(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
Un format mai mare, calitatea tiparului, acum in intregime color, costuri, si timp de tiparire, dar si o transpunere a concluziilor unor cercetari in publicul tinta al ziarului, au fost principalele ratiuni care au dus la schimbarea Business Standard, de luni, 21 septembrie.
„Motivele schimbarii noii forme grafice ale Business Standard sunt legate de un format care ne permite sa tiparim tot ziarul color, de costuri si de o mai mare flexibilitate privind timpul de tiparire, calitatea tiparului la care se mai adauga si alte ratiuni de produs in urma unor cercetari in publicul ziarului”, a afirmat pentru AdPlayers Andreea Rosca, Director al Diviziei Business Press de la Realitatea Catavencu.
„Ideea pe care am mers cand am operat aceste schimbari nu a fost sa facem un alt produs. Am vrut doar sa luam in calcul rezultatul cercetarilor privind publicul ziarului si sa transpunem in ziar rezultatele importante”, motiveaza ea.
Business Standard are in prezent 16 pagini si este impartit in doua caiete. Primul caiet cuprinde paginile de news, macroeconomie, banci, piete capital, finante personale si pagina de limba engleza. Cel de-al doilea caiet cuprinde pagina de industrii, companii, piata muncii, pagina de media, pagina de IT&C si opinii.
Publicul tanar, cu pozitii inalte in companii si cu bani - mai putin numeros
„Obiectivul nostru principal a fost sa incercam sa atingem un numar mai mare de persoane din publicul tinta, si sa dezvoltam un intreg concept de continut de business pentru acest public tanar, si sa lasam internetului rolul sau pentru stiri”, adauga managerul diviziei business press, de la Realitatea Catavencu.
Despre publicul de business Rosca spune ca „In mod cert exista niste categorii specifice de public delimitate nu neaparat de varsta sau preocupari profesionale, ci de felul lor de a fi ca oameni, in viata de zi cu zi”. „Ceea ce am constatat in urma cercetarilor a fost ca Business Standard si Money Express sunt bine pozitionate, acolo unde am vrut noi sa le asezam – pentru un public tanar, cu pozitii inalte si cu bani – categorie care s-a dovedit insa mai putin numeroasa decat am crezut noi initial”.
Cristian Lipan (foto), Art Director la Business Standard, primul responsabil de noua grafica a ziarului spune ca schimbarea cotidianului de business a inceput practic odata cu numirea noului redactor sef, Radu Soviani. “Proiectul a inceput, practic, odata cu venirea lui Radu Soviani, noul redactor sef, cand a fost luata si decizia pentru un nou format si tipar in intregime color, iar atunci am vrut ca cititorii sa aiba si grafic un nou ziar”.
„Noua forma a inceput sa fie desenata in urma unui studiu privind publicul tanar al ziarului, in urma caruia am avut curaj sa depasim mitul conform caruia un ziar de business trebuie sa fie traditional, sau old fashion”, subliniaza Lipan. “In mod normal faceliftul unui ziar dureaza intre 4 si 6 luni, dar echipa noastra a lucrat, uneori zi si noapte, in jur de 2 luni”.
Competitia
Conform declaratiilor de difuzare de la BRAT, cotidianul de business din grupul Realitatea Catavencu tiparea in medie in lunile ianuarie-iunie zilnic aproape 17.000 de exemplare. Mai precis, 16.851 de exemplare, din care 10.742 de abonamente si 233 de exemplare vanzari cu bucata – un total vanzari de 10.975 de exemplare. Publicatia difuzeaza in total un numar de 14.967 exemplare, cifra din care, pe langa tirajul vandut, editorul mai distribuie gratuit 2.244 de abonamente si 1.749 exemplare promotionale ( Sursa: BRAT, declaratie de difuzare ianuarie - iunie 2009).
Principalul competitor al publicatiei de business de la Realitatea Catavencu, Ziarul Financiar - cotidianul de business din grupul Mediapro tiparea in aceeasi perioada o medie de aproape 20.000 de exemplare (19.891 exemplare). Ziarul Financiar are vanzari medii zilnice de 15.781 de exemplare din care 14.411 abonamente si 1.371 exemplare vandute cu bucata. La acestea se mai adauga 833 de exemplare promotionale, care aduc publicatia la un total difuzat de 16.871 exemplare.