Noile reguli in publicitatea pe Internet, de la 1 septembrie
Joi, 07 Iunie 2007

O poza de familie mai veche a Consiliului Director al Asociatiei IAB: Ciprian Stavar ( randul de sus, primul de la stanga la dreapta) si Doru Panaitescu (al doilea de la stanga la dreapta) nu mai fac parte din Consiliul Director al organizatiei.

(AdPlayers.ro. Iulian Toma)

Cu sau fara licenta, Asociatia IAB Romania merge inainte, asa cum a promis. Adunarea Generala a membrilor, care a avut loc astazi, a stabilit si votat un set de recomandari ale industriei interactive privind standardele de publicitate pe Internet, incepand cu 1 septembrie a.c.

Adunarea Generala a ales si doi membri noi in Consiliul Director, in urma plecarii lui Doru Panaitescu de la ARBOmedia si a demisiei lui Ciprian Stavar (New Media Agency) din forul director al organizatiei.

Cristian Petriceanu (NetBridge, foto sus) din partea furnizorilor de media Internet si Bogdan Nitu (Webestyler, foto dreapta) din partea agentiilor au fost alesi sa inlocuiasca lipsa celor doua pozitii din vechea conducere a asociatiei. Petriceanu a fost votat si Vicepresedinte al Asociatiei IAB, in urma demisiei fostului Vicepresedinte  Ciprian Stavar.

Din Consiliul Director mai fac parte, din partea clientilor si agentiilor Ana Maria Bogdan (Altex), Oana Petroff (Mindshare), Cristi Parvan (ZenithMedia), iar din cea a regiilor/publisherilor online: Val Voicu (AdEvolution), Mihai Seceleanu (Internet Corp) si Orlando Nicoara (MediaPro Interactiv).

Directorul executiv al organizatiei a fost votat Alin Popescu (Avocat Net).

Asociatia IAB si IAB Europe

Primul punct al discutiei din Adunarea Generala l-a reprezentat o informare a membrilor organizatiei privind desfasurarea discutiilor intre Asociatia IAB si IAB Europe privind modul de colaborare cu organizatia europeana.

Asociatia a adoptat un set de propuneri ale Consilul Director al organizatiei privind standardele pe care trebuie sa le respecte campaniile publicitare pe Internet, data implementarii acestora admisa si votata de membri drept una realista fiind  1 septembrie a.c.

Standarde internationale, in etape

Desi o formula tranzitorie, intre standardele industriei de publicitate internationale, membrii asociatiei au stabilit ca acestea vor aduce beneficii de atat clientilor de publicitate si agentiilor cat si furnizorilor de media.

Practic prima parte a activitatii IAB s-a concretizat in adoptarea unor standarde apropiate de cele ale industriei de publicitate interactive din lume, insa nu neaparat identice, a declarat pentru AdPlayers, Ovidiu Florea (foto)  Presedinte al Asociatiei IAB. Trecerea la standardelor internationale ar urma sa se faca treptat.

Printre standardele adoptate  se numara recomandari de formate, dimensiuni si actiuni ale bannerelor pe care le poate desfasura o campanie de publicitate, atat in interiorul cat si in afara paginilor pe Internet.

De la 1 septembrie

Referitoare la data de 1 septembrie, propusa pentru implemetarea standardelor, executivul asociatiei crede ca Atit timp cat reglementarile sunt in favoarea intregii piete, nu avem de ce sa ne temem ca nu vor fi implementate, spune Florea. De aceea facem si o trecere in etape la standardele internationale ale publicitatii pe internet.

Oficialul a mai afirmat ca Asociatia IAB nu a propus pana in acest moment si sanctiuni legate de incalcarea acestor standarde de catre membrii Asociatiei IAB Romania, mizand pe responsabilitatea fiecarui membru de a promova catre clienti aceste recomandari adoptate in cadrul Adunarii Generale. Ceea ce nu putem garanta in acest moment sunt standardele promovate de companiile care nu sunt membre ale Asociatiei IAB , a mai afirmat Ovidiu Florea.

Pe langa marcajele de identificare clara a spatiilor publicitare (font 16 pt), in cadrul recomandarilor de standarde de publicitate din interiorul paginilor pe Internet vor fi acceptate unitati universale ( Universal Ad Package, UAP) cu dimensiuni (WxH) de 728x90, 300x250, 160x600 si 180x150.

In afara UAP-urilor, mai exista unitati fixe, in pagina, care cuprind alte 18 dimensiuni, o oferta totusi destul de generoasa chiar si pentru cei mai generosi furnizori de media cu alte standarde.

Recomandarile referitoare la unitatile din afara paginilor sunt legate de unitatile expandabile, unitati de tip pop-up (250x250, 300x250, 550x480) afisate peste pagina, sau flotante, precum si unitati afisate intre pagini.

500 EUR pe an, si 60 EUR taxa de aderare

In Adunarea Generala au mai fost discutate bugetul organizatiei, aprobat de membri in baza unei executii bugetare cuprinzand o taxa de aderare la Asociatia IAB de 60 EUR, la care se adauga o cotizatie anuala de 500 EUR pentru fiecare membru.

La Adunarea Generala au fost prezenti marea majoritate a reprezentantilor companiilor membre ale asociatiei, cu cateva exceptii de reprezentare prin delegati.


PUBLICITATE: