4 din primele 9 surse de a descoperi produse noi sunt platformele on-line, se arata in cel mai recent studiu global Nielsen privind comportamentul consumatorului in relatia cu produsele noi. Printre cele mai cautate sunt postarile in social media (26%), reclamele on-line (26%) si paginile de internet ale marcilor / producatorilor.
Potrivit cercetarii, cel mai adesea, consumatorii afla despre produsele noi de la prieteni sau rude, aceasta sursa fiind citata de 56% din respondent la nivel global si fiind urmata de reclamele TV (52%), observarea produselor in magazine (48%) si cautarea active pe internet (44%).
In timp ce sursele de informare din top sunt o combinatie de media platita, proprie si dobandita, tendinta consumatorilor de a se baza numai pe social media este in crestere cu 11% din 2012 pana acum. Folosirea social media pentru gasirea de produse noi este deosebit de mare in Africa / Orientul Mijlociu (34%) si America Latina (31%), comparativ cu 20% la nivel European si 22% in America de Nord.
Creativitatea. Cheia succesului in competitie.
Competitia intre branduri este intensa si rafturile sunt aglomerate. Marea majoritate a produselor noi sunt eliminate din distributie inainte de a implini un an de la lansare.
“Rata de esec a produselor nou lansate este foarte mare, dar succesul nu este intamplator”ne-a spus Johan Sjöstrand, Vice Presedinte si Director General al Nielsen Innovation in Europa.
“Succesul nu este doar rezultatul norocului sau al geniului. Din contra, succesul unei lansari de produs este rezultatul culminant al angajamentului si concentrarii organizatiilor pe dezvoltare de produs, marketing creativ, leadership inteligent si, mai presus de toate, pe intelegerea profunda a intelegerii consumatorului”.
Mai mult in Interactive, Creatie, Cercetare