCann Erickson, Stefan Horobet – Antena Group, Nicoleta Gruia – Spot Media, Maria Toghina – Societatea Romana de Radiodifuziune, Alin Alecu – ARBO Media, Raluca Pop – DEFI Romania, Florin Popescu – DespreCopii.com, Corina Matei – eAD Interactive, Daniela Munteanu – Essence Mediacom, Horatiu Girbea – Euromedia Group, Marius Gheorghe – Media Investment.


„BRAT este rigla care masoara increderea in industria media locala – industrie care trebuie sa faca fata unor provocari importante, avand o responsabilitate pe masura. Daca playerii globali promoveaza lipsa totala de transparenta in furnizarea propriilor date, fara sa utilizeze masuratori independente, BRAT face exact opusul – oferind intregii industrii si tuturor celor interesati cifre corecte, auditate in mod etic. Un efort logistic si financiar major pe care speram ca marii investitori in publicitate il vor aprecia si sustine si in etapa urmatoare a dezvoltarii organizatiei”, a precizat Presedintele BRAT Dragos Stanca.

„BRAT continua misiunea sa si ne bucuram ca am reusit sa lansam noi studii – precum SAO - marusarea audientei outdoorului static si digital, sau monitorizarea investitiilor in zona de influencer marketing. In mandatul ce tocmai s-a incheiat, BRAT a reusit sa joace un rol important in chestiuni esentiale pentru industrie, de la suportul oferit media in timpul pandemiei, pana la asistenta in constituirea unui organism de gestiune colectiva a drepturilor editorilor publicatiilor de presa. BRAT a implinit anul acesta 25 de ani, consider ca avem atat maturitatea, cat si energia necesare, sa continuam dezvoltara organizatiei cu cel putin aceeasi viteza!", a completat Arina Ureche, Director Gen. BRAT.

BRAT a prezentat unele dintre cele mai recente rezultate ale SNA FOCUS, utile pentru crearea unei imagini corecte asupra evolutiei consumului media din Romania. Spre exemplu, modul in care se prezinta consumul diferitelor canale media de catre utilizatorii uzuali ai acestora, diferentiat pe grupe de varsta, poate fi analizat in graficul de mai jos:

Intr-o imagine sintetica, graficul surprinde tendintele de utilizare a diverselor canale media de catre utilizatorii obisnuiti ale acestora, in functie de varsta lor, de la cele care sunt preferate  in special de grupele tinere de varsta (cum ar fi mediul online, care atinge 93% din segmentul de varsta 14 – 24 ani sau OOHul, care are expunere catre 83% din segmentul de populatie cu varsta 14 – 24 ani), pana la TV, ce atinge 90% din segmentul persoanelor intre 65 si 74 ani.

Biroul Roman de Audit Transmedia – BRAT - este organizatia industriei de media si publicitate care are ca obiectiv stabilirea de metode si standarde comune privind modul de masurare al indicatorilor de performanta ai produselor media, fiind reperul industriei in tranzactionarea publicitatii. BRAT pune la dispozitia industriei de media si publicitate in acest moment nu mai putin de 12 studii strategice si tactice necesare in realizarea strategiilor de media si comunicare si in achizitia de media. 

Organizatia masoara transparent si obiectiv audienta mediului online (SATI), presei scrise (SNA si Auditul Tirajelor) si a panotajului (SAO), realizeaza studiul de consum si strategie media (FOCUS) si monitorizeaza investitiile in publicitate in 4 medii (MIP): online, presa scrisa, panotaj, radio si influencer marketing.

Mai mult in Media, Reglementare, Autoreglementare


PUBLICITATE: